Az orosz kiadó 1C Company és a nemzetközi gondozást végző Ubisoft Moszkvában közösen jelentette be, hogy érkezik a legújabb PC- exkluzív IL-2 opusz, ami a 2009-es konzolos Bird of Prey után némi megnyugvást jelenthet az akkori döntésen felháborodott rajongóknak, akiket csak kicsit vigasztalt meg a pár hónappal később Wings of Prey néven kiadott, de az IL-2 „billogot” érthetetlen módon elhagyó személyi számítógépes átirat.
A „Dover sziklái” tehát ezúttal igazi, PC-s repszim lesz, ám a marketingdumát lehámozva kiderül, hogy kissé szűkebb keresztmetszetű, mint a WoP volt, hiszen itt csak egy hadszíntérben mutathatjuk meg képességeinket -- ahogy a címből is kiderülhet, ez nem más, mint Anglia déli része (Londonnal) és Franciaország északi pereme plusz Belgium, igaz, a fejlesztők ígérete szerint mindez akkurátosan és precízen lesz lemodellezve, ahogy azt 1940-ben láthattuk volna, ha kipillantunk egy vadászgépből. A kampányban a királyi légierő egyik pilótáját személyesítjük meg, aki a nácik mellett saját honfitársai, azaz a renegát brit hajózók ellen is felveszi a harcot, a multiban pedig a szokás dogfight mellett epikus, akár 128 fős, órákig, napokig, sőt „hetekig vagy tovább” tartó légi hirigben is részt vehetünk.
A megrepülhető gépek száma több mint egy tucat, beleértve nemcsak a brit, de a német és az olasz légierő madarait is (Spitfire, Hurricane, Messerschmitt, Stuka és társaik), emellett az MI 13 egyéb jószágot is bevet ellenünk. A kezdőket, illetve az inkább arcade-, mint szimulátorérzékeny játékosokat egyrészt a rengeteg opcióval finomhangolható nehézségi szint, másrészt a részletes oktatómód segíti, ahol egy „igazi” második világháborús kiképzőgépen, a számítógép által megszemélyesített instruktor utasításait követve sajátíthatjuk el a repülés és a légi harc alapjait, fortélyait. Mindehhez vadiúj, DirectX 10 és 11-es képességekkel bíró motor adja a kraftot, amely nemcsak a táj vagy a repülők (külső és belső) részletgazdag megjelenítését segíti, de az élethű, a gép minden egyes elemére kiterjedő sebzésmodellt is támogatja.
Az igazi meglepetés az, hogy minderre nem is kell sokat várnunk, hiszen a bejelentés szerint már idén márciusban a polcokra kerül a portéka, ráadásul a Ubisoft jó szokásához híven egy valóban exkluzív gyűjtői kiadásban is, amely különleges csomagolásban a játék mellett egy szövetből készült „menekülőtérképet” is tartalmaz, rajta a híres angliai csata stratégiai pontjaival, illetve a RAF (királyi légierő) múzeumában őrzött, a Spitfire I pilótái által írt feljegyzések replikáját -- ezen a tortán már csak hab a 150 oldalas, gyűrűs kivitelű repülési kézikönyv...
Sajnos amint a bevezetőben utaltam rá, egyelőre sem álló- sem mozgóképet nem kaptunk a játékból, amint bármi befut, természetesen jelentkezünk vele...
A „Dover sziklái” tehát ezúttal igazi, PC-s repszim lesz, ám a marketingdumát lehámozva kiderül, hogy kissé szűkebb keresztmetszetű, mint a WoP volt, hiszen itt csak egy hadszíntérben mutathatjuk meg képességeinket -- ahogy a címből is kiderülhet, ez nem más, mint Anglia déli része (Londonnal) és Franciaország északi pereme plusz Belgium, igaz, a fejlesztők ígérete szerint mindez akkurátosan és precízen lesz lemodellezve, ahogy azt 1940-ben láthattuk volna, ha kipillantunk egy vadászgépből. A kampányban a királyi légierő egyik pilótáját személyesítjük meg, aki a nácik mellett saját honfitársai, azaz a renegát brit hajózók ellen is felveszi a harcot, a multiban pedig a szokás dogfight mellett epikus, akár 128 fős, órákig, napokig, sőt „hetekig vagy tovább” tartó légi hirigben is részt vehetünk.
A megrepülhető gépek száma több mint egy tucat, beleértve nemcsak a brit, de a német és az olasz légierő madarait is (Spitfire, Hurricane, Messerschmitt, Stuka és társaik), emellett az MI 13 egyéb jószágot is bevet ellenünk. A kezdőket, illetve az inkább arcade-, mint szimulátorérzékeny játékosokat egyrészt a rengeteg opcióval finomhangolható nehézségi szint, másrészt a részletes oktatómód segíti, ahol egy „igazi” második világháborús kiképzőgépen, a számítógép által megszemélyesített instruktor utasításait követve sajátíthatjuk el a repülés és a légi harc alapjait, fortélyait. Mindehhez vadiúj, DirectX 10 és 11-es képességekkel bíró motor adja a kraftot, amely nemcsak a táj vagy a repülők (külső és belső) részletgazdag megjelenítését segíti, de az élethű, a gép minden egyes elemére kiterjedő sebzésmodellt is támogatja.
Az igazi meglepetés az, hogy minderre nem is kell sokat várnunk, hiszen a bejelentés szerint már idén márciusban a polcokra kerül a portéka, ráadásul a Ubisoft jó szokásához híven egy valóban exkluzív gyűjtői kiadásban is, amely különleges csomagolásban a játék mellett egy szövetből készült „menekülőtérképet” is tartalmaz, rajta a híres angliai csata stratégiai pontjaival, illetve a RAF (királyi légierő) múzeumában őrzött, a Spitfire I pilótái által írt feljegyzések replikáját -- ezen a tortán már csak hab a 150 oldalas, gyűrűs kivitelű repülési kézikönyv...
Sajnos amint a bevezetőben utaltam rá, egyelőre sem álló- sem mozgóképet nem kaptunk a játékból, amint bármi befut, természetesen jelentkezünk vele...
imádom a jó repcsicsatákat!
enyivel lerendezték pedig ha mindent meghagytak volna az 1946 ból és csak a grafikát kellet volna a mai szintre hozni és volálá kész is a tökéletes rep-szim game
pedig én 1946-ban 390 légigyözelmet szereztem és azt élveztem sajnos ez a sorozat is csuszik a szakadékba már nincs meg az igaz sturmovik hangulat
de remélem tévedni fogok és visza térnek ehhez.............remélem