Külső szemlélő számára meglepően véres viták tudnak kialakulni, mikor felmerül az a kérdés, hogy melyik játék a jobb, a Dota 2 vagy a League of Legends. Mindkét oldalnak megvan a kialakult, szilárd véleménye arról, hogy miért az ő kedvence a kategória legjobbja, s azt is szívesen elmondják, hogy miért téved a másik, mikor a riválist méltatja. Ezzel persze egyáltalán nincs gond, sőt egy jó, fröcsögéstől mentes vita kifejezetten érdekes is tud lenni minden résztvevő számára, így most ismét feltesszük a kérdést, amit már oly sokszor feszegettek: DotA 2 vagy League of Legends?
A kérdést persze nem olyan könnyű megválaszolni, hiszen mindkét játék a MOBA zsánert bővíti, s nagy vonalakban hasonló játékmenet szerint kell végigharcolni a meccseket -- ám aki egy kicsit is jobban beleásta már magát a szóban forgó programokba, az nagyon is jól tudja, hogy egészen nagy különbségek húzódnak meg a riválisok között, ha egyszer elkezd játszani az ember.
A játékmenet részletei eltérőek a hősöktől a képességeken át az előttünk álló lehetőségekig, így más és más megközelítést igényelnek, ezek a különbségek pedig döntő szerepet játszanak abban, hogy a két játéknak meglegyen a maga stílusa a kategórián belül, illetve valami olyat nyújtson a játékosoknak, amit a másikban, s ideális esetben sehol máshol nem találhatnak meg. Ezek az egyedi mechanizmusok váltják ki a legnagyobb vitákat, s ezeknek köszönhető az, hogy egyesek a Valve játéka, míg mások a Riot Games alkotása mellett teszik le a voksukat, két, egymásra acsarkodó tábort alkotva, akik még a saját tagjaikat is keményen bírálják.
Közös vonás viszont az, hogy könnyű elkezdeni mindkét játékot -- a free-to-play mivoltukból fakadóan fizetni nem kell, bárki letöltheti a klienst, a gond csak ott kezdődik, mennyire tud eligazodni az ember az elsőre idegen kifejezések és szabályok tengerében, merthogy ezek egy bonyolult szabályrendszer természetes velejárói. Sok mindent kell észben tartani, például az elérhető hősök képességeit, a pálya kiosztását, vagy éppen a támadások hatását, ezek alapvető, jól érthető ismertetése nélkül pedig gyorsan elvérzik a szerencsétlen játékos. Persze mindkét játék segít abban, hogy nekikezdjük a meccseknek, de attól függően, kit kérdezünk, változó, hogy melyik játék az inkább felhasználóbarát, arról pedig még inkább, hogy melyik játék nyújtja a nagyobb kihívást.
Természetesen mind a DotA 2, mind pedig a LoL lehetőséget biztosít arra, hogy a felületes, éppen csak az elkezdéshez elég tudásbázis kiépítésén túl valaki mélyen beleáshassa magát a játékmenet finom részleteibe és taktikai opcióiba, a tudását pedig be is bizonyíthassa mások előtt. Mindkét játék ugyanis nagyon komoly eSport-közösséggel rendelkezik, ezek tagjai pedig az év folyamán folyamatosan tartanak valahol valamilyen bajnokságot, s nagy, nemzetközi játékosokat összegyűjtő tornák is vannak, ahol az összdíjazásban mára már a millió dolláros összeg lett az általános. Aki tehát rendelkezik elég aspirációval, az a csúcsig mehet -- sőt, ha a LoL-t választja, az amerikai törvény szeme előtt igazi atlétának számít. Egyik vagy másik játék mesterévé válni azonban nem egyszerű, rengeteg-rengeteg gyakorlást igényel, amit a nagy többség inkább meg sem próbál, maradva az egyszerűbb szórakozásnál.
Bonyolult, a laikusok számára kissé talán még ijesztőnek is ható játékokról van szó, ehhez semmi kétség sem fér, de mint sok más, hasonlóan összetett program esetében, ha valaki elég időt szán rájuk, akkor kielégítő játékélményben lehet része. Nyilván az, hogy melyik játék lesz a kedvenc, függ a személyes preferenciáktól is, eme új rovatnak pedig éppen az a célja, hogy ti, kedves olvasók megosszátok velünk és egymással azt, hogy mit gondoltok a két rivalizáló játékról. Arra vagyunk kíváncsiak, hogy szerinted melyik játék a jobb, neked miért tetszik, s miért kellene a másik oldalnak kipróbálni a kedvencedet. Szívesen látjuk továbbá a személyes tapasztalatokat, azokat az élményeket, amelyek megmaradtak veletek, s azokat a negatív tapasztalatokat is, amik miatt úgy döntöttetek, hogy elég lesz az adott játékból.
Tekintsétek ezt egy kis vitafórumnak, ahol (hangsúlyozottan kulturált formában) elmondhatjátok a véleményeteket, és kit tudja, talán még meg is tudtok győzni az igazatokról néhány embert. Most rajtatok a sor, hogy megmondjátok, melyik játék a jobb, egyszer s mindenkorra!
Szóval egy szó mint száz, én mindkettőt kipróbáltam de a dota szerintem sokkal jobb és csak azért nem atléták a játékosai, mert most jelent meg.
LOL:
+ több játékmód
+ kevés várakozási idő csaták előtt
- Szörnyű közösség(nem egyszer segítettem már magyar játékosoknak, akik mindig azt mondták, hogy én voltam az első aki segített nekik pedig már jó pár hete játszanak... plussz mindenki csak anyázik...)
- Nagyon gyenge grafika
- Az új hősök szinte kivétel nélkül op-k az első nerfig...
- Meg kell venni a hősöket...
DOTA2:
+ grafika
+ közösség
+ rengeteg hős, akik már kezdettől elérhetőek
- csak 5v5, nincs 3v3 stb
- Várakozási idő csaták előtt
- Sok orosz (összességében bírom őket, de rengeteg a nagyon béna játékos közöttük...)
Én a Dota 2-t jobban szeretem, de annak ellenére hogy LoL-al kezdtem...
Lehet nem ide tartozik deh nagyon szeretnék ezzel a játékkal játszani (Dota 2) azonban mikor belépek rendszeresen lefagy a gép, játék közben soha csak a főmenüben illetve az intro közben is.
(Fagyással kapcsolatban:Néha csak randomban netezés közben is lefagy illetve leggyakrabban youtobozás közben.A gépem:
Táp: Akiga 500W
Alaplap: Gigabyte H77M-D3H
Proci: Intel Core i5 3350P (3,1Ghz/L2:6MB)
Memória: 2x Kingmax 2GB DDR3 1600Mhz CL9
Video: MSI R7770-PMD1GD5-HD7700 1GB GHz Edition
Hdd: Seagate Barracuda 1,5TB 64MB Sata2/Sata3
Fagyással kapcsolatban ha úgy fagy le hogy valami hanghatás közben akkor a hang is beakad.Csak a gép restartja javítja a problémát.
Szerintem a DotA mindent egybevéve jobb játék, mondom ezt úgy hogy "lol-os vagyok". Maga a közösség is felnőttebbnek tűnik mint a LoL közösség illetve a dotának nagyobb learning curve-je van (lehet van magyar szó is erre most perpill nem jut eszembe) és kevesebb ember szán rá annyi időt és energiát.