A GTA V tavaly őszi bejelentése óta gyakorlatilag egy trailer és egy maroknyi hivatalos kép áll rendelkezésünkre a játékról. Nem tudjuk, miről szól majd, nem tudjuk, ki lesz a főszereplő, és nem tudjuk azt sem, hogy mennyire lesz komolyan vehető a játék. Amit viszont tudunk, az az, hogy a GTA franchise tulajdonképpen a legnagyobb videojáték-lufi, ami az utóbbi tíz évben a magasba emelkedett. Szokás szidni a Call of Duty szériát, amiért nem fejlődik. Pedig ha jobban belegondolunk, a GTA sem változott olyan sokat az eltelt tíz évben.
Az egyetlen hivatalos videó
És tulajdonképpen nem ezt látjuk az összes többi GTA-ban is? A Vice City, melyet a rajongók a valaha megjelent legjobb résznek tartanak, nem több, mint a GTA III játékmenetének és történetének átültetése a napsütéses Miamiba. Persze, a főhős már beszél, és vannak robogók, de… tulajdonképpen ennyi az összes igazi újdonság. A San Andreas sem sokkal jobb e téren, az a játék nem több egy felpumpált digitális játszótérnél -- pont olyan, mint amilyenné CJ válik, ha túl sok szteroidot szuszakolunk bele az edzőteremben: nagydarab, rosszarcú, és bár szereti kényeztetni az érte rajongókat, sosem lehetne belőle Shakespeare-színész.
Természetesen eszünk ágában sincs elvitatni a GTA-sorozat érdemeit. Az, hogy ez a metódus ilyen hosszú ideje üzemképes, bizonyíték rá, hogy a Rockstar rátapintott valamire, ami minden létező játékosnak bejött. De tény és való, hogy ezeknek a trendeknek a tükrében a GTA V minőségét is előrelehet vetíteni. Olyan játékot várunk, ami szebb lesz a GTA IV-nél, de a játékmenet kísértetiesen hasonlít majd rá. A sztori megint egy lent kezdő, de gyorsan feltörő karakter körül fog bonyolódni, lesz egy vékony szerelmi szál, a befejezés pedig felfed valami hú, de meglepőt. És persze a küldetések is teljesen úgy épülnek majd fel, ahogy a GTA IV-ben... Vice Cityben... III-ban, na! Következésképpen a GTA V nem lesz forradalom, csak egy tökéletességig finomított recept. Ti mit tippeltek, igazunk lesz?
Az egyetlen hivatalos videó
HAZUGSÁGOK HÁLÓJA
Gondoljuk csak végig logikusan! A GTA III tavaly volt tíz éves, a játék e jeles alkalomból még mobilkészülékekre is megjelent. Ez kiváló alkalmat szolgáltatott rá, hogy újra végigjátsszuk az első 3D-s részt, és bár a GTA III vitathatatlanul játéktörténelmi jelentőséggel bír, nemcsak nosztalgiát, de vegyes érzelmű felismerést is hozott. Észrevettük, hogy a GTA III gyakorlatilag ugyanaz a játék, mint a GTA IV, csak éppen kevesebb poligonból épül fel, és a sztori sem veszi komolyan magát annyira. Persze ez az összefüggés mindig is tudható volt, a Rockstar sosem rejtette véka alá, hogy a GTA IV afféle remake, mintsem valódi folytatás. A város ugyanúgy Liberty City, a sztori szintén egy semmiből induló piti bűnözőt követ, és a forgatókönyv iránya is sok egyezést mutat. Hisz ahogy a GTA III-ban, úgy a IV-ben is feltűnik az olasz maffia, átver a csajunk, bekavarnak a korrupt kormányügynökségek, és még sorolhatnánk…És tulajdonképpen nem ezt látjuk az összes többi GTA-ban is? A Vice City, melyet a rajongók a valaha megjelent legjobb résznek tartanak, nem több, mint a GTA III játékmenetének és történetének átültetése a napsütéses Miamiba. Persze, a főhős már beszél, és vannak robogók, de… tulajdonképpen ennyi az összes igazi újdonság. A San Andreas sem sokkal jobb e téren, az a játék nem több egy felpumpált digitális játszótérnél -- pont olyan, mint amilyenné CJ válik, ha túl sok szteroidot szuszakolunk bele az edzőteremben: nagydarab, rosszarcú, és bár szereti kényeztetni az érte rajongókat, sosem lehetne belőle Shakespeare-színész.
MIT JELENT EZ VALÓJÁBAN?
A GTA sorozat tehát semmi mást nem csinált, mint kitalált egy működő sandbox receptet, amit azóta az összes ilyen stílusú játék átvett tőle. Adott egy semmiből jövő főhős, akinek kisebb-nagyobb feladatokon át kell feljebb jutnia az alvilági ranglétrán. Közben találkozik barátokkal és ellenségekkel, lesz legalább egy csaj, aki bekavar, és a történet végén jelentős fordulóponton kell átlendülni. Ismerős? A játékmenet is mindig egyforma: elvezetünk egy helyszínre, megnézünk egy videót, majd irány a küldetés, ahol ha sikerrel jártunk, kapunk egy újabb átvezetőt és némi költőpénzt. Ezt láthatjuk a Mafiában (még akkor is, ha nem GTA-klón), a Prototype-ban, az Assassin’s Creedben, vagy épp a Sleeping Dogsban, amit Bate már reggel óta játszik a szerkesztőségben.Természetesen eszünk ágában sincs elvitatni a GTA-sorozat érdemeit. Az, hogy ez a metódus ilyen hosszú ideje üzemképes, bizonyíték rá, hogy a Rockstar rátapintott valamire, ami minden létező játékosnak bejött. De tény és való, hogy ezeknek a trendeknek a tükrében a GTA V minőségét is előrelehet vetíteni. Olyan játékot várunk, ami szebb lesz a GTA IV-nél, de a játékmenet kísértetiesen hasonlít majd rá. A sztori megint egy lent kezdő, de gyorsan feltörő karakter körül fog bonyolódni, lesz egy vékony szerelmi szál, a befejezés pedig felfed valami hú, de meglepőt. És persze a küldetések is teljesen úgy épülnek majd fel, ahogy a GTA IV-ben... Vice Cityben... III-ban, na! Következésképpen a GTA V nem lesz forradalom, csak egy tökéletességig finomított recept. Ti mit tippeltek, igazunk lesz?
reméljünk 1 új trailert
Teljesen egyetértek (kivéve azzal, hogy az általad felsoroltak felére pont nem igaz ez).
Most talán nem egészen, de részben mindenképpen ide tartózik a Fahrenheit, amiben millió kiaknázatlan lehetőség volt, de eredetisége miatt mégis rengetegen imádták/imádják (én is vagy ötször végigjátszottam)
Pedig játékideje 6 óra körül volt, a befejezéseiből 3 volt, de abszolút retardáltak voltak..... továbbá ha a játék elején nem taxival menekültünk el, Carlával akkor is a taxiutasok között találtuk meg Lucas nevét, vagy hogy milyen fantomképet állíttatunk össze a pincérnővel, semmilyen hatással nem volt a későbbi eseményekre és még sorolhatnám napestig, mégis számos logikátlansága és kiaknázatlan lehetőségei ellenére is, aki végigjátszotta, egy forradalmi új élménnyel lett gazdagabb hibái ellenére is, tehát hogy "csak" ennyire számít az eredetiség, és valójában a Fahrenheit érdemelne 7-8 pont körül a 10-ből, ehhez képest olyan játékok kapnak 9-10 pontokat hogy a fejemet fogom, hogy azok 5-öt nem érdemelnének (0 eredetiség, átlagos vagy az alatti történet, vagy amikor már sokadszorra ugyan azokat a robotokat kell legyőzni..... pfff)
Bár adja az ég h igazatok legyen, hisz akkor egy közel tökéletes játékot kapunk ahogy Ti is mondtátok
A GTA 3 2001-es, a Google nem a barátom.
Mindenesetre nagyon kevés idő telt el a két játék megjelenése között
November 1, 2003 -GTA 3
Ezt csak azért hozom fel, mert a cikkben azt írjátok, hogy a GTA3 találta fel a spanyolviaszt, aminél azért árnyaltabb a kép.
Engem nagyon elszomorít ha valaki ezt gondolja a GTA sorozatról!
Igenis majd elájultam mikor kipróbáltam a GTA San Andreas-t, és amikor az IV-t is. És egészen biztos vagyok benne hogy az V is nagyon kafa lesz!