A DayZ már azelőtt nagy népszerűségnek örvendett, mielőtt belépett volna az alfatesztelés szakaszába, de ahogy elérhetővé vált a korai hozzáférés, szárnyalni kezdtek az eladások -- a mod kitalálója, Dean Hall az EGX Rezzed konferencián elárulta: az eredeti mod kiadása óta kétmillió Arma 2 fogyott, a különálló DayZ pedig 1,7 milliónál tart. Nem rossz!

Hall továbbá elmondta, mit terveznek beépíteni a közeli, illetve a távolabbi jövőben. Ha minden jól megy, akkor a következő két hétben, de legfeljebb április végére lehetővé teszik, hogy a loot újra megjelenjen a térkép egy részén, ha ott egy bizonyos ideig nem történik semmit, ezzel esélyt adva az újonnan csatlakozottaknak, hogy valami értékeset találjanak. Az ajtók is visszaállnak eredeti helyzetükbe. Ezen felül tábortüzeket rakhatunk, lesz egy számszeríjunk, valamint dobható fegyverek mutatkoznak be (ez lehet bármi, amit tarthatunk). A tervek között szerepel még az is, hogy a szerveradminok felgyorsíthassák a játékon belül az idő múlását.

A fejlesztők a későbbiekben szeretnék felgyorsítani a frissítések beépítését, továbbá 64 bites támogatást akarnak szerveroldalon, ami különösen fontos lenne, ugyanis így könnyebben kezelhetővé válnának a távlati tervekben foglaltak. Ezek összetettebb fizikát, rongybaba-fizikát, jobb útkeresés az MI részéről, és a járművek (lesznek biciklik, motorok és kisebb autók) mozgásának modellezését takarják, valamint az állatok bemutatását, amik egy részére vadászhatunk, de lesz olyan, ami minket támadhat meg, illetve társnak is szegődhet egyik-másik, például egy kutya vagy ló. Jönnek továbbá összetett időjárási jelenségek, úgymint havazás és köd, lesznek új tárolók, barikádokat állíthatunk fel, illetve a híres AK 47-es bemutatása is a menetrenden van a modok támogatása és az achievementek beépítése mellett.

Hall továbbá elhintette, mit terveznek az év végére, s ez különösen izgalmasnak ígérkezik, ugyanis komolyabb járműveket kapunk, furgonokat, helikoptereket és repülőket, de ezek olyan összetettek, hogy több szervert is át kell majd kutatnunk, hogy minden szükséges alkatrészt megtaláljunk.

Kapcsolódó hír még, hogy a prezentáció során leleplezték a Bohemia Interactive új stúdióját, a Cauldron Studiost, ami a Bohemia Interactive Slovakia égisze alá tartozik, s az eredeti Cauldron fejlesztőinek és épületeinek egy részét vette át.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!