A kalózkodás bizony Riccitiello szerint is csúnya dolog. Több millió olyan játékosról van szó, aki egy fillért sem fizet azért, hogy játszik a legjobb, legújabb játékokkal. De mi van akkor, ha a torrentekről lehúzott PC/Xbox 360-as játékok DLC tartalmáért már fizetnek a warezolók? Akkor végső soron jövedelmet hoznak a kiadó cég számára -- és éppen ezt pedzegette az Electronic Arts cégvezetője.
"Létezik egy jelentős kalózpiac és egy jelentős másodlagos eladási piac, és mi mindkettőből hasznot szeretnénk húzni." -- hangsúlyozta John Riccitiello. Persze ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy az EA cégvezetője ne ítélné el mélységesen a kalózkodást. "Hiszek abban, hogy azok az emberek, akik megdolgoznak a játékok minőségéért, megérdemlik, hogy megfizessék őket, és amikor tőlünk loptok, akkor tőlük is loptok."
Ugyanakkor szerinte kár is lenne azzal áltatni magunkat, hogy ezt azért ne tennék meg sokan. Éppen ezért szentbeszédek helyett inkább arra kell ösztönözni a kalózokat, hogy valamiért azért fizessenek. Riccitiello arról beszélt: tisztában van azzal, hogy letöltési rendszereik nem "tökéletesek", hiszen nem tudják megkülönböztetni, melyik felhasználó tölt le DLC-ket eredeti vagy lopott szoftverrel. De ez vajon valóban "hiba"? Mivel a rendszer így tulajdonképpen kiszolgálja a hatalmas warezoló közösséget is, így azok is fizetnek a játékokért, és szerinte így lesz a kalózból fizető vásárló. (Elég az Electronic Arts esetében a Dragon Age-re gondolni...)
Mi a véleményetek: Riccitiello saját cégét és a játékszoftver piacot rombolja csak az ehhez hasonló állításokkal, vagy tényleg igaza van?
"Létezik egy jelentős kalózpiac és egy jelentős másodlagos eladási piac, és mi mindkettőből hasznot szeretnénk húzni." -- hangsúlyozta John Riccitiello. Persze ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy az EA cégvezetője ne ítélné el mélységesen a kalózkodást. "Hiszek abban, hogy azok az emberek, akik megdolgoznak a játékok minőségéért, megérdemlik, hogy megfizessék őket, és amikor tőlünk loptok, akkor tőlük is loptok."
Ugyanakkor szerinte kár is lenne azzal áltatni magunkat, hogy ezt azért ne tennék meg sokan. Éppen ezért szentbeszédek helyett inkább arra kell ösztönözni a kalózokat, hogy valamiért azért fizessenek. Riccitiello arról beszélt: tisztában van azzal, hogy letöltési rendszereik nem "tökéletesek", hiszen nem tudják megkülönböztetni, melyik felhasználó tölt le DLC-ket eredeti vagy lopott szoftverrel. De ez vajon valóban "hiba"? Mivel a rendszer így tulajdonképpen kiszolgálja a hatalmas warezoló közösséget is, így azok is fizetnek a játékokért, és szerinte így lesz a kalózból fizető vásárló. (Elég az Electronic Arts esetében a Dragon Age-re gondolni...)
Mi a véleményetek: Riccitiello saját cégét és a játékszoftver piacot rombolja csak az ehhez hasonló állításokkal, vagy tényleg igaza van?
Amúgy te hol éltél eddig, szatyorban?
A lopas meg nem az amikor elveszunk valamit es nem adjuk vissza?
mirol beszelunk?
Mondjuk én még DLC-t egyet sem vettem, és nem is nagyon fogok a közeljövőben. Ami érdekel, az a Fallout 3 és GTA DLC-k, amik megjelennek lemezen is, azokra be is nevezek.
Mondjuk nekem aztán mindegy, hogy kiegészítőnek vagy DLC-nek hívják, a tartalom legyen rendben, és értékéhez mérten számítsák meg.
Szerintem inkább az jellemző, hogy aki letölt egy alapjátékot, s ez megtetszik neki, akkor esetleg megveszi azt. De ilyenről nem nagyon hallottam még, hogy az alapjáték warezolva van meg valakiknek, a DLC-t meg majd megveszik. Jó, hogy azért ma már sok az igényes letölthető tartalom, de azért egy teljes játékkal a legtöbb nem ér fel (s most tekintsünk el a GTA 4 DLC-itől). Persze biztos így van, ha a "zisten" azt mondja.
Amúgy nem tudom, egyeseknek mi baja van a DLC-kkel, és miért sírják vissza a "kiegészítőket". Egy az, hogy lényegében ugyanaz, csak más néven, illetve a DLC pont arról szól, hogy gyors hozzájutást kínál a kiegészítéshez, vagyis nem boltban árulják elsősorban, hanem interneten.
De szerintem sokan elfelejtitek a "régi, szép kiegészítőket", melyekben arcunkba nyomtak pár új pályát, meg fegyvert/fejlesztést, oszt' kész. Nem hiába voltak tele a játékmagazinok 50-60-70%-os kiegészítőkkel... A DLC-k között is vannak persze ilyen szarságok, hiszen az üzleti attitűd nem változott 10 év alatt sem: minél többet akarnak a nagy névből profitálni a fejlesztők. Csak van, aki ezt szemét módon teszi, van, aki pedig megdolgozik a pénzéért. Sajnos az "expansion set"-ek közül is igen sok volt a szemét, a tucattermék, s igen kevés az igazán kiváló minőség (közhely, de a Blizzard kiegjei mind ilyenek voltak...).
A DLC-k és a régi kiegészítők között szerintem inkább csak mennyiségi eltérés van. A kiegek ritkábban jöttek (egy játékhoz max. 1,5-2 átlagosan), a DLC-k meg gyakrabban özönlenek. Minőségük meg attól függ, ki, mennyi energiát fordít rá, ki, minek nézi vásárlóit (agyatlan zombiknak vagy igényes fogyasztóknak).
"...azok az emberek, akik megdolgoznak a játékok minőségéért..."
Ha, ha, ha... Kb. a Dead Space óta nem láttunk igazi minőségi játékot az EA-tól, talán a Dragon Age az első kivétel. Mindig csak az ócska konzolportok jönnek brutális DRM-mel, amik csak tizennegyedik patch után kezdenek játszhatóak lenni. És általában a tartalom is hagy kívánnivalót maga után. Gondoljunk csak például a Need for Speed szériára.
Szándékosan túloztam egy kicsit.
mivel a suliban az ofőval beszelunk a torrentről meg az osztályfönök torrentmeghivod kért az osztályársamtol szal én is értek egy kicsit hozzá mivel néhány rajongo által készitettt modot is sokszor csak torrentről lehet letölteni.és a kommentetet megneztem és utánanéztem.a DLC-ket nem tőrik fel!(hogy miért nem tom)