Az a legnagyobb gond az előzményekkel (függetlenül attól, hogy filmről, sorozatról vagy videójátékról beszélünk), hogy bármennyire is izgalmas a cselekmény, tudjuk, hova vezetnek a szálak. Mivel azonban az id Software legendás szériájában kevésbé hangsúlyos a sztori, tűkön ülve várjuk a Slayer korai éveit bemutató DOOM: The Dark Ages május 15-i megjelenését, Hugo Martin és csapata ugyanis jól láthatóan nem egy rókabőrt szeretne lehúzni a nagy múltú franchise-ról, helyette inkább alaposan megváltoztatta az Eternalben látott receptet. Az Xbox Developer Direct keretében látott beharangozó videóban még arról beszéltek a vezetők, hogy a középkori miliőt kínáló lövölde története egyenesen a 2016-os reboot prológusához vezet, ám úgy fest, ez így nem teljesen igaz, örülhetnek tehát azok, akik több fejezetet is megnéznének ebből az érából.

Az imént említett rendező, valamint a játék producere, Marty Stratton a PC Gamer legújabb (408.) számában beszélt a DOOM: The Dark Ages-ről, az interjú során pedig többek között arra is fény derült, hogy az FPS nem úgy ér véget, ahogy a DOOM kezdődik.

„Egyértelműen nem” - válaszolta Martin arra a kérdésre, hogy a Slayer koporsóba zárásával fejeződik-e be a program. „Úgy értem, ezzel véget érne a DOOM-saga középkori fejezete. [...] Ha elmennénk eddig a pontig, az azt jelentené, hogy nem tudnánk több középkori történetet elmesélni. Persze nem akarok bejelenteni semmilyen projektet vagy ilyesmi, csupán azt mondom, hogy jobb nyitva hagyni az ajtókat” – tette hozzá. Eléggé egyértelműnek tűnik tehát, hogy az id Software szívesen elidőzne még a múltban, ám az egyelőre kérdéses, hogy csupán DLC-kel bővül a kaland, vagy tényleges folytatást is kapunk néhány éven belül. Mivel még a The Dark Ages sem látott napvilágot, jelen pillanatban felesleges ezen töprengeni, mindenesetre jó hír, hogy a texasi stúdiónak esze ágában sincs maga mögött hagynia a szériát – mondjuk én személy szerint örülnék, ha a Quake-hez is visszatérne egyszer.

A borítóképek forrása: Xbox Wire, DOOM: The Dark Ages