- A Starfield volt a legfőbb oka, hogy a Microsoft megvette a ZeniMax Mediát
- Erről Phil Spencer beszélt az FTC-vel folytatott bírósági ügy során
- A cég nem szerette volna, hogy a Bethesda játéka kihagyja az Xbox konzolokat
- Miután a Deathloopot és a GhostWire: Tokiót is ideiglenes exkluzívvá tette a Sony
Már javában zajlik a Microsoft és a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) közötti ügy tárgyalása, melynek során számos érdekes információ látott napvilágot. Megtudhattuk például, hogy az Xbox Cloud Gaming közel sem azokon a platformokon (telefon, tablet) a legnépszerűbb, amelyekre leginkább szánták, de emellett az is kiderült, hogy a MachineGames (hozzájuk köthetők az új Wolfensteinek) műhelyében készülő Indiana Jones-játék egészen biztosan kihagyja a Sony masináit. Phil Spencer pénteki vallomása azonban még ezeken is túltett, az Xbox feje ugyanis elárulta, hogy miért vásárolták fel 2020-ban a Bethesda anyavállalatát, a ZeniMax Mediát.
Though Starfield is now an Xbox console exclusive, Phil Spencer revealed during the trial between Microsoft/Activision Blizzard and the FTC that Starfield may have skipped Xbox prior to Microsoft's acquisition of ZeniMax. https://t.co/DEJQmZ9KtS pic.twitter.com/tFfXtJZ9vH
— IGN (@IGN) June 23, 2023
"A ZeniMax felvásárlásának egyik mozgatórugója az volt, hogy a Sony üzletet kötött a Deathloop és a GhostWire: Tokyo kapcsán. Lényegében fizetett a Bethesdának azért, hogy ezek a játékok ne jöhessenek Xbox konzolokra." – ecsetelte Phil. "Amikor mindez a Starfielddel kapcsolatban is felmerült, úgy éreztük, hogy lépnünk kell, mivel harmadik helyezettként [a nagyobb konzolok között – a szerk.] nem engedhettük meg magunknak, hogy még jobban lemaradjunk a saját tartalmak terén. Nemes egyszerűséggel biztosítanunk kellett a tartalmakat annak érdekében, hogy életképesek maradhassunk ezen a piacon." A 7,5 milliárd dollárba kerülő üzlet tehát voltaképp azért történt, hogy a Microsoft esernyője alatt jelenhessen meg a Bethesda grandiózusnak ígérkező játéka. Ez annak fényében mondjuk eléggé érthető, hogy messze az év egyik leginkább várt címéről van szó, amit milliók fognak kipróbálni a megjelenést követően. A The Elder Scrolls 6-tal kapcsolatban (amelyről kiderült, hogy még minimum öt évet kell rá várnunk) viszont azt mondta, hogy egyelőre korai lenne az exkluzivitásról beszélni, így megeshet, hogy felesleges volt a nemrég indított petíció, és végül anélkül is megjelenhet PlayStation konzolokon.