A Call of Duty-sorozat nem végezne túlságosan előkelő helyen, ha történetközpontú játékokat kellene rangsorolni. A II. világháborús sorozatnak indult széria a Call of Duty 4 képében egy modernebb katonai lövöldözős játékká fejlődött. Míg az eredeti Modern Warfare-nek is megvoltak a maga meghatározó pillanatai (egyikről már volt szó korábban), amikor eljött a folytatás ideje, az Infinity Ward fejlesztőcsapata figyelmen kívül hagyott bármiféle morális szabályrendszert, és a "No Russian" küldetéssel konkrétan sokkolta a nyilvánosságot. A játék negyedik küldetésében Alekszej Borodin (valójában Joseph Allen, beépített CIA-ügynök) bőrébe bújva csatlakozol egy csapat orosz terroristához, akik egy moszkvai repülőtéren mészárolnak le civileket. Ez egy brutális, borzalmas és egészen kellemetlen érzést maga után hagyó szint, ahol kvázi tömeggyilkossá válhatsz a Zakhaev nemzetközi repülőtéren, miközben négy másik fegyveres segít neked lekaszálni a tömeget. Mindez akkoriban elég nagy visszhangot váltott ki a médiában, és a kritikák egy részét csak az enyhítette, hogy személyesen nem kell lelőnöd senkit, és lehetőséged van arra, hogy bármiféle büntetés nélkül kihagyd a teljes szintet. A Call of Duty-széria azóta sem merészkedett ennyire vékony jégre, bár a 2019-es Modern Warfare néhány jelenete karcolja ezt a szintet, és vélhetően a brutális kivégzéseikről ismert mexikói drogkartelleket a középpontba állító következő rész sem lesz egy leányálom.
A rovat korábbi cikkeit erre a linkre kattintva érhetitek el!