• A novemberi megjelenés óta sokat fejlődött a Steam Controller
  • Fog is még, a közeljövőben újabb opciók jönnek
  • A Valve leforgatott egy kisfilmet arról, hogyan készül a periféria

Novemberben a boltokba került a Valve saját kontrollere, amely újszerű módját adja annak, hogy a programjainkat irányítsunk, a hagyományos analógkarokat ugyanis érintés érzékeny, legjobban a laptopok trackpadjához hasonlítható felületekkel helyettesítette, amivel az ígéretek szerint nem csak pontos, de könnyen eltanulható kezelés érhető el -- de ez még nem minden. Végtelen számú lehetőségünk van arra, hogy testre szabjuk a gombkiosztást, és ezt meg is oszthatjuk egymással az ideális irányítás reményében, a nemrégiben bemutatott, valamint a közeljövőben érkező frissítéssel pedig még precízebb élményben lehet majd részünk.

steam-controller-2015-alt.jpg

A Valve tegnap egy bejegyzésben összefoglalta, hogy a novemberi megjelenés óta, mivel bővítették a Steam Controller lehetőségeinek tárházát, és azt is elárulták, hogy mire számíthatunk a nem is olyan távoli jövőben.

  • Giroszkóp a kihajoláshoz: a Steam Controller kevésbé reklámozott funkciója, hogy giroszkópot is tartalmaz, ami lövöldékben pontos kezelésre fogható be úgy, hogy amíg az érintés érzékeny felületekkel betájoljuk magunkat, a kontroller döntésével pontosan becélozzuk az áldozatunkat. Immáron az is lehetséges, hogy ilyen módon kihajoljunk a fedezék mögül.
  • Egérszerű joystick mód: ahol a játék ezt megengedi, lehetséges a kamera irányítását egérszerű precizitással mozgatni, míg minden más kontroll egy gamepadnak megfelelően történik, ám nem minden program birkózik meg ezzel.
  • Egér régiók: az egyik érintőfelületet a képernyő egy részéhez rendelhetjük; az egyik hátsó gombot lenyomva tartva a trackpad a kistérképet irányítja, ami egy stratégiai játékban jöhet jól, ha gyorsan el akarunk jutni az aréna egyik pontjáról a másikra.
  • Touch Menu: egy, legfeljebb 16 parancsból álló gyorsmenü, ahonnan elérhetjük a játékaink ritkán használt, de alkalom adtán jól jövő lehetőségeit. Szerepjátékokban van ennek a legnagyobb haszna.
  • Controller HUD: hogy könnyebben megértsd a kontrollerhez letöltött gombkiosztást, ezzel az opcióval megjelennek a képernyőn, mit csinálnak a gombok, amikor lenyomod.

A mi a következő béta Steam klienssel jön:

  • Beállítások hordozása: a kontrollered regisztrálásával magaddal viheted annak beállításait, bárhova menj, sőt, akkor is a neked megfelelő opciókkal játszhatsz, ha egy barátoddal szórakozol, az ő Steam fiókján.
  • HTPC támogatás: a Steam következő frissítése kiterjesztett támogatást hoz azoknak, akik játékon kívül, a HTPC-jük kezelésére használják a kontrollert.
  • Steamen kívüli játékok támogatása: hamarosan lehetőség lesz arra, hogy azokat a játékokat is a Steam kontrollerrel irányítsd, amiket nem is a Valve rendszerében kell aktiválni.

A Valve továbbá egy videóval is jelentkezett, amiben bemutatják, hogyan készül a Steam Controller. Az érdekessége ennek, hogy a cég az Egyesült Államok egyik legnagyobb automatizált üzemsorát építette meg a perifériához, így aki odavan a gyártástechnológia részleteiért, annak szerintem ez a videó igencsak tetszeni fog.