A Dragon Age: Origins ugyebár némi késéssel, de mégiscsak megérkezik PC-re és X360-ra november 5-én (vagy ennek környékén, az előrendelők lehet, hogy már november 2-3. körül megkapják), sima és gyűjtői verzióban, PS3-ra pár héttel később, 20-án. Azt már korábban tudtuk, hogy a csomagban plusz tartalmak is lapulnak, ám mint kiderült, az urak mindezt sajátos köntösben és formában juttatják el hozzánk. Hogy miről van szó?
Nos, a megjelenés napjától tulajdonképpen három DLC válik elérhetővé. Az első neve Warden's Keep, mely a legnagyobb falat a trióból: egy dungeon-alapú küldetés, hat új képességgel, csomó cuccal és egy bázissal, ahol eladhatjuk az összeszedett motyóinkat. A természetfeletti szállal átszőtt sztori helyszíne egy elátkozott erőd, amelyben egykor a játék történetének középpontjában álló ősi rend, a Grey Warden birtokában volt (az extra holmik egyike például egy Grey Warden mágikus vért). Ez a csomag „természetesen” nem ingyenes lesz, 560 MSP-be, illetve 7 dollárba kerül (PSN-en ugyanennyiért szerezhetjük majd meg), és ebből adódóan nem része még a gyűjtői verziónak sem, ám a kizárólag bizonyos online áruházak által kínált Deluxe Digital Edition tartalmazza. Egy kis bekukkantás:
A következő pakk neve The Stone Prisoner, és egy Shale nevű kőgólem karakterrel bővíti az univerzumot, aki a játék kezdetétől fogva csapatunk tagjává választható, és persze saját háttértörténettel gazdagítja kalandozásunkat, beszélget társainkkal, kommentálja a felkeresett helyeket, egyszóval sokszínűbbé teszi élményünket. Ez tulajdonképpen ingyenes, azaz benne lesz a digitális kiadásokban, a dobozos verziókban (bármely változatban) pedig letöltőkódot kapunk, ám aki később szeretné majd megvenni, már 15 dollárt (1200 MSP) kell fizetnie érte. Róla is van videónk, íme:
A harmadik elem már tényleg ingyen van, ami mondjuk érthető is, hiszen egyetlen, ámbátor teljes vértezetről van szó, melynek neve Blood Dragon Armor, és igazi különlegessége (azon kívül, hogy egy hírhedt nevarrai sárkányvadász készíttette sárkányvérrel erősítve, hogy megvédje magát tüzes ellenfeleitől -- a sors fintora gyanánt aztán emberek mészárolták le őt...), hogy a Mass Effect 2-ben is viselhetjük majd (szintén letöltőkód formájában lesz a dobozos verziókban) , sajátos, de mindenképp dicséretes és ügyes árukapcsolás gyanánt. Íme:
Érdekes, izgalmas megoldások – ha másért nem, ezekért minden bizonnyal emlékezetes lesz a Dragon Age. De azért reméljük, nem csak ezekért...
Nos, a megjelenés napjától tulajdonképpen három DLC válik elérhetővé. Az első neve Warden's Keep, mely a legnagyobb falat a trióból: egy dungeon-alapú küldetés, hat új képességgel, csomó cuccal és egy bázissal, ahol eladhatjuk az összeszedett motyóinkat. A természetfeletti szállal átszőtt sztori helyszíne egy elátkozott erőd, amelyben egykor a játék történetének középpontjában álló ősi rend, a Grey Warden birtokában volt (az extra holmik egyike például egy Grey Warden mágikus vért). Ez a csomag „természetesen” nem ingyenes lesz, 560 MSP-be, illetve 7 dollárba kerül (PSN-en ugyanennyiért szerezhetjük majd meg), és ebből adódóan nem része még a gyűjtői verziónak sem, ám a kizárólag bizonyos online áruházak által kínált Deluxe Digital Edition tartalmazza. Egy kis bekukkantás:
A következő pakk neve The Stone Prisoner, és egy Shale nevű kőgólem karakterrel bővíti az univerzumot, aki a játék kezdetétől fogva csapatunk tagjává választható, és persze saját háttértörténettel gazdagítja kalandozásunkat, beszélget társainkkal, kommentálja a felkeresett helyeket, egyszóval sokszínűbbé teszi élményünket. Ez tulajdonképpen ingyenes, azaz benne lesz a digitális kiadásokban, a dobozos verziókban (bármely változatban) pedig letöltőkódot kapunk, ám aki később szeretné majd megvenni, már 15 dollárt (1200 MSP) kell fizetnie érte. Róla is van videónk, íme:
A harmadik elem már tényleg ingyen van, ami mondjuk érthető is, hiszen egyetlen, ámbátor teljes vértezetről van szó, melynek neve Blood Dragon Armor, és igazi különlegessége (azon kívül, hogy egy hírhedt nevarrai sárkányvadász készíttette sárkányvérrel erősítve, hogy megvédje magát tüzes ellenfeleitől -- a sors fintora gyanánt aztán emberek mészárolták le őt...), hogy a Mass Effect 2-ben is viselhetjük majd (szintén letöltőkód formájában lesz a dobozos verziókban) , sajátos, de mindenképp dicséretes és ügyes árukapcsolás gyanánt. Íme:
Érdekes, izgalmas megoldások – ha másért nem, ezekért minden bizonnyal emlékezetes lesz a Dragon Age. De azért reméljük, nem csak ezekért...
Jobb szeretem, ha megkapom egybe az egész programot, ami plusz pedig készül hozzá, azt egy esetleges (teljes értékű!) kiegészítő lemez formájában. Amit akár ki is válthat egy normális tartalmú DLC.
Viszont megnéztem egy másik videót is, amiben a Kate Mulgrew és Tim Curry volt, a végén pedig olyan volt a zene, mint amit az UT játékokban hallani.
Na ilyenektől ugrik duplájára a Dragon Age várós skillem.
Arra pedig nem vennék mérget, hogy nem lesz kint a rossz helyeken már a nulladik napon az összes. Legalábbis Xbox360-ra - az utóbbi években a nagy címek villámgyorsan kikerülnek, akár napokkal-hetekkel korábban, mint régebben PC-re. A kedves konzolosok meg jól elspoilerezik a játékot a többieknek... A Bioshocknál is így jártam, előre tudtam a nagy fordulatot, így kevésbé ütött. De ez már off.
A gépújítás nem tudom, mennyit csúszik majd a kisebb építkezés miatt, de utána én is terveztem ennek a megvételét, ez viszont még egy rossz pont a játéknak. A DLC-ket meg majd inkább úgy kellene megvenni, hogy egy nagyobb csomagban az összeset, ha csinál olyat a Bioware, és úgy talán olcsóbb lesz. Mert így külön-külön ilyen kisebb cuccokra nem fogok kidobni 1-2 ezer forintokat.
Inkább pakolnák bele az ilyen kisebb-nagyobb DLC-ket egy rendes kiegészítő lemezbe (ugyanez igaz a Fallout 3-ra is, azokat is ki lehetett volna adni egy csomagban), mint régen. Csak ugyebár így több pénzt ki lehet emelni a játékosok zsebéből, szóval számomra marad a várakozás és a tűnődés, lesz-e kedvezményes DLC pakk vagy sem.
Nekem semmi bajom a megoldással, mivel előbb-utóbb (egyelőre úgy áll a dolog -- plusz/mínusz oldal --, hogy előbb) megveszem. Innentől kezdve meg nem érdekel, hogy benne vannak-e a játékban ezek a holmik, vagy rá kell szánnom negyed- fél órát a kézhezvétel után, hogy letöltsem őket a kódommal és begyógyítsam a játékomba...
A fizetős meg szintén mindegy, hogy most jelenik meg, vagy egy hónap múlva, ha így is, úgy is megveszi az ember. Nem kötelező megvásárolni az első napon, de legalább megvan rá a lehetőség.
Borza2: a BioWare dolgozói állománya tavalyi adatok alapján kb. 500 fő, ennek jó része dolgozik a gyártásban. Szerintem jut ember három projektre, főleg, hogy a felsorolt címek nem azonos fejlesztési fázisban vannak, azaz nem ugyanolyan szakember kell épp a hegesztésükhöz. Egy ekkora csapatnál egyáltalán nem meglepő, ha több projekten dolgoznak egyszerre... (Egyébként elárulom, hogy van még egy next-gen játékuk is fejlesztés alatt, amit még nem jelentettek be, plusz a Mass Effect 3 előkészítési fázisban, illetve most júniusban adták ki a Mass Effect Galaxyt iPhone-ra...)
Jah és ha már Mass Effect, a Pinnacle Station DLC-ből fog készülni magyar feliratos verzió? Már megjelent a magyar verzióhoz való patch, de a DLC-ről még semmit nem hallottam.
Egyébként azt hittem, hogy minden DLC ingyenes lesz előrendelőknek, de ezek szerint nem olvastam el figyelmesen a hivatalos oldalon az információkat, de szerintem beruházok majd a fizetős DLC-re is, nehogy lemaradjak valami jóról