A Codemasters hivatalos blogja gyakran foglalkozik a nyáron megjelenő GRID Autosporttal -- ez persze érthető, a brit cég igyekszik ütni a vasat, amíg meleg, mert a játék bereklámozására mindössze három hónap jutott. Hogy milyen lesz a GRID Autosport, a jövő zenéje, azt viszont már tudjuk, hogy a program PC-n sokkal szebb lesz, mint konzolokon, az irányítást teljesen átalakítják a fejlesztők, és a roncsolódási modell is sokat fejlődik.
Utóbbiról a már emlegetett blogon jelent meg egy rövid jellemzés, mely igyekszik meggyőzni bennünket, hogy na most aztán mindent apró darabokra törhetünk majd, pontosan úgy, ahogy a valóságban is tennénk, ha beszabadulnánk egy versenyautóba. És itt most nem elsősorban a vizuális törésmodellre gondolnak a Codemastersnél, hanem az autó teljesítményére való kihatásra: minél jobban leamortizáljuk a verdát, annál több alkatrész megy tönkre, amik egyenként fejtenek ki negatív hatást az autó kezelhetőségére.
Ha például a váltónak esik baja, minden egyes váltásnál tovább romlik a helyzet, és minél nagyobb a sérülés, annál több idő kell a váltásokhoz, végül pedig egész fokozatokat is elveszthetünk. De ez csak egy kiragadott eset, a GRID Autosportban mindenre vigyáznunk kell majd. A motor esetében a hűtő, a turbó, a kipufogórendszer és maga a motorblokk is tönkre tud menni, azaz a játék nem egy komponensként kezeli az autó lelkét, hanem részegységek egészeként.
A fejlesztők azt is elmondták, hogy sok változtatást a játékosok visszajelzése alapján hajtottak végre. Így például az OSD is sokkal részletesebb információkat tartalmaz, az autó minden fontos részegységeinek állapota leolvasható a képernyőről, a sérülések mértékét pedig különböző színek jelzik. Ám aki nem akarja levenni a szemét az útról, az sem marad le semmiről, hála az új TeamRadio funkciónak: egyetlen gombnyomással felvehetjük a kapcsolatot a mérnökünkkel, aki szóban részletes tájékoztatást ad az autó állapotáról, így tényleg koncentrálhatunk a vezetésre, átadva magunkat a versenyzés élvezetének és élményének.