A bejelentéshez kiadott sajtóközleményből azt is megtudtuk, hogy a Tech 5 új renderelő technológiát alkalmaz, mely gyakorlatilag megszünteti a textúramemória korlátokat, melyeket eddig kényszerűségből a művészeknek és tervezőknek fel kellett állítaniuk, és lehetővé teszi a játék teljes világának egyedi, pixelszintű testre szabását, mely virtuálisan végtelen vizuális hűséget biztosít. A motor egy erős új eszközkészlettel van ellátva, mellyel gyorsan és hatékonyan lehet dolgozni, és amely hatalmas, a látóhatárig teljesen egyedi külső terek, és soha nem látott, művészi részletességű belső környezetek megjelenítését támogatja. Természetesen teljes, következő generációs multiplatform technológiáról beszélünk, azaz Mac, PC, PS3, XBox 360 támogatásról.
A Tech 5 részletesen az E3-on fog bemutatkozni, Sasáék tehát reményeink szerint bővebb anyaggal fognak majd szolgálni róla. A motor először a már említett új id Soft cím alatt fog dolgozni, mely ugyebár egy teljesen új franchise lesz, azaz nem kapcsolódik egyetlen eddigi id-univerzumhoz sem. Az biztos, hogy újabb sikertermékre van kilátás, bár a piac mára sokkal keményebb, mint a korábbi időkben, rengeteg kiváló engine kapható már, de Carmack azért mindig meg tudta lepni a világot valami döbbenetes agyszüleménnyel, ami aztán sztenderddé vált tény, hogy az általa kreált motorok hajtotta játékok összbevétele már túllépte az egymilliárd dollárt...
Amúgy a DOOM-tól én nem is vártam többet hisz az előzző részek is iylenek voltak.
Eléggé hmmm.. szeretem a ID-t de a DOOM tényleg a végére kicsit unalamas volt..
Isten bocsássa meg hogy ezt mondtam. De tényleg! Más a helyzet a ROE lel az sokkal jobb volt!!! DE a GRAF tényleg szebb volt
Gorobal: nos nem nyomorgunk otthon tényleg átlagos család vagyunk csak valaki autóra költ én meg gépre ennyi!!!
AVE
Hát nem tudom, én max grafon is láttam a Doom3-ban szögletes fejeket...
A szépség pedig relatív. A Doom3-ban mi volt szép? Voltak eszméletlenül kidolgozott fény-árnyék hatások, szörnyek, effektek, és a textúrákat is lehetett übermagas felbontásra állítani (Ultra High Quality, asszem - bár én nem éltem e lehetőséggel ). Viszont egyvalami nagyon hiányzott egy idő után: a változatosság. Ezen a téren pedig a HL2 eléggé odavert a Doomnak. A Doom3 engine szépségét - mert hogy szép volt, ahhoz tényleg nem fér kétség - szinte egész játék alatt a UAC űrbázison járkálva csodálhattuk. A HL2-ben viszont rengeteg helyszín volt eszméletlenül szépen, aprólékosan kidolgozva. Én ezért tartom szebbnek a Source motort a Doom3-nál.
Ja, az ATI-ra való optimalizáltságról meg annyit, hogy (ismét a múltkor említett teszt alapján, PC Guru 2004/01) GeForce 4 MX440-t használva - ami már akkor se számított "mai" gyereknek - 1024-ben, High Qualityn cirka 50 fps-sel futott a játék (DX7-es kódúttal). Most mondja még valaki, hogy a Source ATI-ra íródott...
Ja igen Gordon nem gatyat LOL -oztam csak azért irtam oda mert egész végig röhögtem....
Na mind1.
Offspring azért azt nehogymán kihagyd hogy a Source engine ATI-ra íródott!!!!!!!!!
Mondjuk nem tudom minek írnak ATI ra bármit is..... Elég puding.
Az hogy jobban skálázható nem azt jelenti, hogy szebb .
De ha kell majd akkor küldök képeket. Én mind a kettő 1600x1200 8x 16x felbontással full graffal játszottam! A DOOM 3 TÉNYLEG szebb volt!!!!!!!!!!!!! Ez nem kérdés!
AVE
Egy igényes, jó játék esetében igenis "tökölni" kell a többi részével is. És akkor még nem is beszéltünk a történetről, pályatervezésről, kiegyensúlyozottságról etc...
Gatya: nem tudom, olvastad-e a Doom3 illetve a HL2 megjelenésekor íródott teljesítményteszteket (az alábbi adatok megtalálhatók a 2004/10 ill. 2005/1. Gurukban)...
csak érdekességképp: van nekünk egy Ati Radeon 9250-es kártyánk. Na most ezzel a Doom3 alatt elért fps 640x480-ban, minden egyebet kikapcsolva kb. 30 fps, ugyanilyen felbontásban Medium-ra kapcsolva a grafikát pedig 19 fps körülire esik vissza a sebesség.
Half-Life 2-ben pedig 44 fps-sel süvít 1024-ben és High beállításokkal. Persze, DX8.1-es kódutat választva, de, kérdem én: a Doom3-nál ilyesmi hol van? Szerintem egy motor annál ütőképesebb, minél skálázhatóbb, és a Source erre egy kitűnő példa, ellentétben a (2004-es) Doom3 engine-nel. (Viszont a Quake 4-re már érezhetően javult a helyzet, ugyanis ugyanolyan vason jobban futott nálam a Quake 4, mint a Doom3!)
Nagyon jó mindkét motor, és én is zseninek tartom Carmackot, de tény, hogy 2004-ben a Source motor sokkal szebb és kiforrottabb volt, mint a Doom3 engine.
Gorobal: teljességgel igazat adok a szemészednek!
ID FOREVER LOL
Amúgy a Source engine is szép tetszik nekem de a D3 jóval szebb!!!
Annak ellenére szeretem Hl szériát is az összes megvan az 1től kezdve!!!
AVE
LOL
Amúgy, szerintem a Source motor simán leverte a Doom3 engine-t 2004-ben...
Ez az új motor meg szép-szép, de szerintem még sokat kell várnunk rá...
A Quake amikor kijött mindent levert a Quake 2 is a Quake 3 is. Amikor a Doom 3 kijött szintén a legszebb volt és a legtöbett licencelt motor abban az évben + az év FPS-e. A Quake 4 még szebb volt. Igen van egy két jó engine és tényleg szépek is DE nagy DE nem Carmack csinálta őket!!! Az meg hogy nem egyedül csinálta... Olvasd el a PC guruhoz járó ill. járt DOOM könyveket!!!!!!!! Igazad van lesz egy két szava másoknak is DE azok suttogások lesznek csak CARMACK torokhangú bömböléséhez képest!!!!!!
Ja igen tedd fel a Vegast 1600x1200 8x 16x és nem egy olyannyira szép látvány ehhez az ID tech 5 höz képest!!!!!! Nézd csak meg és az UT3 engine huuuu..... UT3 LOL
AVE