A Valve januárban jelentette be, hogy 2015-ben nem ismételik meg a Steam Dev Days nevű rendezvényüket, hanem inkább a GDC-re koncentrálnak, ahol az eddigieknél nagyobb méretekben lesznek jelen. Akkor még nem tudtuk, hogy mit terveznek, de most kedden kiderült, hogy az OpenGL utódját, a glNext API-t fogják leleplezni, ami kifejezetten a modern grafikuskártyákhoz és processzorokhoz lett kitalálva, és azoknak a fejlesztőknek szól, akik csúcsminőséget szeretnének elérni. Nem egy bombatéma így első olvasatra, főleg nem az átlagjátékosoknak, de nem feltétlenül kell ennek unalmasnak lennie.
A GDC egy szakmai találkozó, ami jóval szárazabb, mint a csillogásról és a baromi nagy bemutatóktól hangos E3 vagy éppen a Gamescom, ám ez nem jelenti azt, hogy ne készülnének valami lenyűgözőre. Az OpenGL technológia következő lépcsőfokáról beszélünk, aminek kapcsán be kell mutatni, hogy ez igen is tényleg a jövő, és mindenkinek ezt kellene használnia; ezt nem lehet unalmas statisztikákkal és grafikonokkal szemléltetni, mutatni kell valamit, valami kézzelfoghatót, ami az API erősségeit megfelelően elénk tudja tárni.
Mi lehetne ez? Nos, kézenfekvő válasz lenne a Source 2. Erről már hosszú ideje tudjuk, hogy készül, évek óta elő-előkerül valamilyen szivárgás, sőt hamarosan akció közben is láthatjuk majd az új motort. A Dota 2 csapat azt ígérte, hogy az év elején nagy változtatásokat hajtanak végre a grafikusmotor terén, s noha egy szóval sem említették a Source 2-t, mindenki tudja, hogy erről van szó, hiszen egy korábbi frissítésben hozott változtatások is erről árulkodnak. Nem lenne elképzelhetetlen, hogy a márciusban (ami még az év eleje, ugye) a Valve hivatalosan is bemutatná a várva várt Source 2 motort és azt, hogyan muzsikál ez a glNext mellett, majd bejelentenék, hogy a Dota 2 még záros határidőn belül megkapja a beígért frissítést, sőt tovább is mehetünk: az is bőven benne van a pakliban, hogy a cég másik két mépszerű játéka, a Team Fortress 2 és a CS: GO is részesül ebben a nagy motorcserében.
Nem gondolom úgy azonban, hogy pusztán egy motordemóval fogja a Valve bemutatni az glNext képességeit -- ésszerű lenne egy szakmai rendezvényen, de ha a Valve tényleg komolyan gondolja ezt (és komolyan gondolják, Windows- és DirectX-mentes világról álmodoznak), akkor valami igazán nagyot fog durrantani, és élő példával prezentálják, mire jutottak. Itt jön az a kérdés, hogy mi lenne a legjobb alany a demonstrációra, a válasz pedig természetesen a Half-Life 3. Ahogy annak idején a Source képességeit a Half-Life 2 mutatta be a legjobban, úgy a Source 2 és a glNext adottságait a Half-Life-saga következő fejezete lenne a legalkalmasabb elénk tárni. Csak képzeljétek el, ahogy a prezentáció során egyszer csak megjelenik a képernyőn az a bizonyos feszítővas, és megkapjuk az első betekintést, abban a játékba, ami már hosszú évek óta várunk.
Persze nem várok konkrét, részletes bejelentésre, de tényleg úgy gondolom, hogy minden eddiginél jobb esélyünk van arra, hogy a Valve végre bejelentse a Half-Life 3-at. Még ha csak egy rövid snittet is kapunk egy hosszabb prezentáció során, az is elég lenne, csak lássuk, hogy a színfalak mögött azért halad a munka, és nem hiba várunk ennyi ideje, a cég pedig készen áll a következő nagy dobására. Nyolc év telt el a Half-Life 2: Episode Two óta, éppen itt volna már az ideje.
Itt érdemes egyébként elgondolkodni azon, hogy vajon milyen játék lesz a Half-Life 3. Tudom, furcsa kérdés, de vegyük figyelembe, hogy a Valve a legnagyobb, hosszú távú sikereit nem a szólista játékokkal érte el, hanem a vég nélkül játszható multiplayer címekkel, amik köré jövedelmező boltokat állítottak fel -- a Dota 2, a Counter-Strike: Global Offensive és a Team Fortress 2 tartalomkészítőinek 3 év alatt összesen 57 millió dollárt adtak át, de ennél valószínűleg jóval nagyobb haszna volt a cégnek, ráadásul úgy, hogy közben lényegében semmit sem kellett tenniük. Vajon lehetséges volna az, hogy a Half-Life 3-ban valami ilyesmivel találkozzunk? Világos ugyanis, hogy a cég szolgáltatásokként tekint a játékaira, ezt maga Gabe Newell mondta már 2011-ben, egy egyszer-kétszer végigjátszható történet pedig nem fér bele ebbe az ületi modellbe. Számítsunk esetleg a kampány mellé egy nagyon hangsúlyos multiplayer módra és rengeteg kalapra? Szerinted?
A hét kérdése az, hogy szerinted is közelít-e már a bejelentés, vagy csak túl élénk a fantáziám? Te mit gondolsz, milyen lesz a Half-Life 3? Találgassunk!
Egyébként még most is lenyűgözőek néha a Source motoros játékok. Nem a textúrarészletesség meg effektek terén, nyilván láttunk már szebbet is. Viszont az, ahogy a térben a tárgyak egymással interakcióba lépnek, az még mindig nagyon jó. A múltkor megnéztem a HL2 bemutató videóját, ahol egyben a Source képességeit is demonstrálták. Amikor a gravitációs puskával felkaptak egy matracot és az a levegőben lebegtetve úgy viselkedett, mint egy.. nos, matrac, azt a tömeg ovációval fogadta. Az ember azt hinné, hogy ezek azóta minden játékban tök alap dolgok lettek, de valahogy (kevés kivétellel) nem akar menni...
Egyetértek, ez engem is zavar. Olyan technológiákat (vagy épp a technológia hiányát) lehet látni a mostani játékokban, amit már sok-sok éve meglépett a játékipar.
Anno a half life 2 elég forradalminak számított (úgy tudom), szerintem most is csak arra várnak, hogy valami újat tudjanak mutatni a világnak. Mindenesetre... ha bejelentik a harmadik részt, akkor úgy fogok sikítani mint egy kislány.
Ha majd az lesz, hogy E3-on, vagy PAXon bemutatják rendes előzetesel, részletekkel, stb, na akkor majd TALÁN elhiszem, hogy tényleg valódi.
Sztem arról lehetne szó, hogy G-Man vérdíjt tűz ki Gordon fejére, és ez így folytatódik rögtön az episode 2 után. :D
Egyébként még most is lenyűgözőek néha a Source motoros játékok. Nem a textúrarészletesség meg effektek terén, nyilván láttunk már szebbet is. Viszont az, ahogy a térben a tárgyak egymással interakcióba lépnek, az még mindig nagyon jó. A múltkor megnéztem a HL2 bemutató videóját, ahol egyben a Source képességeit is demonstrálták. Amikor a gravitációs puskával felkaptak egy matracot és az a levegőben lebegtetve úgy viselkedett, mint egy.. nos, matrac, azt a tömeg ovációval fogadta. Az ember azt hinné, hogy ezek azóta minden játékban tök alap dolgok lettek, de valahogy (kevés kivétellel) nem akar menni...