Ha az elmúlt esztendők legnagyobb videójátékos csalódásai kerülnek szóba, nem igazán lehet kihagyni a 2022 decemberében megjelent The Callisto Protocolt, hiszen a Dead Space szellemi örökösének szánt horrorjátékban nagyon sokan csalódtak. A sci-fi horror mögött álló Glen Schofield most elárulta, hogy eredetileg sokkal-sokkal jobb játék is lehetett volna a The Callisto Protocol, viszont az időhiány nagyon sok kreatív folyamatot megölt. Schofield azt állítja, hogy a Striking Distance eredetileg megkapta a teljes szabadságot, hogy a The Callisto Protocolt úgy készítsék el és bővítsék, ahogyan csak kedvük tartja, de a Krafton később ragaszkodott ahhoz, hogy a játéknak 2022 decemberében meg kell jelennie.
"Még körülbelül három és fél hónapot szerettem volna" – mondta Schofield. "Elhitették velem, hogy ez így lesz. Októberben vagy '21 szeptemberében azt mondták, hogy megkapom ezt az időt. Hogy tegyek bele a játékba bármit, amit csak akarok. Emiatt aztán a karácsonyi ünnepeket azzal töltöttem, hogy terveztem és ötleteltem néhány sráccal. Aztán pár hónappal később néhányan a Krafton emberei közül felkerestek, és elmondták, hogy nem lehet tovább húzni a dolgot, decemberben meg kell jelennie a játéknak." Hozzátette, hogy emiatt négy főellenfelet és két ellenségtípust vágtak ki a The Callisto Protocolból, hiszen ezekre már egyszerűen nem jutott elég idő.