A Dark Souls 2-ről a PC Guru májusi számában olvashattok négyoldalas PC-s tesztet, illetve egy kétoldalas tippek-trükkök is vár rátok, amit érdemes átolvasni, de csak miután végignéztétek a „Vágjunk bele!” játékhoz kapcsolódó epizódját. Hiába, a Dark Souls 2 egy kihívásban gazdag, nehéz játék – ami ráadásul alaposan megosztja a közönséget, egyesek szerint egy fizetős szopóroller, míg mások a NES-korszak szinte megcsinálhatatlanul kemény alkotásainak felidézését látják benne. Na, de hol az igazság? Kommentelőinket kérdeztük, ők pedig válaszoltak.
Akiknek nem tetszik
A Dark Souls 2 nem mindenkinek nyerte el a tetszését. MartianManhunter szerint a FromSoftware programja gyakorlatilag értékelhetetlen, és mindenkinek magába kéne néznie, akinek tetszik.
„A Dark Souls 2 egy értékelhetetlen szutyok, ahogy az első rész is az volt. Nem tudom, emberek mit élveznek rajta. Nulla sztori, menjél, amerre akarsz, élj túl, ahogy akarsz, de ha meghalsz, akkor mindened elvész, hát kösz. Mazochistáknak tuti bejön ez a fajta játékmenet, de nekem nem. Meg amúgy is egyszerűen felháborít, hogy ennyire nem érdekli a fejlesztőket a játékos, hogy még értékelhető sztorit se tudnak belerakni. A grafikáról meg ne is beszéljünk, teljességgel elfogadhatatlan, nagyjából 5-6 évvel ezelőtti színvonal. Egy szégyen, és ekkora sikere van, ami csak a hc-játékosok fanatikusságát jelzi. Ez a játék nem nehéz, ez szar. Nem azért halok meg, mert béna vagyok, hanem mert direkt csal, és szopat a játék, a balfék karakterem meg mellé üt a leggagyibb ellenfélnek is. Vicc. Mondjuk meg se lepődök a sikerén, egy olyan világban, ahogy a Minecraft milliós eladásokat tud produkálni, meg egy DayZ sikeres lehet, amiben a zombik a falakon át rohangálnak, de ez senkit sem zavar. Grat emberek, csak így tovább, nehogy már jó játékok is készüljenek.”
Fromthedeep úgy véli, a FromSoftware lusta, ezért köszön vissza sok már ismerős motívum korábbi Souls-játékokból, különös tekintettel az első Dark Soulsra. Hogy ebben van-e igazság, mindenki maga döntse el – annyit mondjuk érdemes tudni, hogy a játék története sok egybeesésre magyarázatot ad.
„Probléma az elődök bizonyos elemeinek rendkívül gátlástalan újrafelhasználása. Ugyanannak a fantáziátlan, semmitmondó helyszínnek a harmadszori előkerülése már nem magyarázható se játékdizájnt illető, se a történettel kapcsolatos szükségességgel, ez egyszerű lustaság. A bossok egy része rendkívül olcsó, szintén újrafelhasznált és bizony néhány közülük pofátlanul csal. A 6v1-es bossharc szerintem viccnek is rossz kategória, nem méltó ahhoz a kifinomult úthoz, amin eddig a Souls-játékok elérték, hogy a bossok kihívást nyújtsanak. De akadnak fantáziátlan, ötlettelen és sokszor ismétlődő, könnyen tipizálható főellenfelek magán a játékon belül is, nem csak az első részt hasznosították újra Japán barátaink. Néha pedig megmagyarázhatatlan dolgok történnek, amik valahol a bug és a szándékos csalás határán táncolnak. Felkenődünk a falra egy ütéstől aztán ott ragadunk, az előre irányuló szúrás hátrafele sebez, rossz irányba ugrik a karakter, néhány láthatóan ügyesen elkerült ütést mégis találatnak érzékel a játék, stb. A másik hatalmas szívfájdalmam az a döbbenetesen primitív ugrálás. Értem én, hogy ezzel is növelni akarják a kihívást, de ez már egyszerűen nevetséges, hogy a karakter vígan legurul egy olyan ugrást követően a párkányról, ahol minden ép elméjű ember egyszerűen megállna. Ha egy kissé kifinomultabb, összetettebb platformrendszert raknak a játékba, akkor az feldobhatta volna mind a pályákat, mind a harcot. De ez így egyszerűen nevetséges, mivel normális játékmechanikai elemek nem állnak rendelkezésre ahhoz, hogy a játékmenet bizonyos kihívásait megoldjuk.”
Palacsintaxx csak azért regisztrált a PC Guru Online-ra, hogy megmondja a tutit a Dark Souls 2-vel kapcsolatban. Hosszú és konstruktív kritikát írt a játékról, aminek helytakarékosság okán csak egy részét emelem ki.
„Nos, először a grafika kifejezetten szegényes bár a zord kegyetlen világ hangulata tovább fokozódott ebben az epizódban egy picit. Legalábbis én így érzem. Amit említettek a videóban is ,hogy maga a játék "játszhatóbbá vált" nos én úgy fogalmaznék, hogy easy fokozatra kapcsolt. A nehezebb lényeknél főleg a bossoknál harcossal van az egyik legkönnyebb dolgod, ugyan közel kell menni a karakterekhez ,de ha megnézitek általában a jobbra vagy a balra oldalazás segít ugye ez függ, hogy melyik kezében tartja a fegyvert. 2 maximum 3 csapásos sorozatokat kell minden támadása után rámérni az ellen re, így a lendület nem visz bele a támadásába és eltudsz gurulni ezek után kész meghal a boss meg minden más nagyobb életerővel bíró lény. Például a videóban (itt a már említett „Vágjunk bele!” részről van szó” – Chocho) látható az a hatalmas páncélos pajzsos lovag is baromira egyszerű. Testközelbe mész, és jobbra megkerülöd, egyetlen egyszer sem fog eltalálni. Nagyon vicces volt ahogy a kis mágussal balra jobbra ugráltatok nekem ott sohasem kellett akrobatikáznom A bossok nagy részét pedig könnyebb legyőzni mint egyes alap szörnyeket. Rettentően buták és egyszerűek.”
És akkor egy roppantmód kifinomult kritika így a végére, csak hogy lássuk, mit szól a modern kor gamere, amikor először találja szemben magát a Dark Souls 2-vel. Köszönet érte Adam_Jensennek, ha megbocsátotok, mindenféle javítás nélkül közlöm, a maga teljességében, szépségében.
„Ocsmany hanyadek a grafika, rendes korszeru grafika nelkul szoba se johet egy jatek”
És akiknek igen
A Dark Souls 2 azért csak megtalálta a saját közönségét. Még akkor is, ha v8506 szerint csak egy szűk rétegről is van szó.
„Rétegjáték, ami mindig is meg fogja osztani a játékosokat. Szerepjáték, amit érdemes szó szerint érteni, mert itt van értelme fejődni, másképp kegyetlenül megszívat... néha még úgy is. Sajnos a grafikát ért negatív kritikák nagyon is jogosak és ez esetben ezzel az a gond, hogy láthattuk mennyivel szebb volt. Ha ilyennek indul, akkor most nem lenne a sírás-rívás, de sajnos a mézesmadzag után érthető a keserű szájíz. Erre még rátett egy lapáttal, hogy bizony itt is megmaradt egy "jó" szokás, ami az összetett szerepjátékok védjegye: temérdek bug van benne. Kilószámra jöhetnek a javítások, hogy egyáltalán be legyen fejezve. ...és mégis: ez az a játék, amit a magam fajta játékos örökre az emlékeibe fog vésni. Ez az a játék, amiből már olyan kevés van meg, hogy egy letűnt korszakot tud csak felidézni. Az a játék, amiben nem attól fogsz félni, hogy ijesztgetnek, hanem attól, hogy az életed egy hajszálon függ minden helyen, minden percben. Átélni egy-egy boss legyőzését több nap után pedig olyan felemelő, hogy elfelejtjük a hibákat. Elmerülünk egy halott világ halálában is monumentális helyeiben annyira, hogy az első 10-15 óra fel sem tűnik mire eltelt. Ehhez képest a mostani tucat játékok jó ha 6-10 órát összesen adnak. Tehát a Dark Souls 2 igenis jó lett. Akárcsak az elődei, de sokkal jobb is lehetne, ha csap picivel több időt ölnek bele.”
Egyetért ezzel az állítással Lynch Beaumont is, aki nagyon örül a Dark Souls 2 megjelenésének. És őt még a grafika sem izgatja különösebben.
„Nagyon vártam már, hogy megjelenjen a következő része a sorozatnak, hál'isten nem kellett csalódnom a játékban. Nem maradtak el az idegesitő és frusztráló pillanatok, ahogy azt jól megszokhattuk a Souls sorozattól, de javarészt kellemes pillanatokkal gazdagodtam.
Ez a játék valóban csak egy bizonyos gamer "rétegnek" szól, azoknak akik türelmesek, és képesek küzdeni, nem adják fel az első halál után az egészet és törlik le a játékot miközben szétverik az asztalukat. Ez a játék nem olyan mint amit az átlag európai gyerekek megszoktak, a fikázók nagyrésze a "nehézsége" miatt mocskolódik, pedig igazából csak rá kell érezni a játék menetére, egy bizonyos ritmusra, ami az egyszerűbb embereknek nem megy azonnal és ahol csak tudják fikázni kezdik. Tény és való, grafikailag nem a legjobb (az első részhez képest valamelyest jobb), de aki a grafikát helyezi előtérbe a játékélménnyel szemben, azoknak vannak külön erre a célre bizonyos játékok, melyek direkt erre vannak kihegyezve, na ez nem olyan. (Szerintem a grafika eltörpül a játékélmény fontossága mellett, de ez mindenkinél más.)”
markedone01 imádja a Dark Souls 2-t. Bár az első részt csak a feléig vitte el, a folytatásra annyira rápörgött, hogy rögtön egy csodaszép gyűjtői kiadást zsákolt be belőle.
„150-es szinten vagyok, 70 óra játékidő, ekkora kihívást játék még nem jelentett nekem, élvezem, imádom, kedvencem, rohadtul nem lineáris, ami szintén csak jó mivel végigjátszást sem találni hozzá mert több ezer féle lehet függően attól ki merre kezd/megy/mit talál meg/mit nem. Akiknek nincs türelme ellenfelek sebezhetőségét "kitanulmányozni", ill. saját karakterük képességeit (amit ugye rettentően testre lehet szabni) és félnek a haláltól (YOU DIED) azoknak tényleg messze elkerülendő, és ne szólják le a játékot, csak azért, mert nem megy...”
Persze nem kell rögtön 70 óra ahhoz, hogy valaki kijelenthesse, igen, neki bejön a Dark Souls 2. Slade93-nak már alig több mint egy játékkal töltött nap elég volt mindehhez.
„Én személy szerint nem tudom letenni. Még "csak" 25 órám van benne, de egyszerűen teljesen magával ragadt. A hangulat, a táj, a kihívásfaktor számomra mind lenyűgözőek. Valószínűleg azért vagyok annyira oda érte, mert nekem ez az első Dark Souls élményem és ehhez fogható játékkal még nem igazán találkoztam. Illetve játszottam az első résszel, de az a valami, amit a fejlesztők "PC-s port" néven odaböfögtek kb. fél óra után elvette a kedvemet az egésztúé. Lehetséges, hogy ha az egyet végigviszem, másképp állnék hozzá, így viszont nem állhat az utamba semmi, csak pár tucat boss meg néhány ezer halál. Praise the Sun!”
Végül pedig olvassuk el személyes kedvencemet, amit Tonymaster írt. Rövid, tömör, velős kritikra.
„Szerintem az első rész egy műalkotás volt, így nem tudom azt mondani, hogy a Dark Soul 2 nem egy fantasztikus játék. Bizonyos játékelemek enyhén jobbak, más dolgok egyszerűen különböznek. A promóciós grafika hiánya és Drangleic kevésbé interkonnektált részei lehetnek a tényleges kritikák.”
Nem tudok, mit mondani erre. Kedveset legalábbis nem tudnék, anyázni meg nem akarok. De ezzel az oldallal én befejeztem. A PC guru már úgy is elég sokat vesztett a színvonalából..
Nem tudok, mit mondani erre. Kedveset legalábbis nem tudnék, anyázni meg nem akarok. De ezzel az oldallal én befejeztem. A PC guru már úgy is elég sokat vesztett a színvonalából..
Az meg egy vicc, ha valaki azon pörög, hogy a karakter melléüt. Van egy lock on funkció a játékban, nem ártana megtanulni használni.
A játék nehéz és szívat is rendesen, ez tény. De csodák csodájára, én végig tudtam vinni egér-billentyűzet kombóval 53 és fél óra alatt, 164-es szinten 507 halállal.
DE ha kiadnak egy játékot PC-re is akkor az a minimum, hogy normális PC-s irányítást is írnak hozzá. Teljesen oké, hogy controller-re lett tervezve, de nem olyan rohadt nagy kaland megoldani, hogy ki lehessen választani a menüből, hogy controller vagy egér/bill. Főleg ha már maga az egér/bill. irányítás el van készítve. Egy vicc, hogy PC-re veszem meg a játékot és nem tudok normálisan játszani, ha nincs egy controllerem, ha meg van ahhoz is emulátor kell, hogy egyáltalán működjön normálisan. Akkor ne adják ki a játékot PC-re. Nem mintha nekünk tennének akkora rohadt nagy szívességet vele. Csak több a bevételük ha kiadják több platformra. És nem, nem írnak konzolra tökéletesen. Közel sem. Hidd el, programozó vagyok :) Amit PC-re írnak általában jobban meg van írva, mint a konzolosok. De, mint mondtam, ebbe a témába ne menjünk bele.
- 1. A játék kontrollerre lett készítve. Én személy szerint gyűlölöm, és bár a harcrendszer ( szerintem) működik egér / bill. kombóval nem arra találták ki ezt tudomásul kell venni.
Számomra a gamepad működésre bírása külső programmal kb 1-2 órát vett igénybe ami magában foglalta a tökéletes személyreszabást. Telepítés pipa, kontroller működik, new game opció után az első képek fogadnak.
- 2. A játék nem szép. Szerintem nem csúnya és van egyfajta retro érzése, de aki Crysis BF szintet vár rossz játékot talált. Ezt le kell nyelni, cserébe viszont elfut egy modern mikróhullámú sütőn is.
Kezdődik a játék és kb az első kanyar utáni 2 "szimpla" zombi miszlikekbe aprítja a játékost. A ME és DA szérián edzett játékos azt se tudja hova menjen mit csináljon és miért csinálja.
- 3. A játék GONOSZ. Nem köti az orrunkra mit kell csinálni (keresni kell), az ellenségen nincs világító sárga "idelőjj" folt (keresni kell), és ha neadjisten megtalálja az egyszeri hős a megfelelő utat megöl egy csapda / trükk / rajtaütés (kitalálja valaki? igen ezeket is előre látni lehet ha az ember KERESI).
Ha valakinek nem tetszik, hogy rosszabb esetben 2-3 percenként meghal, lassan halad, macerásan lassú és defenzív a harc, ez a játék szimplán nem neki való ez ilyen egyszerű.
A Dark Souls 2 szerintem szépen teljesítette az (általam) elvárt szintet, és igazi fogcsikorgatós kihívásokkal teli akció-szerepjáték. Ha valamit kifogásolnom kellene akkor az valóban egy tipp menüsor, ahol a játék leírja pl a mágiahasználat módját ( itt kell mejegyeznem a menübe "épített" súgó szerintem ritka jól megírt informatív szövegdobozokat tartalmaz).
Végül sikerült megjavítani valahogy a játék és a controller viszonyát és onnantól kezdve egyszerűen nem tudom "letenni". Piszkosul addiktív a játék. Párszor volt, hogy majdnem eltörtem a controller-t vagy valamit ami épp a kezem ügyébe került, mégis nagyon élvezem a játékot.
Rengetek hibája van. Van, amikor nem az jelent kihívást, hogy az ellenfelek olyan *****án meg vannak írva és nehéznek kell lenniük, hanem az irányítás meg egy csomó apró kis hiba miatt, ami piszkosul frusztráló és én személy szerint erre nagyon érzékeny vagyok, felháborít a készítők ilyen nemű hanyagsága. De ez a játék a hangulatával és összességében a játékélménnyel kárpótol. A grafikával szerintem semmi baj nincsen (persze a promókhoz képest csalódás), teljesen illik a játékhoz, hangulatos. Én mondjuk használok egy modot amitől kicsit szebb lesz, de anélkül is jó.
Az első résszel nem játszottam, de ha ezt végigvittem kipróbálom azt is. Akik csak a grafikát nézik egy játékban, azok hülyék (elnézést ha megbántok valakit), mert maga a játék lehet jó attól, hogy csúnya. Bár én úgy gondolom, hogy a grafika is egy fontos tényező, nem teljesen elhanyagolható, mivel hozzá tartozik a játékélményhez. De nem szabad csak ez alapján megítélni egy játékot. Főleg, hogy a Dark Souls 2 egyáltalán nem csúnya, csak nem olyan szép, mint ahogy mutogatták megjelenés előtt (ami egyébként jogosan háborít fel embereket, de a McDonalds-ban sem olyan szép a kaj, mint a plakátján, azt mégis millióan zabálják két pofára..).
Összességében a sok idióta és idegesítő hibájától eltekintve is tetszik a játék és igazából csak ajánlani tudom. Ha az embernek működik a controllere és túljon azon a pár órán ami ahhoz kell, hogy megszokd a játékmenetet és az irányítást, akkor tényleg nagyon rá lehet függni.
Szóval, aki fikázza annak csak annyit üzennék, hogy próbáljon egy kis időt rászánni. Ha még akkor sem tetszik neki, akkor egészségére, nem mindenkinek egyforma az ízlése.
MartianManhunter nevű kollégának azt üzenném, hogy a Minecraft-nak azért van ilyen eladási statisztikája, mert egy zseniális játék. Persze ez kívülről nem látszik. Én is lefikáztam mielőtt kipróbáltam volna. Az a tapasztalatom, hogy akik fikázzák, azok általában soha nem próbálták. Szóval hajrá, azt is lehet kipróbálni. Lehetőleg haverokkal, úgy jobb :D