A múlt héten egy kicsit szüneten volt a rovat, de jó okkal, ugyanis a magazinos teljes játékunkat lepleztük le. Most azonban visszatértünk, és ezúttal az elmúlt hetek akciózásából visszafogva agymunkával álltam elő.
A Canveus névre keresztelt játék a Myst nyomdokaiban jár (ami persze nem véletlen, hiszen a MystJam verseny keretében készült), én nem csak az irányítás, hanem a nehézség terén is. Egy papírlapon megelevenedő fantáziabirodalom és annak furcsaságai tárulnak elénk, a feladatunk pedig „csupán” annyi, hogy a hat, előttünk álló gépezet rejtélyét megoldjuk, ugyanis csak ezek működésbe hozásával állíthatjuk vissza az égbolt régi pompáját.
A Canveus Malcolm Brown keze munkáját dicséri, aki korábban egy procedurális nyomozós programmal örvendeztette meg a garázsfejlesztések rajongóit, a Canveus azonban az eddigi legnehezebb játéka. Segítség minimális, ami pedig van, az sem feltétlenül ott található, ahol a legjobban keresnénk, így mindenképpen sok türelemre van szükség, ám akik szeretik a Myst sorozatot, azok most megtalálták a számításukat. Jó játékot!