Vészesen közeleg a Bloober Team műhelyében készülő Silent Hill 2 remake október 8-án esedékes megjelenése, és bár az eddigi előzetesek nem igazán voltak képesek meggyőzni a rajongókat arról, hogy ez lesz a Konami Resident Evil 2-je, a preview-k alapján benne van a pakliban, hogy végül James tortúrájának képében kapjuk kézhez az év egyik legnagyobb meglepetését. Az Unreal Engine 5-öt használó pszichológiai horror nem csupán látvány, de játékmenet terén is igyekszik a mai kor követelményeihez igazítani a 2001-es klasszikust (elég csak a váll feletti kameranézetre gondolni), nem mellesleg játékidő terén is többet kínál majd, mint az alapmű, ezt maga a Silent Hill 2 rendezője, Mateusz Lenart erősítette meg X-en a rajongói kérdésekre reagálva.

A fejlesztő elárulta, hogy az újrahangszerelt változatban körülbelül 16-18 óráig tart eljutni a fináléig, a minden kő alá bekukkantó maximalisták (nekik amúgy sok dolguk lesz, mivel több épületet is szabadon bejárhatunk) és a trófeavadászok pedig még ehhez is hozzátehetnek néhány órácskát. Lenart kiemelte, hogy ebben a becslésben nincsenek benne az alternatív befejezések és a manapság szinte szériatartozéknak számító New Game+, szóval mindent egybevetve nyugodtan kijelenthető, hogy ez a remake bizony megéri majd a pénzét – legalábbis szavatosság szempontjából.

Hogy legyen némi összehasonlítási alapotok, a HowLongToBeat oldala szerint az eredeit Silent Hill 2 kipörgetése hozzávetőlegesen 8 óráig tartott abban az esetben, ha valaki csak a sztorira koncentrált, aki pedig az összes létező tartalomra kíváncsi volt, 15 órát kellett eltöltenie a címadó városban, szóval számottevő különbségről beszélhetünk a remake javára. Ha mindezek mellett a játékmenettel és a hangulattal sem lesznek gondok, akkor egy kiváló címmel hangolódhatunk rá a halloweenre.