A szóban forgó szabadalom több mint egy éve lett benyújtva, de csak most, a PlayStation 4 bemutatója után hozták nyilvánosságra, teret adva annak az elképzelésnek, miszerint a Sony új konzolja a töltési időt figyelve próbálja kiszűrni a kalózjátékokat. Az eljárás pofonegyszerű, ugyanis az operációs rendszer a játék elindítása után egy táblázatból kikeresi, hogy mennyi ideig kellett volna tölteni az alkalmazásnak. Ha az érték stimmel, minden gond nélkül játszhatunk, ám ha nincs egyezés, a konzol begyűjti az adatainkat, lefuttatja még egyszer az ellenőrzést (a második teszt arra az esetre kell, ha a konzol rendetlenkedett volna, illetve, hogy biztosra menjen), és ha ekkor sem megfelelő az idő, akkor blokkol minket a gép.

Érdekes DRM kerülhet a PlayStation 4-be

Természetesen mint mindig, most is hozzá kell tennünk: az, hogy előkerült ez a szabadalom, nem jelenti azt, hogy a PlayStation 4 valóban ezt a másolásvédelmi eljárást fogja használni. Valamit biztosan beépítenek a Sony mérnökei, de ez -- mint sok minden más -- még nem tisztázott.