- Több mint 200 millió dollárba került a The Last of Us Part 2 elkészítése
- De a Horizon Forbidden West fejlesztési költsége sem volt sokkal kevesebb
- Mindkét játékon többszáz alkalmazott dolgozott
- Mindez a Microsoft és az FTC közötti per miatt derülhetett ki
A Microsoft és Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) perének köszönhetően olyan titkokat tudhattunk meg a cég terveivel és működésével kapcsolatban, melyekre alapesetben talán soha nem derült volna fény. Kiderült például, hogy mennyit fizetett a Hellblade: Senua's Saga fejlesztőcsapatáért, mely stúdiókat próbálta meg felvásárolni az elmúlt években, mennyire sikeres az Xbox Cloud Gaming, de Phil Spencer még azt is elárulta, hogy kvázi a Starfield miatt vették meg a ZeniMax Mediát. Ezúttal azonban a rivális, tehát a Sony került terítékre, az általuk benyújtott dokumentumok ugyanis leleplezték, hogy mennyi pénzt emésztett fel a PlayStation két kiváló exkluzív címének, a The Last of Us Part 2-nek és a Horizon Forbidden Westnek a fejlesztése.
A közzétett iratok szerint a Naughty Dog rendkívül megosztó (legalábbis, ami a közösséget illeti, hiszen a szakma imádta) drámája körülbelül 220 millió dollárba került, és 200 teljes munkaidős alkalmazott dolgozott rajta, míg Aloy második kalandjához több mint 300 embert állított "hadrendbe" a Guerilla Games, a büdzsé pedig 212 millió dollárra tehető. Jól látható tehát, hogy elképesztő összegekbe fájt a két zászlóshajó fejlesztése, ez az információ pedig már csak azért is érdekes, mert nem sokszor derül ki pontosan, hogy mennyi pénzből készülnek a AAA videójátékok. A Sonynak viszont megérte ennyit költeni az imént említett címekre, hiszen mindkét alkotás óriási pénzügyi siker lett, plusz – ahogy azt a dokumentum is megemlíti – a nagyobb költségvetésű filmekkel ellentétben az ilyen játékok többszáz órányi szórakozást is biztosíthatnak a felhasználóknak, ami erősíti az elköteleződést egy-egy franchise iránt. Az iratok értelemszerűen az Activision Blizzard felvásárlásának leginkább lényeges tételéről is tesznek némi említést: A Sony szerint a Call of Duty-széria a PlayStation versenyképességének egy rendkívül kritikus pontja, mivel több tízmillióan játszanak vele ezeken a konzolokon, az évenkénti megjelenése pedig egyedülállónak mondható a AAA piacon.