A GRID Autosport bejelentését közelgő megjelenés követi, holott sokan még a GRID 2-ből sem ocsúdtak fel. Hiába, a sorozat legutóbbi részének egy évvel korábban kellett volna megjelennie, a Codemasters viszont nem késik többet, inkább rákapcsol, hogy a folytatásban a második részben csalatkozó játékosoknak is kedvére tegyen. A hivatalos fejlesztői blog szerint ezt úgy kívánják elérni, hogy az irányítást és az autók kezelését, fizikáját tartják a legfontosabb programozói momentumnak.
A csapat átdolgozta a GRID-sorozat eddigi vezetési modelljét, a GRID Autosportban látható új rendszert pedig a rajongók véleménye alakította olyanra, amilyen, sőt még profi autóversenyzőket és autós magazinok újságíróit is felkértek a fejlesztők, hogy teszteljék a kezelést. A stúdiónál persze tudják, hogy míg egyesek örülnek a módosításoknak, addig mások szerint butaság belenyúlni a GRID irányításába. A változtatást elsősorban azzal magyarázzák, hogy a fejlett mesterséges intelligencia megköveteli a reálisabb vezetési modellt, ellenkező esetben a pilóták egyszerűen túl jók lesznek, rombolva így a játékélményt. A GRID Autosport tehát nem csak a legszebb autós játéknak ígérkezik a nyárra, hanem az egyik legélethűbbnek is.
Már van rFactor 2. És a SimBin is készítgeti a Race Room Race Experience-t, a RACE sorozat kvázi utódját. De az rFactor ma már igen régi, és az újabbak, mint az iRacing és az AC lehagyták.[/off]
Én készséggel elhiszem, hogy ezúttal minőségi játékot kapunk tőlük (mert valljuk be, a 2.részt inkább ki sem adták volna...) de maga a téma már legalább annyira unalmas, mint anno a 2.VH az FPS-eknél.
Legalábbis szerintem!
Tehát a nyáron nem jelenik meg szimulátor. Nem fognak ők nagyon elmenni hardcore irányba. Valószínűleg a Shift szintjét sem fogják elérni, egy keményvonalas szimulátortól meg még mindig messze lesz. Ez nem baj, csak ne úgy reklámozzák magukat, mintha szimulátort csinálnának.
"fejlett mesterséges intelligencia" Ezt már a Grid2-nél is kiemelték, és akkor is csak nevettem rajta. Egy olyan játékban, ahol három kör alatt kell a mezőny végéről győznöd - így egy-egy ellenfelet két-három kanyaron keresztül követsz - nem érdemes fejlet MI-ról beszélni.
Nem kellene, hogy nagyon megváltoztassák azt.