Egy nemrég megjelent jelentés szerint nagyon úgy tűnik, hogy az OpenAI azt tervezi, hogy hirdetéseket vezet be a ChatGPT-be és a hasonló, AI-alapú termékeibe egyaránt. A Financial Times beszámolója szerint a vállalat a nagy technológiai riválisoktól, például a Google-től és a Metától vesz fel hirdetési szakembereket, valamint a LinkedIn-en is hirdetésorientált álláshirdetések tettek közzé, ami azt jelzi, hogy ez a terület most nagyon érdekli a céget. Eddig az OpenAI termékeinek ingyenes változatai reklámmentesek maradtak, de a Financial Times beszámolója alapján ez hamarosan megváltozhat.
Az tény, hogy a vállalat jelenleg úszik a pénzben: a ChatGPT megjelenése óta eltelt két év alatt az OpenAI értéke 157 milliárd dollárra ugrott. Azonban mivel egyre több cég aknázza ki az AI képességeit és egyre-másra születnek a ChatGPT-hez hasonló oldalak, egyáltalán nem lenne meglepő, ha az OpenAI a reklámbevételek felé fordulna. Korábban Sarah Friar pénzügyi igazgató kiemelte, hogy ő és az OpenAI termékigazgatója, Kevin Weil (aki egykor az Instagram és a Twitter hirdetésekkel támogatott projektjeiért felelt) rengeteg hirdetési tapasztalattal rendelkeznek.