Alapozás
Sajnos az alaptörténetről továbbra sem tudunk semmit, de a GameInformer legújabb számából megtudtuk, a hogy a Dragon Age: Originshez hasonlóan több kaszt közül választhatunk majd, akiket fejleszthetünk és személyre szabhatunk, és ami a legfontosabb, végigjátszhatjuk a háttértörténetüket.Az egyik ilyen kaszt a Chinese Agent, amelynek a háttértörténete (és valószínűleg mindegyik kaszté) a bombák ledobása előtt játszódik. A feladatunk az, hogy a Crimson Dragoons csapat tagjaként behatoljuk a Hoover gátba, elhelyezzünk pár robbanótöltetet, és lehetőleg a detonáció előtt eljussunk a biztonságos távolságban lévő találkahelyünkre. A küldetés azonban balul sül el, ugyanis a társaink egy részét Power Armort viselő amerikai katonák likvidálják, a többieket pedig -- velünk együtt -- sarokba szorítják. A kilátástalan helyzetből a túlélők ciánkapszulával menekülnek, és már mi is éppen követnénk a példájukat, mikor az első atombombák becsapódnak. Ezután sötét képernyő következik és ugrunk az időben.
A robbanások után a törmelékek közül kikászálódunk, és a szemünk elé tárul a földi pokol, de még csak ekkor jön a java, ugyanis miután levettük a sisakunkat, a Colorado-folyó tükrében szembesülünk azzal a ténnyel, hogy a radioaktív sugárzás következtében egy ghoullá változtunk.
Az ördög a részletekben rejtőzik
Hasonlóan mint a Fallout 3-ban a felcseperedésünk során, úgy a mutálódás közben is a szájízük szerint alakíthatunk a kinézetünkön és választhatjuk ki a nekünk tetsző perkeket. Az egyik segítségével például a feral ghoulok nem támadnak meg minket, de van olyan is, amivel immúnisakká válhatunk a radioaktív szennyezéssel szemben, ráadásul az elnyelt sugárzást kibocsáthatjuk a nem mutáns egyedek kárára, miközben gyógyítjuk magunkat és mutáns társainkat.A Chinese Agent alapbeállítások mellett három képességgel rendelkezik, ezek a Sneak, a Small Arms és az Explosives, valamint a S.P.E.C.I.A.L. is előre be van állítva, ám ha úgy gondoljuk, hogy nekünk semmi szükségünk a robbanószerekre vagy a sunnyogásra, és inkább a nagyobb lőfegyverek passzolnak a stílusunkhoz, szabadon átállíthatjuk ezeket, sőt a teljes szabadság érdekében a Lone Wanderer kaszttal teljesen tiszta lappal indulunk, még háttértörténetünk sincs.
A S.P.E.C.I.A.L. rendszer egyébként nagyrészt változatlan maradt, a szerencse például a visszatérő szerencsejátékokban fontos szerepet játszik majd, és ha már szerencsejátéknál tartunk, a képességeinkkel elősegíthetjük a győzelmünket. A Sneakkel például csalhatunk kártyázás közben, a Science-szel pedig átverhetjük a nyerőgépeket, és természetesen minél jobbak ezen képességeink, annál nagyobb az esély, hogy sikerrel járunk, egy dolgot azonban nem árt tudni: nehezebb lesz egy-egy képesség tökélyre fejlesztése, sőt egy karakterrel lehetetlen lesz valamennyi mesterség tökéletes kitanulása.
Viva New Vegas
Az új részben magunk mögött hagytuk Washingtont, ahol talán éppen az egykori főszereplők tölti kamaszkorát, és a sokkal veszélyesebb New Vegasban fogunk kalandozni. A bűn városa pedig hatalmas, olyannyira, hogy a közlekedéshez egy autót fogunk használni. Amolyan Mad Max-szerű járgányt kell elképzelni, amit csakúgy, mint a karakterünket, fejleszthetünk és csinosíthatunk, valamint a segítségével részt vehetünk különleges missziókban, mint például versenyeken és speciális küldetésekben.A kicsike garantáltan hozzá fog nőni a szívünkhöz, hiszen nélkülözhetetlen társunk lesz a kalandjaink során, de mivel a sivatagban ritkaságszámba meg egy kocsi, nagyon kell vigyáznunk rá. A karavánoktól kezdve az ellenséges bandákon át még a város körüli sivatagban bóklászó szörnyeknek is mi leszünk az elsődleges célpontja, ha a kocsiban ülünk, meg egyébként is, pár segítőkész NPC-től eltekintve a város lakosságának nagy része az ellenségünk, de különösképpen tartanunk kell a Caesar's Legion nevű bandától, akik gladiátorküzdelmeket rendeznek a maguk kis Colosseumában.
A Fallout: New Vegas valamikor idén fog megjelenni PC-re, Xbox360-ra és PS3-ra, az eddigi információk alapján pedig –- már ha egyáltalán igazak –- várjuk szeretettel.
http://www.nma-fallout.com/
adok nekik egy esélyt...
De azért ennyire nem kéne kiherélni az alapokat.
Ja.
De én speciel azt sem nevezném "kasztnak", hanem előre definiált karakternek, mely megkönnyíti azok dolgát, akik nem akarnak szöszölni az egyéni karakteralkotással. Én személy szerint nem folyamodtam soha ilyenhez. Ebben a New Vegasban sem fogok, hacsak nem lesz igazán érdekes.
Jó, megértettem végülis, mi ez a "kaszt". Igazából ezek olyanok lesznek, mint az Oblivionban, tehát ilyen "predefined" karakterek (ott pl. barbár vagy paladin volt, ami így beugrik elsőre), csak éppen itt a Fallout 1-2-höz hasonlóan lesz épkézláb háttértörténet is.
Az autóval meg tényleg nem lesz semmi baj, ha normálisan, RPG-hez méltón oldják meg. Tehát nem lehet majd ellenfeleken átgázolni velük, mint egy akciójátékban. Az azért túl egyszerű megoldás. Emiatt lehet kicsit tartani tőle. De a Bethesda a lovaglást is jól megoldotta az Oblivionban, remélhetőleg itt is hasonlóan, bár kevésbé bénán fogja megvalósítani a kocsikázást. (Mert az azért vicc, hogy mikor megtámadtak, vagy 5-6 mp-et vesztettünk, mert le kellett szállni a lóról szépen . Enyhén szürreális, hogy nem lehetett lóról harcolni...) Itt kb. olyat tudok elképzelni, hogy egy bizonyos sebzési értékkel rendelkezik a kocsi is, a mi tulajdonságaink függvényében, s csak bónuszt ad a támadáshoz. De még egy gyalogos patkányt sem lehet vele kikészíteni. Nem reális, de szerepjátékos megoldás lenne.
Kaszt: már a magyar leírásból is kitűnik, hogy nem fix kaszt van, csak egy sablon, egy template....egy előre elkészített példakarakter, amit szabadon variálhatsz. Teljesen fölösleges azon rágódni, hogy kaszt-e, mert nem szab határokat, csak iránymutató.. akár a Chinese Agent -ből is készíthettek egy brutális erejű minigunnos ürgét.. arról nem beszélve, hogy a No Mutants Alloweden ezen cikk angol megfelelőjében nem kasztokról beszél, hanem Backgroundról, azaz háttérről..szóval totál értelmetlen ezen fennakadni
Az, a kínai ügynök háttérrel rendelkező egyén ghoul lesz, az meg nem jelenti azt, hogy csak ghoullal lehet majd játszani..sőt, ki tudja..lehet hogy lesz játszható szuper mutáns is (azért a játszható deathclaw-októl kíméljenek )
Autó - a Fallout 2-ben is volt autó, és a Mad Max-ban is (és valljuk be, elég sokat koppintottak a Mad Maxból a Falloutok), s gyanítom nem lesz egyszerű megszerezni sem, megtartani pláne..én örülök neki, hogy lesz benne autó
Amúgy még amit megemlít az angol, de a magyar cikk nem, hogy a Gambling nem skill lesz, csak a szerencse főérték számít..de ügyebár lehet csalni, ami viszont meg lett itt is említve
Mellesleg, az is milyen, hogy erőpáncélba is úgy fut, mintha 1 kis gatya lenne rajta, az az semmi olyan, hogy látszana, hogy azért tényleg nehézkes a páncél, vagy hogy motorizált... Mint pl a kettőbe volt a power armor 2, azt is kis motorok hajtották elvileg, mert emberi erő nem bírta volna... Most ez nem látszott tudom, meg csak le volt írva, de a 3ba.... Semmi infó nincs róla, meg a dög nehéz páncélba is úgy fut, mintha valami papír lenne rajta, persze ez ízlések és pofonok, hogy kinek tetszik így, kinek nem, de szerintem ezen kicsit variálhattak volna... Hogy ne úgy fusson ilyen páncélokba, hogy a hátát veri a lábfejével... -.-" Amúgy jó a 3, de szerintem inkább csinálhattak volna 1 ütős grafikával olyan fajta játékot mint az 1-2 volt... Lehet lerágott csont már az olyan, nem tudom, de nekem úgy jobban bejött volna...
Be kell vallanom, hogy történetorientált vagyok és sem a KOTOR2 sem a NWN2 története nem ragadott magával. Kifejezetten untam mindkettőt a NWN2-t végig sem bírtam játszani.
Én maradok a Bioware-nél!
Azért a "titkos ügynökösnek" adok még egy esélyt, bár a videók alapján egyre kevésbé várom azt is.
Szerintem ez a kocsikázás viszont kicsit akciójáték irányába fogja eltolni a játékot, ami azért annyira nem jó. Szóval remélem, a kocsi tényleg csak utazásra lesz, nem pedig azzal pwnolunk, mint a Half Life 2-ben vagy a Far Cry 2-ben pl.