Napra pontos megjelenést, új képeket és pár friss információt kapott a Dayligth című horrorjáték. A Daylight PC-re és PS4-re április 8-án jelenik meg, mint letölthető cím, ára 14,99 euró lesz. És hogy mit kapunk ezért a pénzért? Nos, ha mindnen jól megy, sok-sok félelmet!
A Daylight ráadásul igyekszik olyan rendhagyó lenni, amennyire csak horrorjátéktól telhet manapság. Az alapfelállás távoli rokonságban áll az Amnesiával és az Outlasttel, sőt, utóbbira még a történet is emlékeztet, elvégre a Daylight főszereplője is egy elhagyatott elmegyógyintézetből szeretne kiszabadulni. Csakhogy a sztori előadásmódja és a játékélmény teljesen másképp működik, mint az elődökként felfogható alkotásokban.
Először is, a Daylight hőse egy amnéziás fiatal nő, aki nemcsak hogy magáról nem tud semmit, de az őt körülvevő dolgokról sem. Épp ezért a fejlesztő Zombie kitalálta, hogy minden egyes végigjátszás legyen más élmény, amit úgy érnek el, hogy a fejlett Unreal Engine 4.0-nak köszönhetően az egész pálya, beleértve az utunkba kerülő logikai feladványokat is, bonyolult programozói eljárásoknak köszönhetően generálódik le. Nem lesz két egyforma Daylight végigjátszás, a teljes történetet pedig csak sok egymást követő játékkal deríthetjük fel. A helyszínek is ennek megfelelően mutatkoznak be: a kórház nagy része, az azt körülvevő temető és erdő már jó eséllyel elsőre bebarangolható lesz, de a börtönszintre leghamarabb csak a második végigjátszáskor juthatunk el.
Érdekessége a játéknak továbbá, hogy PS4-en a megszokottól eltérően használja a konzol Share funkcióját. Ahelyett, hogy képeket és videókat osztogathatnánk meg a barátainkkal, inkább a frászt hozhatjuk rájuk egy sor begépelhető paranccsal, amik valós időben aktiválódnak. Látod, hogy Tomi cimborád éppen a Daylight egyik nővérszobájában mászkál? Nosza, gépeld be, hogy "meow", hadd hozza rá a frászt egy hirtelen felsikító macska. A fejlesztők nem hozzák nyilvánosságra, mely parancsok lesznek benne a játékban, ezzel buzdítva bennünket a kísérletezésre. Azt viszont elárulták, hogy lesz egy időkorlátja a dolognak, nehogy elronthassuk más játékát a folyamatosan spammelő hangokkal.