A DICE a Battlefield 4-gyel együtt leplezte le saját készítésű grafikusmotorjának következő változatát, ami képes lesz nem csak a jelenlegi, kifutóban lévő generáció gépein, hanem a jövőben érkező masinákon is helytállni, mindeközben pedig a legjobb és legfejlettebb személyi számítógépeken is nyújtani tudja azt, amit a gyönyörű grafikára éhezők elvárnak.
A Frostbite 3 azonban nem csak a Battlefield 4-ben fogja megcsillogtatni a tudását, hanem a kiadó egyéb játékaiban is, konkrétan az új Mass Effectben és Dragon Age-ben. A BioWare Edmonton és a BioWare Montreal általános ügyvezetője, Aaryn Flynn twitteren hessegette el azokat a pletykákat, miszerint a Dragon Age 3: Inquisition és a következő Mass Effect leragadt az előző generációs technológiánál.
„Üzenem azoknak, akik a Battlefield 4 bemutatója után kérdezősködnek: a Dragon Age 3: Inquisition és az új Mass Effect is a Frostbite 3-at használja. Nagyon király!”
Az AMD hivatalos Facebook-oldaláról tudtuk meg, hogy a Battlefield 4 lenyűgöző demóját egy AMD Radeon HD 7990 segítségével valósították meg, mely a cég elmondása szerint „a világ leggyorsabb grafikuskártyája.”
A svédek új motorja a kettes számú kiadás fejlesztett változatának tekinthető; a csapat több száz ponton javított az elődön, a szebb animációktól kezdve egészen a jobb fizikáig és megvilágításig, egyszóval szinte mindenre odafigyeltek -- szinte. A Eurogamernek adott interjújában a DICE-től Patrick Bach elmondta: a Frostbite 3 jelenleg még nem kompatibilis a Nintendo legújabb konzoljával, ezért nem is lesz Wii U-ra Battlefield 4, másrészt pedig azért hanyagolják a konzolt, mert nem szeretnék túlzottan megosztani a csapat figyelmét még egy platformmal. Persze ez még nem jelenti egyeértelműen azt, hogy az új Mass Effect és a Dragon Age 3: Inquisition biztosan kihagyja a nagy N új gépét, de úgy látszik, komolyabb programozói munka kell majd a probléma megoldásához.