Lezajlott az EA Gamescom 2014-es sajtótájékoztatója, sok meglepetés azonban nem ért bennünket. Jó, oké, az NHL 15 meglepően látványosnak bizonyult, és az új BioWare-játék Shadow Realms is furcsa stílusegyveleg lesz. Ezt leszámítva azonban azt kaptuk, amit vártunk -- lássuk hát, mit tartogatott az EA A Gamescom 2014-re!
Sport, sport és eSport
A bemutatót az NHL 15-tel kezdte az EA Canada: a csapat évek óta nem készített újabb hokis játékot, így hatalmas elvárásoknak kellett megfelelniük. Az Ignite Engine-nel készülő NHL 15, úgy néz ki, megugorja a minőségi lécet, ugyanis nemcsak hogy szuperül fest, de megörökölte a FIFA 15 érzelmi intelligenciáért felelős rutinját is, illetve teljesen új fizikát kapott. A legnagyobb dobás azonban a részletek kidolgozottsága: a stadionokat az utolsó falfirkáig a valóságnak megfelelően építették fel a grafikusok, a közönség pedig 9000-féle karaktermodellből áll, akik folyamatosan randalíroznak a lelátón, bekiabálnak, ünnepelnek, vagy össze is verekedhetnek -- ez utóbbi egyébként a játékosokra is jellemző. Az NHL 15 szeptember 19-én jelenik meg, sajnos csak konzolokra, tehát Xbox One-ra, PS4-re, Xbox 360-ra és PS3-ra. Ignite Engine-t persze csak a jelen generációs változatok kapnak.
Az NHL 15 erős nyitánya után kisebb visszaesés következett: a FIFA World című, ingyenesen játszható FIFA-játék ősszel új motort kap (katt a FIFA World New Engine trailerért!), de nem kell aggódni, minden statisztikánk a helyén marad, sőt, a régóta hűséges labdarúgók digitális jutalmakban fognak részesülni. Ami pedig a FIFA 15-öt illeti, befutott egy látványos trailer a kapusokról, illetve megtudtuk, hogy minden a rivalizálásról szól majd az idei felvonásban. Rivális ligákat, játékosokat, eseményeket kapunk, hogy így lendüljön fel az online csatározási kedv. Rossz hír viszont, hogy a kiváló Ultimate Team Classic játékmód ezúttal is Xbox-exkluzív lesz.
És ha már sportjátékok, akkor érdemes megemlékezni az EA saját MOBA-járól, amivel a kiadó az eSport-biznisz legújabb piacára kíván betörni. A Dawngate kapott egy új videót, illetve már most lehet jelentkezni a később esedékes bétatesztre, a hivatalos oldalon. Jó hír továbbá, hogy az eddig csak az Egyesült Államokban elérhető alfaváltozat Európába is eljut.
A BioWare duplázott
Azt már tudtuk, hogy a Gamescom 2014-en bejelentésre kerül az új BioWare-játék, és a címmel kapcsolatos pletykák is igaznak bizonyultak: a Shadow Realms egy akció-szerepjáték, ami a kooperatív- és kompetitív multiplayerre koncentrál. A sztori egy modern kori fantasy, mely szerint csak négy bátor harcos szállhat szembe a Shadow Lord által irányított démoni seregekkel. A csavar ott jön, hogy a Shadow Lord is egy játékos, ő a játékmester, ha úgy tetszik, és minden meccs főellenfele is egyben. A játék a BioWare szerint (tessék megkapaszkodni!) MMOG, sztoriorientált, ARPG és multiplayer kaszabolás egyben -- hát jó. A lenti videón túl sokat nem tudtunk meg (mármint azon túl, hogy a rajzstílus a World of Darknessre hajaz), de aki kíváncsi a Shadow Realmsre, az már jelentkezhet is az alfatesztre. Ja, igen, a játék epizodikus formában jelenik meg. Katt a Shadow Realms bejelentés részleteiért!
Szintén a BioWare istállójából származik az EA nagyot bukott Star Wars MMORPG-je, a Star Wars: The Old Republic, amiről nem gondoltuk, hogy sokat hallunk majd Kölnben. Nos, ehhez képest a BioWare igencsak odatette magát az ingyenesen játszható program legújabb kiegészítője kapcsán: a jövő héten megjelenő Galactic Strongholds című csomag tulajdonképpen egy „housing” expanzió, azaz saját űrállomást építhetünk benne magunknak, ami karakterünk otthonául szolgálhat. De ez még nem minden: akár saját sereget is toborozhatunk a bázisunkon, és háborúzhatunk más játékosok erődjei ellen. Érdekes koncepció, a videó pedig kellően sok tartalmat ígér ahhoz, hogy újra kedvünk támadjon fejest ugrani a Star Wars: The Old Republicba.
A The Sims 4 és Peter Moore
Természetesen a nemsokára boltokba kerülő The Sims 4 is megmutatta magát, méghozzá minden eddiginél hosszabb gameplay-prezentáció során, melyet Peter Moore EA-fejes vezényelt le. A The Sims 4-ben az egész otthonunk mozdítható lesz, számtalan vicces tárgy és kiegészítő várja, hogy megvásároljuk, és soha még ilyen részletes karaktermodellekkel nem volt dolgunk korábban.
Zárszó és Battlefield: Hardline
Az EA kissé uncsi bemutatóját a Battlefield: Hardline zárta, ami ezúttal a single player kampányra fókuszált. A demóban azt láthattuk, hogy a főszereplő zsaru Nick Mendoza és társa, a nagyszájú Marcus Boomer egy fegyverőrült drogbáró fogságába esik, majd lopakodva és néha-néha lövöldözve törnek elő a föld alatti létesítményből, hogy aztán ketten ártalmatlanítsanak egy egész kartellt. A fejlesztő Visceral Games a modern tévésorozatokból merítette a legtöbb ihletet a sztorihoz, ami epizódokra bomlik, az egyes részek végén pedig durva cliffhangerek várhatók.
A bemutató azért sajnos nem nélkülözte a nevetséges jeleneteket sem: a játék egyik nagy dobása például az, hogy Nick nagy magabiztosan felmutatja a jelvényét, és ettől a rosszfiúknak azonnal inukba száll a bátorságuk -- na már most ezzel csak a gond, hogy előtte ugyanezek az emberek verték össze szerencsétlen nyomozót és vették el a jelvényét, amit csak komoly viszontagságok révén tudott visszaszerezni. És sajnos a mesterséges intelligencia sincs épp a helyzet magaslatán, bár az még javulhat.
A játékmenet egyébként legjobban a Far Cry 3-ra hasonlít: hősünk egy hatalmas bázist közelít meg egy általa választott szögből, majd hol lopakodva, hol tűzpárbajokba keveredve teljesíti a küldetést. A pályát messziről egy szkennerrel térképezi fel, ami felfedi a kiemelten értékes célpontok helyét, akik pedig, mintha csak a Wolfensten: The New Ordert látnánk, riadóztatni tudják a társaikat, szóval ajánlott minél előbb lekapcsolni őket. Érdekes eleme a Battlefield: Hardline-nak, hogy a játék során akár el is kerülhetjük a gyilkolást, ugyanis számtalan pacifista kütyü áll a rendelkezésünkre.
És végül pár szó a multiról: két új játékmód próbálható ki a Gamescom 2014-en, az egyik a Hardwire nevű autós üldözés, a másik pedig a Rescue-nak keresztelt túszmentés, melyben 5v5-ös felállásban harcolnak egymással a felek, és mindenkinek csak egy élete van körönként.
Összefoglalva, az EA azt vitte ki Kölnbe, amit mindenki várt: láttunk Battlefieldet, FIFA-t, képviseltette magát a BioWare, és talán egyedül a Dragon Age: Inquisition után ácsingózhattunk (a Mass Effect 4 még nagyon messze van).