Azokban a boldog nyolcbites békeidőkben volt egy Bullfrog nevű cég. 1987-ben alapította két angol úriember, Les Edgar és Peter Molyneux, két játékőrült, akik elhatározták: az akkori egyszerű, arcade stílus helyett gondolkodtatóbb, csavarosabb, nagyobb kihívást jelentő címeket fognak összerakni. Nos, a terv tökéletesen sikerült: Populous, Syndicate, Magic Carpet, Theme Park, Dungeon Keeper, Theme Hospital -- olyan zseniális játékok, amelyek mind a mai napig fantasztikus élménnyel ajándékozzák meg azokat, akiket nem rémiszt el a ma már idejétmúlt grafika, és az említett kihívásokkal teli, komolyabb agymunkát igénylő, szöszölősebb, nem annyira pörgős játékmenet. Tudom, ma már kevés ilyen játékos van, hiszen az utóbbi évek tömegtermelésben készülő címei mind visszakanyarodtak oda, ami ellen a Bullfrog annak idején fellázadt: az egyszerűséghez, az adrenalintól csöpögő fragfesztiválhoz. Így lett a legendás X-COM szériából FPS -- és így lesz FPS az imádott Syndicate-ből is. Igen, jól hallottátok: FPS...
Persze agyam nagyobbik, realista, az ipart és trendjeit jól ismerő része sejtette, hogy nem térünk vissza ahhoz a valós idejű, izometrikus nézetű stratégiához, amely az 1993-as klasszikust a mai napig egyik legkedvesebb játékunkká avanzsálta (főleg annak ismeretében, hogy a készítést a svéd Starbreeze stúdióra bízták a kiadónál, akiknek többek között az amúgy valóban kimagaslóan jó Riddick-címeket köszönhetjük), de mégis, titkon élt bennem némi halvány remény. Egészen mostanáig.
Most ugyanis a NeoGAF fórumán megjelent a hír: egy svéd fórumozónak sikerült rábukkannia az új Syndicate hivatalos sajtóanyagára, amely amúgy a skandináv ország szeptember 16-án megjelenő Gamereactor című magazinjának címlapsztorija lesz. Az információk és a mellékelt képek meglehetősen hitelesnek tűnnek, bár ezt értelemszerűen az EA nem erősítette meg. Íme tehát az ominózus anyag:
A Syndicate az 1993-as klasszikus-kultikus franchise újragondolása, egy egyedi akció-shooter, amely a nem túl távoli jövőben játszódik, ahol az üzlet háború.
2069-ban járunk. A régiókra felosztott, fejlett világot immár nem politikusok kormányozzák, hanem az egyes területeket uraló megavállalatok, a Szindikátusok. Ezek a cégek forradalmasították a vásárlók interakcióját a digitális világgal: ahhoz, hogy hozzáférjenek az adatokhoz és a technológiához, nincs szükségük többé eszközökre, csupán a szemükre, a látóidegbe ültetett chipnek köszönhetően. Egész tömegek lettek „chippelve”, és élvezik mindazt, amelyet a kiválasztott Szindikátus kínál nekik: lakást, orvosi ellátást, banki szolgáltatásokat, biztosítást, oktatást, szórakozást és munkát -- egy teljes csomagot. Egy teljes életstílust. Cserébe a Szindikátusok korlátlanul tudják ellenőrizni és irányítani az egyéneket. Miután a kormányoknak alig van beleszólása bármibe is, az üzlet háborúvá vált, a Szindikátusok mindent elkövetnek a végső piaci erőfölény megszerzéséért. A frontvonalban az Ügynökök állnak, a Szindikátusok biomérnöki úton módosított és chipekkel „feljavított” végrehajtói. A behálózott világban bármihez hozzáférhetnek, legyen szó ellenségeikről, fegyvereikről vagy az őket körülvevő környezetről -- ezek az Ügynökök a Föld leghatásosabb és leghalálosabb technológiai fegyverei...
Bújj bele Miles Kilo, a Eurocorp legújabb prototípus ügynökének bőrébe, és vegyél részt a korrupció és bosszú brutális akció-kalandjában!
Nos, eddig a hivatalos sajtóanyag. Richard Morgan egyébként valóban jó tollú szerző, hiszen hazánkban is megjelent a Takeshi Kovacs-trilógia (Valós halál, Törött angyalok, Dühöngő fúriák), amellyel elnyerte a rangos Philip K. Dick-díjat is, sőt 2004-ben írt egy Market Forces című regényt, ami hasonló környezetben játszódik, mint a Syndicate. Morgan amúgy már dolgozott az EA-nek, ő jegyzi a Crysis 2 sztoriját is. Kb. ez, ami számomra kicsit megnyugtató, bár hozzáteszem, a fenti anyagból azért nekem folyamatosan K. Dick fikciói ugrottak be, hol az egyik műve, hol másik, de hát ugye „csak tiszta forrásból”...
Ami nem megnyugtató, hogy úgy tűnik, az EA ezzel az újragondolással neki akar ugrani a Deus Exnek, de úgy izomból. Persze az újkori DE-t látva ezen annyira nem kellene bánkódnunk, mégis van benne valami idegesítő, még akkor is, ha jómagam eddig nem csalódtam a Starbreeze munkáiban, akik még jóval a Riddick előtt, az Enclave-vel belopták magukat a szívembe. Veterán énem persze siratja a klasszikus RTS-t is éppúgy, mint az emlegetett X-COM szériát, és fájlalja, hogy megint egy jól bejáratott névvel akarnak eladni valami egészen más dolgot, még ha az alapgondolat (itt a cyberpunk, ott az ufós vonal) meg is maradt, ha már más nem nagyon. Mindezekkel együtt nem temetem a projektet előre, várjuk meg, mi lesz belőle, de hadd legyenek azért fenntartásaim, és hadd vigyem fel a hangsúlyt itt a cikk végén. Mert hát mégiscsak...
UPDATE: Az EA szeptember 12-én megerősítette a fentieket. A játék PC-re, Xbox 360-ra és PS3-ra valamikor 2012 elején jelenik meg.
Persze agyam nagyobbik, realista, az ipart és trendjeit jól ismerő része sejtette, hogy nem térünk vissza ahhoz a valós idejű, izometrikus nézetű stratégiához, amely az 1993-as klasszikust a mai napig egyik legkedvesebb játékunkká avanzsálta (főleg annak ismeretében, hogy a készítést a svéd Starbreeze stúdióra bízták a kiadónál, akiknek többek között az amúgy valóban kimagaslóan jó Riddick-címeket köszönhetjük), de mégis, titkon élt bennem némi halvány remény. Egészen mostanáig.
Most ugyanis a NeoGAF fórumán megjelent a hír: egy svéd fórumozónak sikerült rábukkannia az új Syndicate hivatalos sajtóanyagára, amely amúgy a skandináv ország szeptember 16-án megjelenő Gamereactor című magazinjának címlapsztorija lesz. Az információk és a mellékelt képek meglehetősen hitelesnek tűnnek, bár ezt értelemszerűen az EA nem erősítette meg. Íme tehát az ominózus anyag:
A Syndicate az 1993-as klasszikus-kultikus franchise újragondolása, egy egyedi akció-shooter, amely a nem túl távoli jövőben játszódik, ahol az üzlet háború.
2069-ban járunk. A régiókra felosztott, fejlett világot immár nem politikusok kormányozzák, hanem az egyes területeket uraló megavállalatok, a Szindikátusok. Ezek a cégek forradalmasították a vásárlók interakcióját a digitális világgal: ahhoz, hogy hozzáférjenek az adatokhoz és a technológiához, nincs szükségük többé eszközökre, csupán a szemükre, a látóidegbe ültetett chipnek köszönhetően. Egész tömegek lettek „chippelve”, és élvezik mindazt, amelyet a kiválasztott Szindikátus kínál nekik: lakást, orvosi ellátást, banki szolgáltatásokat, biztosítást, oktatást, szórakozást és munkát -- egy teljes csomagot. Egy teljes életstílust. Cserébe a Szindikátusok korlátlanul tudják ellenőrizni és irányítani az egyéneket. Miután a kormányoknak alig van beleszólása bármibe is, az üzlet háborúvá vált, a Szindikátusok mindent elkövetnek a végső piaci erőfölény megszerzéséért. A frontvonalban az Ügynökök állnak, a Szindikátusok biomérnöki úton módosított és chipekkel „feljavított” végrehajtói. A behálózott világban bármihez hozzáférhetnek, legyen szó ellenségeikről, fegyvereikről vagy az őket körülvevő környezetről -- ezek az Ügynökök a Föld leghatásosabb és leghalálosabb technológiai fegyverei...
Bújj bele Miles Kilo, a Eurocorp legújabb prototípus ügynökének bőrébe, és vegyél részt a korrupció és bosszú brutális akció-kalandjában!
- Chipekkel erősített játékmenet: Lassítsd le az időt, láss át a falakon, és hatolj be ellenségeidbe vagy bármibe a digitális világban a Dart Visionnel – a DART6 idegimplantátum segítségével közvetlenül hozzáférsz a Dataverse hálózathoz.
- Négyfős online kooperatív mód: Állítsd össze saját Szindikátusodat és törj világuralomra! Semmihez nem hasonlítható négyfős online kooperatív mód, chipekkel erősített játékmenettel és kilenc küldetéssel, amelyek az eredeti Syndicate játékból lettek újraalkotva.
- Zsigeri FPS-élmény: Futurisztikus, fejleszthető fegyverek, páncélok és felszerelések arzenáljával pusztíthatod el ellenségeidet, és „kitermelheted” chiptechnológiájukat saját magad fejlesztésére és a gonosz vállalati érdekek érvényre juttatására.
- Sci-fi fikció: Merülj el a Syndicate 2069 világában, egy világklasszis sci-fi történetben, amelyet a bestsellerszerző Richard Morgan vetett papírra.
Nos, eddig a hivatalos sajtóanyag. Richard Morgan egyébként valóban jó tollú szerző, hiszen hazánkban is megjelent a Takeshi Kovacs-trilógia (Valós halál, Törött angyalok, Dühöngő fúriák), amellyel elnyerte a rangos Philip K. Dick-díjat is, sőt 2004-ben írt egy Market Forces című regényt, ami hasonló környezetben játszódik, mint a Syndicate. Morgan amúgy már dolgozott az EA-nek, ő jegyzi a Crysis 2 sztoriját is. Kb. ez, ami számomra kicsit megnyugtató, bár hozzáteszem, a fenti anyagból azért nekem folyamatosan K. Dick fikciói ugrottak be, hol az egyik műve, hol másik, de hát ugye „csak tiszta forrásból”...
Ami nem megnyugtató, hogy úgy tűnik, az EA ezzel az újragondolással neki akar ugrani a Deus Exnek, de úgy izomból. Persze az újkori DE-t látva ezen annyira nem kellene bánkódnunk, mégis van benne valami idegesítő, még akkor is, ha jómagam eddig nem csalódtam a Starbreeze munkáiban, akik még jóval a Riddick előtt, az Enclave-vel belopták magukat a szívembe. Veterán énem persze siratja a klasszikus RTS-t is éppúgy, mint az emlegetett X-COM szériát, és fájlalja, hogy megint egy jól bejáratott névvel akarnak eladni valami egészen más dolgot, még ha az alapgondolat (itt a cyberpunk, ott az ufós vonal) meg is maradt, ha már más nem nagyon. Mindezekkel együtt nem temetem a projektet előre, várjuk meg, mi lesz belőle, de hadd legyenek azért fenntartásaim, és hadd vigyem fel a hangsúlyt itt a cikk végén. Mert hát mégiscsak...
UPDATE: Az EA szeptember 12-én megerősítette a fentieket. A játék PC-re, Xbox 360-ra és PS3-ra valamikor 2012 elején jelenik meg.
Bullshit... ezek csak azért vannak, mert a mostani casual gamer réteg képtelen a rendesen megalkotott címeket játszani és addig kell butítani, ameddig már egy 3 éves is röhögve tolja... Elsőnek ültetném be egy HL2 mellé azt a nyomorékot, amelyik kitalálta (pedig nem vagyok hanyatt esve a HL2-től sem) hadr fokozatba téve. Nyilván lenne szarozás, hogy túl nehéz. Nem, nem túl nehéz, csak van benne kihívás!
"Ha meg nem fejlődne semmit a játék, akkor meg az lenne a baj hogy alig van valami újítás a játékban"
Nem sikerült megérteni, hogy a nézetváltás a legkevesebb baj. FPS-ben is lehetett volna jó a Fallout, ha Fallout lenne. Felvették az alap szimbólum-rendszerét, és MINDEN mást kidobtak a szemétbe. A teljes játékmechanizmust, a történeti szálat, a helyszínt. Mindent!!! Ez nem fejlesztés, ez visszafejlődés. Az, hogy az animációs rendszer egy ipari hulladék már kinyitja a bicskát, de hogy ehhez még jön egy 10 hangszínészből álló szinkron, az sok...
Mindehhez elmondom, hogy imádom az FPS-eket, Halo, Half-Life, Chrome, SoF, Area 51, NOVA, GeoW... mind olyan cím, ami függetlenül a butított rendszertől jó volt, DE előtte nem stratégia volt, vagy RPG...
Cool story, bro. Egyáltalán nem elengedhetetlen, csak ezek nélkül old schoolnak nevezik és a felsoroltak által elkényelmesített mai játékos baromságnak meg játszhatatlannak titulálja...
"Ha meg nem fejlődne semmit a játék, akkor meg az lenne a baj hogy alig van valami újítás a játékban, de szvsz jobb lesz így a játék hogy fps nézetbe átváltott meg hogy a mai kor igényeihez híven csinálják meg a játékot. "
Franc se tudja, pár millió ember kibírta különösebb "forradalmi fejlődés" nélkül a StarCraft II esetében, és szerintem ugyanez lesz a helyzet a Dio3-nál is, bár azért ott vannak erősebb nóvumok, de azért az alapok, főleg a nézőpont és a műfaj maradt. És érdekes módon ezekkel együtt is játszható mindkét játék.
Amúgy nekem az fps-kel semmi bajom sincsen, nemtom hogy miképpen fog változni a játékipar 10 év múlva, de mostanság amiket írtál a visszatöltödő életerő, a fedezékrendszer, limitált fegyverek, ezek nélkül elengedhetetlen egy fps.
Ha meg nem fejlődne semmit a játék, akkor meg az lenne a baj hogy alig van valami újítás a játékban, de szvsz jobb lesz így a játék hogy fps nézetbe átváltott meg hogy a mai kor igényeihez híven csinálják meg a játékot.
Mindenesetre én szerintem még lehet belőle jó játék, a régi hangulattal, csak bekéne látni hogy a játékok is fejlődnek, és nem kell leragadni a régebbi változatoknál.
- visszatöltődő életerő
- fedezékrendszer
- limitált fegyverek.
Mert ilyen játékokból olyan kevés van manapság.
Miért adják ki egyáltalán Syndicate néven a játékot, indítsanak egy új franchise-t, azzal csinálhatnak azt, amit akarnak. Na persze a név elég nagy marketing értéket képvisel, ezt az ziccert nem lehet kihagyni. De majd a Pistikék legalább elmondhatják magukról, hogy ők milyen oldschool játékosok, mert egy igazi oldschool játék folytatásával játszanak. Annak a pár embernek a morgolódása meg amúgy sem érdekel senkit.
/rant
K.vára az ég világon semmi, de abszolúte semmi olyan hangulata nincs, de ne menjünk bele, mert flame war lesz. Egy önállóan elfogadható játék, de a Fallout név nekem nem ezt takarja... soha meg nem bocsátható bűnként tekintek rá a Bet. Soft részéről. A New Vegas szépített, de még ez sem az igazi...
@Doncy: Hellgate Lodon: Ja. Meg is bukott szépen. Bár nem volt rossz, de kevés volt a szerencsétlen...
Hellgate London?