Egyre többen készülünk az új Doom vészesen közelgő megjelenésére, ennek apropóján pedig szeretném bemutatni Kornel Kisielewicz és Derek Yu ingyenesen letölthető, egyedi alkotását a roguelike Doomot, amelyben egy sötét, ördögi borzalmaktól hemzsegő létesítményből kell megmenekülnünk, miközben az árnyak közt ólálkodó, pusztító végzettől egyre nyugtalanabbak vagyunk.
E mű nem csak nevében idézi meg az id klasszikusát, hanem a közvetlenül belőle átemelt grafikai modellek, hangeffektek, zene, és a történet is, amelyek kombinációja tökéletesen adja vissza az eredeti cím hangulatát.
Viszont a DoomRL e megegyezések ellenére teljesen új élményt nyújt, mivel a nehézségi szint beállítása után három játszható kaszt közül választhatunk, amelyek a tengerészgyalogos (Marine), a felderítő (Scout), és a technikus (Technician). Ezenfelül kapunk egy egyedi képességfát, és lehetőségünk lesz küldetésünk során a felszereléseinket is tovább fejleszteni. Az első szint betöltése után pedig rögtön szembesülünk azzal, hogy izometrikus nézetből történő körökre osztott csatában fogjuk irtani a pokoli bestiákat, miközben páncélt, fegyvert, töltényt és egészségügyi csomagokat kell okosan eltartalékolnunk a hátizsákunkban. Ha pedig figyelmetlenek vagyunk, és rosszul gazdálkodunk, akkor a büntetésünk halál, és mindent elvesztünk, majd kezdhetjük elölről az egészet.
Bár ezen újítások nagyban eltérnek az eredeti játéktól, pár menet után észre fogjátok venni, hogy a fejlesztőnek mégis sikerült megragadni a Doom-formula lényegét, vagyis az eredeti pályák mintájára készült több, mint 30 szinten keresztül színes kulcskártyákat kell gyűjtenünk az előrejutáshoz, miközben a játékmenet gyors és akciódús, ami az FPS rajongók és a kazuárok számára is egyaránt élvezhető. Továbbá a DoomRL nagyban lerövidíti a rougelike-okra jellemző hosszú betanulási folyamatot, így a játékos szinte azonnal a túlvilági teremtmények sűrűjébe ugorva elkezdheti a pusztítást -- pont úgy, ahogy azt már a Doomban megszoktuk.