Mivel Dél-Koreában a játékokban, webszájtokon használt virtuális pénzekkel való kereskedelem (ami tulajdonképpen a kínai farmerkedésnek felel meg) már valóságos iparággá nőtte ki magát, ezért a helyi kormány úgy döntött: ahelyett, hogy harcolnának ellene, inkább a jövőben a virtuális pénzekre is hivatalos pénznemként tekintenek. Ez mindenféle online pénznemre vonatkozik: többek között a World of Warcraft aranyra is. Hogy ennek milyen gazdasági vonatkozásai lesznek a jövőre nézve az országban (és világszerte), azt majd a jövőben meglátjuk...
]{iegészítés: Mielőtt bárki azt hinné, hogy a koreaiak találták fel a spanyolviaszt, szögezzük le: Kína ezt már 2008. novemberében bevezette, ahogy ezt akkor megírtuk. Semmi másról nincs tehát szó, mint a virtuális bevételek megadóztatásáról.
]{iegészítés: Mielőtt bárki azt hinné, hogy a koreaiak találták fel a spanyolviaszt, szögezzük le: Kína ezt már 2008. novemberében bevezette, ahogy ezt akkor megírtuk. Semmi másról nincs tehát szó, mint a virtuális bevételek megadóztatásáról.
Borza2: "Lesz majd WoW miniszter is?". Már van is, csak a trükkös koreaiak pénzügyminiszternek keresztelték el...
Egyébként csak jelzem, hogy ez minden online játékra vonatkozik, nemcsak a WoW-ra, márpedig abból Koreában óvatos becslésem szerint is több ezer van, ezek jó része mikrotranzakciós modellben működik...
Senki nem mondta azt, hogy a megkeresett pénzedet kifizeti neked valaki... Megadóztatni meg fogják, de nem kopogtathatsz be a Blizzardhoz, hogy múlt héten kerestem tízezer forintot, ide kérem a markomba...
Semmi másról nem szól a hír, amit a Kínaiak már egy éve bevezettek, és amelyet akkor én is megírtam, nevezetesen, hogy a játékbeli pénzt valutának tekintik majd, ergo ha kereskedsz vele, viselned kell az adóvonzatait is.