Nemrégiben a Toys of Bob nevű fejlesztőstúdió is csatlakozott azokhoz a csapatokhoz, akik a Call of Duty franchise fejlesztésével lettek megbízva az Activision égisze alatt. Pedig a fiúk-lányok eddig egészen másfajta játékokat készítettek: a Skylanders-széria, valamint a Crash Bandicoot és a Spyro modern epizódjait is ők jegyzik, és ennek megfelelően a Crash Bandicoot 5-nek is nekiálltak, azonban azt a kiadó végül törölte, legalábbis Liam Robertson korábbi kijelentései erre engedtek következtetni.
A dolog úgy kezdődött, hogy Robertson korábban publikált egy videót a Toys for Bob-ról, amelyben a fejlesztőcsapat munkatársainak beszámolói alapján mesélt el néhány érdekes kulisszatitkot. Elmondta, hogy a Spyro Reignited Trilogy elkészítését követően a stúdió nekilátott egy multiplayer-alapú Crash-játék kigondolásának, azonban hamar elvetették az ötletet, és végül ebből lett a Crash Bandicoot 4: It’s About Time, amely 2020-ban jelent meg, és nem mellesleg szép sikereket aratott, csakúgy, mint a 2017-es Crash Bandicoot N. Sane Trilogy, melyben az ikonikus széria első három részét dolgozták fel, modern formában. Miután a negyedik felvonás a boltok polcaira került, a stúdión belül egy kisebb csapat nekiállt a folytatás kigondolásának, ami, ahogy fentebb említettük, a Crash Bandicoot 5 munkacímet kapta.
A játék egy 3D-s platformer lett volna, természetesen az előző epizód közvetlen folytatása, és az állítások szerint rengeteg koncepciós rajz és tervezet készült hozzá, köztük egy olyan iskolával, ahová gonosz gyerekek járnak, sőt, egy ízben még maga Spyro is felbukkant volna, irányítható karakterként. Azonban, mint nemrég kiderült, az Activision elkaszálta a projektet, elvileg két fontos dolog miatt: az egyik, hogy a kiadó megvonta a támogatást az egyszemélyes játékoktól (inkább az élő szolgáltatásokra akartak koncentrálni), a másik, hogy a fejesek nem voltak elégedettek a Crash Bandicoot 4 eladásaival.
Viszont a Call of Duty-ügyből sem lett semmi, mivel időközben a Microsoft felvásárolta az Activisiont, és a Toys of Bob jelenleg egy ismeretlen játékon dolgozik, amit immár a Microsoft fog kiadni. Egyébként nem Robertson az egyedüli, aki azt állítja, hogy készülőben volt a Crash 5, a stúdió egyik volt fejlesztője még júliusban mondta el, hogy egykor valóban dolgoztak egy ötödik részen, de azt – ahogy arra már Robertson is rávilágított – végül törölték.