Egyfelől kár, hogy csak a cikk írásakor jutott eszembe a Guru-s ötlet, így a próbaköröket egy saját gyártású Goa’uld és egy előre elkészített Mikulásista csoport istápolásával töltöttem. Másrészt viszont lehet, hogy a vezetőség nem fogadta volna osztatlan örömmel, ha a magazinról nevezek el egy vérszívó, szélhámos bandát. Manapság mindenki olyan érzékeny... Így végül, szerencsére, csak az jelentett gondot, hogy a Honey, I Joined a Cult a '70-es évek Amerikájában játszódik, ahol ekkortájt egyre többen kezdték csalásnak és átverésnek (esetleg ördöginek) tartani a szektákat, ami nyilván nem könnyíti meg hasonló "üzleti modellre" építő hősünk dolgát, hogy újabb plusz zöldhasúkat jelentő hívőkkel bővítse táborát.

Így neveld a szektásodat

Feladatunk alapvetően egyszerű: egészen apró csoportunkból váljunk igazi, hatalmas pénznyomdává, a szerencsétlen idióták kihasználásával. Ehhez persze előbb fel kell építeni a bázisunkat, beosztani követőink munkáját, sőt kiküldeni őket a városba küldetésekre (anélkül, hogy a rendőrség felfigyelne ránk), és persze állandóan fejlődni, létszámban, eszközparkban, ha pedig jóságosak vagyunk, akár még a tagok életkörülményeit is javítva. Esetleg.

Aki kipróbálta már például a Prison Architectet, a Rimworldöt vagy akár a Two Point Hospitalt, az elég könnyen elboldogulhat ezekkel a feladatokkal, nem véletlen, hogy legtöbben ezekhez hasonlítják a Honey, I Joined a Cultot. De annak sem kell aggódnia, akinek új ez a menedzser-szimulátor műfaj, mivel az alapokat már a korai hozzáférésben is egy jól összerakott oktatórész mutatja be. Igaz, amikor leveszi rólunk a kezét, még elég sok felfedezni- és beállítanivalónk akad, de azokról is kapunk majd tippeket. Ennek ellenére az indulásnál nem lesz könnyű dolgunk, sőt talán pont a kezdőlépések a legnehezebbek. Különösen, mivel a fejlesztések feloldása egyelőre elég lassú és nyögvenyelős: hetekbe telhet, hogy embereink ne vödröket használjanak a fürdőszobában, és mást is ehessenek, mint amit az ételautomatából kinyernek.

Kult túra

A játék nevéből és a képekből is egyértelmű, hogy a készítők nem a szekták drámai oldalát akarták kihangsúlyozni, mondjuk a Waco-tragédia kapcsán. A hangulat legtöbb esetben bájosan komolytalan, helyenként némi erőltetett vicceskedéssel, és az elmaradhatatlan popkulturális utalásokkal. Az élményen sokat dob, hogy szektánkat nagyjából saját ízlésünk szerint alakíthatjuk ki, így tényleg magunkénak érezhetjük.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

A grafika remekül illeszkedik a műfajhoz és a hangulathoz is. A zene kellemes, nosztalgikus prüntyögés egy hajszálnyit modernizálva. Az építkezés közepesen részletesen menedzselhető, ahogy nagyjából minden. Ez elég érdekes helyzetet teremt, mivel a kezdőknek és könnyedebb élményre vágyóknak ez is kicsit sok lehet, ráadásul hiányozhat pár kényelmi funkció (legalábbis egyelőre), míg a hardcore réteg számára nem eléggé mélyen és részletesen szabályozható a követők élete és munkája (szintén egyelőre).

A készítők szerencsére folyamatosan követik a visszajelzéseket, és ahogy az illik, még a korai hozzáférés alatt komoly bővítéseket terveznek, többek között az eseménytelen éjszakák feldobására, és a küldetések megbonyolítására. De a lényeg, hogy a Honey, I Joined a Cult stabilan, békésen, és jellegéből adódóan erőforrástakarékosan fut már most is. Tehát akit érdekel a műfaj, és nemhogy nem rettenti el a korai hozzáféréssel járó változások lehetősége, hanem még kíváncsi is a játék fejlődésére, annak érdemes már most csatlakoznia a Sole Survivor Games szektájához.