• Xenonauts 2 bejelentés
  • 3D-s környezet
  • Kibővített harcrendszer
  • Jobb ellenfelek
  • Megjelenés 2017

Éppen ma jelent meg az XCOM 2, amiben alaposan móresre taníthatjuk a Földet leigázó idegeneket és a velük lepaktáló kollaboránsokat, ha azonban ez a felállás nem igazán tetszik, vagy valami keményebb, az XCOM sorozat gyökereihez jobban visszanyúló, tetőtől talpig klasszikus élményre vágysz, akkor sem kell aggódni, jön ugyanis kézműves XCOM, a Xenonauts folytatása.

A kézműves jelzőt nem véletlenül használtam, a játék ugyanis minden ízében olyan, mint a jó öreg, 1994-ben megjelent UFO: Enemy Unknown, a grafikától kezdve az ósdi megoldásokig -- egy igazi időutazás. Persze nem a Mythos Games dolgozott rajta, ők ugyanis már rég bezártak, és nem is a Firaxis, akik a sorozat felújításával foglalkoznak, hanem a brit Goldhawk Interactive, akik büszkén vállalták, hogy az eredeti program alapjaira támaszkodnak, és annak szellemi folytatásának szánják.

A Xenonauts viszonylag hosszú ideig készült, ugyanis öt év után jelenhetett csak meg, most azonban itt a folytatás, amivel jóval hamarabb érnének révbe a fejlesztők, miközben nagy változásokat is hoznak. A leglátványosabb az, hogy a Xenonauts 2 már 3D-s grafikát fog használni, ezzel azok kedvére téve, akik az első rész és annak izometrikus nézete miatt panaszkodtak -- az igazi változások azonban a felszín alatt keresendőek. Kibővített felszíni- és légi küzdelmet kapunk, szerteágazóbb fejlődést, valamint teljesen áttervezik az ellenfeleket, akik okosabbak lesznek és nagyobb kihívást jelent majd az ellenük vívott harc. 

xenonauts-2.jpg

A Xenonauts 2 nem közvetlen folytatása az elődnek, hanem egy alternatív idővonalat mutat be. Ezúttal a hidegháborús időszakba tekintünk be, ami azzal is jár, hogy kezdésnek nincs fejlett idegen technológiánk, cserébe viszont a fejlesztőknek így lehetőségük volt arra, hogy érdekes módokon csavarjanak a szereplőkön és a történeten.

Ha minden jól megy, akkor a 2017-ben meg fog jelenni, ami nagyjából fele annyi idő, amennyi az első részhez kellett. A gyorsabb tempó annak a számlájára írható, hogy a Goldhawk fejlesztőinek már jóval több tapasztalata van, valamint pénzből sincs már olyan hiány, mint évekkel ezelőtt, továbbá nem kell ragaszkodniuk annyira a 90-es évek megvalósításaihoz.