- A 2011-es start óta 57 millió dollárt utalt át a Valve a Steam Workshopban alkotóknak
- Több mint 1500 játékos kapott pénzt
- Immáron nem csak a Valve játékainak lehetnak fizetős Workshop tartalmai
A Steam Workshop 2011-ben indult útjára, azzal a céllal, hogy a közösség ügyesebb tagjai mindenféle érdekes tartalmakkal egészítsék ki a játékokat, és ezért pénzt is kapjanak. Most, majdnem négy évvel az indulása után a Valve bejelentette, hogy összesen 57 millió dollárt (15,7 milliárd forint) fizetettek a tartalomkészítőknek -- több mint 1500 játékosról van szó a világ 75 országából, akik a Team Fortress 2-n, Dota 2-n és a Counter-Strike: Global Offensive-en dolgoztak. Átlagosan ez tízezer dollár, vagyis 2,7 millió forint fejenként.
A Steam Workshopban tehát van pénz, a program pedig immáron nem csak a Valve játékokra terjed ki: megnyitott a Dungeon Defenders: Eternity és a Chivalry: Medieval Warfare Workshop, így már az ezekhez készített tartalmakkal is lehet pénzt keresni.
A Valve továbbá bejelentette, hogy a készítők számára biztosítanak egy eszközt, amivel valós időben lehet látni, hogyan alakul az alkotásaik eladása -- ez a funkció persze csak akkor aktív, ha a termék már felkerült a piactérre.