Imádom a Ludum Dare játékkészítő versenyt, mert évről évre, illetve pontosabban, négyhavonta garantáltan előkerül valami érdemes alkotás, ami kimagaslót nyújt a design vagy a játékmenet terén. A 35-ik, ezúttal az alakváltás témája köré felépített Ludum Dare-nek éppen a napokban lett vége, és habár az értékelés még több mint két hétig tart, egy győzelemre esélyes program máris kiemelkedett a több mint 2700 nevező közül.
A játék a Windowframe nevet kapta, és túlzás nélkül mondhatom: megérdemelné, hogy teljes játékként is megmérettesse magát. A programot Daniel Linssen, azaz Managore készítette, aki pedig már a kezdés óta követi a rovatunkat, annak ismerős lehet a neve, hiszen ő készítette a Roguelightot is.
Nos, ezúttal is egy platformjátékot kaptunk, de most roguelike emelek nélkül, az egész különlegességét pedig az adja, hogy minden kalandozás egy Windows ablakban történik, ami követi a mozgásunkat --persze, ennyivel még nincs letudva, az ablak méreteit ötletes módon változtathatjuk, hogy így jussunk tovább az akadályokon. Sajnos, fél óránál nem hosszabb a játék, különleges megvalósítása miatt azonban mindenkinek csak ajánlani tudom, garantáltan nem játszottál még ilyennel.