Ha belegondoltok, elég csak meghallanotok a nevet, és azonnal bevillan egy kép a fejetekbe. Fekete-zöld színek, kígyós logó, RGB-csíkok és minden egyéb más, amit szokványosan „gamernek” nevezünk. Ennek nyomán senki sem fog meglepődni, ha meghallja, hogy a Razer saját telefonja nem a hagyományos zászlóshajó mobilok útját járja, mivel a cég egy kifejezetten játékosoknak készített eszközzel rukkolt elő.
KÉT LÉPÉS ELŐRE, EGY HÁTRA
Tesztünkhöz a Razer telefonjának második iterációját kaptuk, mivel az eredetileg kiadott Razer Phone nem került a kezeink közé, és így írni sem tudtunk róla korábban, ezért összehasonlítás címszóval érdemes azzal is közelebbről megismerkedni. Az első Razer telefon nem kevés hibával került a boltokba, amiket a Phone 2 piacra dobásával igyekeztek kijavítani, ám kevés sikerrel vették az akadályt. A Phone 2 megtartotta elődje szögletes kialakítását, viszont a széleit lecsiszolták, hogy az ember kezébe ne vájja bele magát annyira játék közben. Üvegborítást is kapott (Gorilla Glass 5), és ezzel egyidejűleg pedig elérhetővé vált a vezeték nélküli töltés. A trendekhez való felzárkózás és a megnövelt biztonság érdekében a Phone 2-t víz és porállóvá tették. A mobil hátlapján lévő logó RGB-világítással üzemel, ami Chroma támogatást is kapott, így annak segítségével testre szabhatjuk a fényeket. Az elülső és hátsó kamerák limitáltságára is pontot tettek, vagyis most már a szelfi-kamerával 60 fps-ben rögzíthetünk felvételeket, illetve átszabták az applikációt, így többek között panorámaképeket is készíthetünk, szemben a régi modellel, ahol ezek a funkciók nem elérhetők. És végezetül technikailag is újítottak, mivel a borítás alatt a chipszettek csúcsmodellje, a Snapdragon 845-ös dorombol.
A fent felsoroltakon felül nincs semmi új a nap alatt. A képernyő ugyanúgy villámgyors, 120 Hz-es és QHD (1440p) felbontású, az LCD kijelző pedig HDR támogatást kapott, azonban utóbbit aligha fogjuk kiélvezni köszönhetően a készülék gyatra fényerejének. A Phone 2, akárcsak a Phone 1, ugyanolyan gyengén muzsikál, ha világításról van szó: napfényben, az utcán sétálva garantáltan nem fogjuk látni a képernyőt, valamint részben emiatt a színek is fakóbbak, mintha nem is egy HDR telefont használnánk. Emellett a munkafelület is kisebb a megszokottnál. Az elavult 16:9-es képarányt a Razer döntésének (kis képernyőn így kényelmesebben lehet shooterekkel játszani – állítólag) és a mobil alján és tetején helyet foglaló hangszóróknak tudhatjuk be. Utóbbiak viszont a Dolby Atmossal kérdés nélkül a legjobb zenehallgatási és filmnézési élményt adják, amit telefon nyújthat.
ELFUT MAJD RAJTA A DIABLO IMMORTAL?
De kit érdekel mindez, ha jól futnak rajta a játékok, nemde? Nos, valóban, ebben a tekintetben a Phone 2 az erősebbik oldalát mutatja, mivel az átlagos telefonokhoz képest lassabban melegszik, így tovább képes gördülékenyen futtatni megterhelő applikációkat. Sok játék esetében viszont így is alul marad az ASUS ROG Phone-nal szemben, ami majd’ minden tekintetben felülmúlja a Razer mobilját (elég csak a kijelző adatait, a belső tárhelyet, vagy a kiegészítőket számba venni). Ennek fejében mérlegeljétek, hogy szeretnétek-e kiadni 270 ezer forintot egy olyan telefonra, amivel lépten-nyomon kompromisszumokat kell kötnötök.
SZIVÁRVÁNY NÉLKÜL MIT ÉREK ÉN?
Ahogy azt már említettük a Razer Phone 2 megkapta a flagship telefonok között standarddá vált üvegborítást, aminek hála elérhetővé vált a vezeték nélküli töltés. Több se kellett a Razernek, és a mérnökök máris előrukkoltak egy saját töltőállvánnyal, aminek alján az RGB-csík Chroma-támogatást is kapott. A telefon C típusú USB bemenete mellett (és hogy vízállóvá tegyék) jacknek nem maradt hely. Cserébe használhatjuk a dobozban található adaptert, vagy vásárolhatunk magunknak egy Hammerhead fülest. A vezetékes változat klasszikus vagy USB C bemenettel érkezik, míg a vezeték nélküli Bluetoothszal kapcsolódik a telefonunkhoz. Az egyébként kiváló hangzású Hammerhead sem maradt világítás nélkül, a fejhallgató mágneses fejébe rejtett logók zöld fényt árasztanak.