Pénteken adtuk hírül, hogy szó szerint bezárta a kapuit a Free Radical Design, hiszen a reggel munkába igyekvő dolgozók zárt ajtókba ütköztek, és azt az utasítást kapták, hogy egy közeli hotelben jelenjenek meg egy utolsó gyűlésre. Másnap a Független Játékfejlesztők Szövetségének elnöke hivatalosan is kifejezte a sajnálatát, amiért bezárták ezt a nagyszerű stúdiót, azonban a mostani fejlemények alapján úgy tűnik, van még remény a csapat számára.
Az egyik nottinghami újság szerint a stúdió még nem zárt be, csupán adminisztratív állapotba került, ami azt jelenti, hogy egy külsős cég (estünkben a ReSolve) megpróbál egy ésszerű megoldást találni arra, hogy a bajba került fejlesztők újra fizetőképesek legyenek. A cégnél jelenleg -- remélhetőleg csak átmenetileg -- 20 fő dolgozik, a többi körülbelül 120 -- mások szerint 160 -- ember megkapta a decemberi fizetését, és jelenleg a nem túl nyugodt téli szünetét tölti, azonban karácsonyi prémiumra nem számíthatnak, hiszen a Free Radical le van égve.
Annak ellenére, hogy a ReSolve magabiztos, és állításuk szerint már vannak is érdeklődők a cég iránt, egy névtelen forrás szerint sokkal rosszabb helyzet, mint azt gondolnánk. Az említett utolsó találkozón a cég vezetője, Steve Ellis elmondta, hogy az utóbbi hat hónapban nem találtak befektetőket, vagy egy olyan céget, amely felvásárolná őket, és miután a LucasArts bontotta a szerződésüket, nem találtak kiadót a készülő Timesplitters 4-nek, és más kisebb játéknak sem. Ellis elmondta, hogy egy új stúdiót fog nyitni Pumpkin Beach néven, ahová 20 korábbi munkatársát magával vinné, de a többieket kénytelen elbocsátani -- ez azonban ellentmond annak, amit a ReSolve állít, miszerint még senki sem adta be a felmondását.
Az Edge Online -- szintén ismeretlen -- forrása éles kritikával illette a cég vezetőségét, mert szerinte nagyon jól tudtak a gazdasági helyzetükről, de mégsem tettek semmit, és mert rosszul bántak az alkalmazottaikkal. Hozzátette, hogy hetekkel ezelőtt már sejtették, mi fog következni, és tucatjával vándoroltak át a jobb munkalehetőséget biztosító Monumental Games, illetve (ezt nem tudta pontosan az emberünk) a Rebellion vagy a Core Design csapatához.
Az 1999-ben alapított Free Radical Design jelenleg két nagy játékon dolgozik: az egyik a Timesplitters negyedik része, a másik pedig egy titkos LucasArts projekt, amiről sokan azt feltételezik, hogy a Battlefront-sorozat következő darabja -- de a madarak azt csiripelik, hogy ez a játék már a Battlefront: Renegade Squadron fejlesztői, a Rebellion kezeiben van.
Az egyik nottinghami újság szerint a stúdió még nem zárt be, csupán adminisztratív állapotba került, ami azt jelenti, hogy egy külsős cég (estünkben a ReSolve) megpróbál egy ésszerű megoldást találni arra, hogy a bajba került fejlesztők újra fizetőképesek legyenek. A cégnél jelenleg -- remélhetőleg csak átmenetileg -- 20 fő dolgozik, a többi körülbelül 120 -- mások szerint 160 -- ember megkapta a decemberi fizetését, és jelenleg a nem túl nyugodt téli szünetét tölti, azonban karácsonyi prémiumra nem számíthatnak, hiszen a Free Radical le van égve.
Annak ellenére, hogy a ReSolve magabiztos, és állításuk szerint már vannak is érdeklődők a cég iránt, egy névtelen forrás szerint sokkal rosszabb helyzet, mint azt gondolnánk. Az említett utolsó találkozón a cég vezetője, Steve Ellis elmondta, hogy az utóbbi hat hónapban nem találtak befektetőket, vagy egy olyan céget, amely felvásárolná őket, és miután a LucasArts bontotta a szerződésüket, nem találtak kiadót a készülő Timesplitters 4-nek, és más kisebb játéknak sem. Ellis elmondta, hogy egy új stúdiót fog nyitni Pumpkin Beach néven, ahová 20 korábbi munkatársát magával vinné, de a többieket kénytelen elbocsátani -- ez azonban ellentmond annak, amit a ReSolve állít, miszerint még senki sem adta be a felmondását.
Az Edge Online -- szintén ismeretlen -- forrása éles kritikával illette a cég vezetőségét, mert szerinte nagyon jól tudtak a gazdasági helyzetükről, de mégsem tettek semmit, és mert rosszul bántak az alkalmazottaikkal. Hozzátette, hogy hetekkel ezelőtt már sejtették, mi fog következni, és tucatjával vándoroltak át a jobb munkalehetőséget biztosító Monumental Games, illetve (ezt nem tudta pontosan az emberünk) a Rebellion vagy a Core Design csapatához.
Az 1999-ben alapított Free Radical Design jelenleg két nagy játékon dolgozik: az egyik a Timesplitters negyedik része, a másik pedig egy titkos LucasArts projekt, amiről sokan azt feltételezik, hogy a Battlefront-sorozat következő darabja -- de a madarak azt csiripelik, hogy ez a játék már a Battlefront: Renegade Squadron fejlesztői, a Rebellion kezeiben van.