Alapozás

Sajnos az alaptörténetről továbbra sem tudunk semmit, de a GameInformer legújabb számából megtudtuk, a hogy a Dragon Age: Originshez hasonlóan több kaszt közül választhatunk majd, akiket fejleszthetünk és személyre szabhatunk, és ami a legfontosabb, végigjátszhatjuk a háttértörténetüket.

Az egyik ilyen kaszt a Chinese Agent, amelynek a háttértörténete (és valószínűleg mindegyik kaszté) a bombák ledobása előtt játszódik. A feladatunk az, hogy a Crimson Dragoons csapat tagjaként behatoljuk a Hoover gátba, elhelyezzünk pár robbanótöltetet, és lehetőleg a detonáció előtt eljussunk a biztonságos távolságban lévő találkahelyünkre. A küldetés azonban balul sül el, ugyanis a társaink egy részét Power Armort viselő amerikai katonák likvidálják, a többieket pedig -- velünk együtt -- sarokba szorítják. A kilátástalan helyzetből a túlélők ciánkapszulával menekülnek, és már mi is éppen követnénk a példájukat, mikor az első atombombák becsapódnak. Ezután sötét képernyő következik és ugrunk az időben.

A robbanások után a törmelékek közül kikászálódunk, és a szemünk elé tárul a földi pokol, de még csak ekkor jön a java, ugyanis miután levettük a sisakunkat, a Colorado-folyó tükrében szembesülünk azzal a ténnyel, hogy a radioaktív sugárzás következtében egy ghoullá változtunk.

Az ördög a részletekben rejtőzik

Hasonlóan mint a Fallout 3-ban a felcseperedésünk során, úgy a mutálódás közben is a szájízük szerint alakíthatunk a kinézetünkön és választhatjuk ki a nekünk tetsző perkeket. Az egyik segítségével például a feral ghoulok nem támadnak meg minket, de van olyan is, amivel immúnisakká válhatunk a radioaktív szennyezéssel szemben, ráadásul az elnyelt sugárzást kibocsáthatjuk a nem mutáns egyedek kárára, miközben gyógyítjuk magunkat és mutáns társainkat.

A Chinese Agent alapbeállítások mellett három képességgel rendelkezik, ezek a Sneak, a Small Arms és az Explosives, valamint a S.P.E.C.I.A.L. is előre be van állítva, ám ha úgy gondoljuk, hogy nekünk semmi szükségünk a robbanószerekre vagy a sunnyogásra, és inkább a nagyobb lőfegyverek passzolnak a stílusunkhoz, szabadon átállíthatjuk ezeket, sőt a teljes szabadság érdekében a Lone Wanderer kaszttal teljesen tiszta lappal indulunk, még háttértörténetünk sincs.

A S.P.E.C.I.A.L. rendszer egyébként nagyrészt változatlan maradt, a szerencse például a visszatérő szerencsejátékokban fontos szerepet játszik majd, és ha már szerencsejátéknál tartunk, a képességeinkkel elősegíthetjük a győzelmünket. A Sneakkel például csalhatunk kártyázás közben, a Science-szel pedig átverhetjük a nyerőgépeket, és természetesen minél jobbak ezen képességeink, annál nagyobb az esély, hogy sikerrel járunk, egy dolgot azonban nem árt tudni: nehezebb lesz egy-egy képesség tökélyre fejlesztése, sőt egy karakterrel lehetetlen lesz valamennyi mesterség tökéletes kitanulása.

Viva New Vegas

Az új részben magunk mögött hagytuk Washingtont, ahol talán éppen az egykori főszereplők tölti kamaszkorát, és a sokkal veszélyesebb New Vegasban fogunk kalandozni. A bűn városa pedig hatalmas, olyannyira, hogy a közlekedéshez egy autót fogunk használni. Amolyan Mad Max-szerű járgányt kell elképzelni, amit csakúgy, mint a karakterünket, fejleszthetünk és csinosíthatunk, valamint a segítségével részt vehetünk különleges missziókban, mint például versenyeken és speciális küldetésekben.

A kicsike garantáltan hozzá fog nőni a szívünkhöz, hiszen nélkülözhetetlen társunk lesz a kalandjaink során, de mivel a sivatagban ritkaságszámba meg egy kocsi, nagyon kell vigyáznunk rá. A karavánoktól kezdve az ellenséges bandákon át még a város körüli sivatagban bóklászó szörnyeknek is mi leszünk az elsődleges célpontja, ha a kocsiban ülünk, meg egyébként is, pár segítőkész NPC-től eltekintve a város lakosságának nagy része az ellenségünk, de különösképpen tartanunk kell a Caesar's Legion nevű bandától, akik gladiátorküzdelmeket rendeznek a maguk kis Colosseumában.

A Fallout: New Vegas valamikor idén fog megjelenni PC-re, Xbox360-ra és PS3-ra, az eddigi információk alapján pedig –- már ha egyáltalán igazak –- várjuk szeretettel.