Ez a fickó nem más, mint Eric Lindstrom (balra), a CD volt kreatív igazgatója, akit 29 munkatársával együtt tett lapátra az Eidos. Eric a Tomb Raider Forums egyik topicjában válaszolt a rajongók kérdésére, és természetesen az utóbbi napok történései is szóba kerültek. A leépítésről azt mondta: több volt a kapitány, mint a hajó; olyan ez, mint az ismert „zenélő székek” játék, ahol eggyel kevesebb szék van, mint játékos, akik körbejárnak, és a muzsika elhallgatásakor le kell ülniük – akinek nem jut hely, kiesik, és ez jelen esetben ő volt. „És ami a CD és az Eidos jövőjét illeti, nem csak én nem tudom, mi lesz, senki más sem...”. Arra a kérdésre, hogy ha a kiadó felajánlaná, hogy visszaveszi, elfogadná-e, így felelt: „Attól függ. Olyan emberekkel szeretek dolgozni, akiket ismerek és akikben megbízok, és ha ilyen kérné, természetesen megfontolnám.”
Az is nyilvánvalóvá válik a válaszaiból, amit azért sejtettünk, hogy a lehetetlenül rövid fejlesztési idő és a kiadó sürgetése miatt rengeteg minden kimaradt a játékból. Így például az X360-ra előreláthatólag január 21-én érkező két exkluzív DLC, azaz letölthető bónuszcsomag kérdésében elmondta, hogy ezek tulajdonképpen a játékból kivágott részek, amelyeket a határidő szorítása miatt kellett kidobni, és ez az ő döntése volt. Szintén magára vállalata a felelősséget az újrajátszási problémák miatt. X360-on az van, amit szerettek volna: az automatikus mentéseken keresztül újra lehet pörgetni az egyes fejezeteket, ami viszont a PS3 és PC verziókból kimaradt, az említett automatikus archiválás rossz implementálása miatt, ezért elnézést kér mindenkitől. Ugyancsak az idő szorítása miatt maradtak ki a cheat kódok; mint elmondta, nem akarja fájdítani az emberek szívét, de az egyik animátor remek dolgokat készített, például Lara csontvázára ráigazította a földközi-tengeri cápa „bőrét”, így úgy játszhattuk volna végig a játékot, mintha Miss Croft egy cápakosztümöt viselne, vagy például paradicsomba bújtatta a hölgyet – egy nagy bogyó a testére, kicsik a végtagjaira, ami nagyon poénos volt. Azt is megemlítette, hogy ha visszamehetne az időben, úgy rendezné a dolgokat, hogy több idő maradjon a bétateszt utáni csiszolásokra, és akkor mindenki sokkal boldogabb lenne.
A BadSector kolléga által megírt „női vonal” kérdésében így nyilatkozott: „Nem tudom, kitől származik az ötlet, én soha nem éreztem, hogy Lara olyan jellemzőkkel bírna, amely csak a férfiaknak tetszik, a játék nem kizárólag a hímnemű játékosoknak készült. Nézzétek meg a többi női hőssel bíró játékot, nézzétek meg a melleiket, és mit viselnek (vagy mit nem). A vezető tervezőnk, Harley, aki nő, egyetért abban, hogy a Tomb Raider nem nem-specifikus cím, és a közvélemény-kutatások is azt igazolják, hogy a női játékosoknak is tetszik.”
És hogy mi lesz a következő részben? Talán a koncepciókban szereplő, de a sztoriból végül kihagyott részek. Talán többjátékos üzemmód, ha lesz rá idő és pénz, mert ez bizony komoly melót igényel. És hogy vele vagy nélküle? Mindezt majd az idő eldönti...
Az is nyilvánvalóvá válik a válaszaiból, amit azért sejtettünk, hogy a lehetetlenül rövid fejlesztési idő és a kiadó sürgetése miatt rengeteg minden kimaradt a játékból. Így például az X360-ra előreláthatólag január 21-én érkező két exkluzív DLC, azaz letölthető bónuszcsomag kérdésében elmondta, hogy ezek tulajdonképpen a játékból kivágott részek, amelyeket a határidő szorítása miatt kellett kidobni, és ez az ő döntése volt. Szintén magára vállalata a felelősséget az újrajátszási problémák miatt. X360-on az van, amit szerettek volna: az automatikus mentéseken keresztül újra lehet pörgetni az egyes fejezeteket, ami viszont a PS3 és PC verziókból kimaradt, az említett automatikus archiválás rossz implementálása miatt, ezért elnézést kér mindenkitől. Ugyancsak az idő szorítása miatt maradtak ki a cheat kódok; mint elmondta, nem akarja fájdítani az emberek szívét, de az egyik animátor remek dolgokat készített, például Lara csontvázára ráigazította a földközi-tengeri cápa „bőrét”, így úgy játszhattuk volna végig a játékot, mintha Miss Croft egy cápakosztümöt viselne, vagy például paradicsomba bújtatta a hölgyet – egy nagy bogyó a testére, kicsik a végtagjaira, ami nagyon poénos volt. Azt is megemlítette, hogy ha visszamehetne az időben, úgy rendezné a dolgokat, hogy több idő maradjon a bétateszt utáni csiszolásokra, és akkor mindenki sokkal boldogabb lenne.
A BadSector kolléga által megírt „női vonal” kérdésében így nyilatkozott: „Nem tudom, kitől származik az ötlet, én soha nem éreztem, hogy Lara olyan jellemzőkkel bírna, amely csak a férfiaknak tetszik, a játék nem kizárólag a hímnemű játékosoknak készült. Nézzétek meg a többi női hőssel bíró játékot, nézzétek meg a melleiket, és mit viselnek (vagy mit nem). A vezető tervezőnk, Harley, aki nő, egyetért abban, hogy a Tomb Raider nem nem-specifikus cím, és a közvélemény-kutatások is azt igazolják, hogy a női játékosoknak is tetszik.”
És hogy mi lesz a következő részben? Talán a koncepciókban szereplő, de a sztoriból végül kihagyott részek. Talán többjátékos üzemmód, ha lesz rá idő és pénz, mert ez bizony komoly melót igényel. És hogy vele vagy nélküle? Mindezt majd az idő eldönti...
Persze valamit kikell találniuk arra, hogy miként lehet bevételnövekedésre szert tenni!
Persze valamit kikell találniuk arra, hogy miként lehet bevételnövekedésre szert tenni!
Egyet kell értsek ]{redenccel. Amikor valamit elszúr az Eidos, akkor mindenki hibás, csak ők nem. Jól meg is látszik ez a főcímeik fogadtatásán.
Egyet kell értsek ]{redenccel. Amikor valamit elszúr az Eidos, akkor mindenki hibás, csak ők nem. Jól meg is látszik ez a főcímeik fogadtatásán.