A Dark Souls 2 egy iszonyúan nehéz program, aminek az első 2-3 játékórája kritikus: ha túlesünk rajta, sokkal könnyebb lesz elfogadni a kegyetlen kihívásszintet, illetve szembenézni a hatalmas, emeletes házak méretével vetekedő bossokkal, akik egyetlen ütéssel képesek véget vetni élőhalott karrierünknek.
Éppen ezért döntöttünk úgy, hogy a "Vágjunk bele!" videórovat keretén belül segítünk eligazodni a program elején, adunk pár tippet a kezdéshez, és meghozzuk a kedveteket ehhez a páratlan akció-szerepjátékhoz. Érdemes számon tartani továbbá, hogy a következő PC Guru magazinban nemcsak négyoldalas teszt, de két oldalnyi tippek-trükkök összeállítás is várja majd az érdeklődőket. Jó lélekmentést!
Mellesleg igazad van, sok esetben döbbenetes, hogy mennyire csal a játék. A primitív ugribugri rendszer miatt sok ugrást egyszerűen lehetetlen normálisan megcsinálni, pedig sokszor ugrálunk a játékban. Annyira nehéz lett volna a folytatásra leprogramozni, hogy bizonyos karakterek meg tudjanak kapaszkodni a peremeken, párkányokon? Nem mellesleg így a pályadizájn is kaphatott volna egy vérfrissítést.
Aztán sok esetben vannak furcsa szituációk, rossz szögben kapunk sebzést (pl. a lándzsás előre üt és a háta mögött mégis lemegy az életem), megmagyarázhatatlanul ignorálják az ellenfelek a pajzsot, valóban beakadunk valahova, beakad a fegyver és az ellenségé meg nem, stb. No meg érdemes említeni a bossok közül néhányat.(ENYHE SPOILER)
Pl.. a kicseszett Ruin Sentinelek három vs egy felállása még csak-csak elfogadható, de az 5v1-es gargoyle boss fight egyszerűen vérlázító. Semmi elégedettséget nem éreztem, amikor megcsináltam, csak azt, hogy valami beteg elméjű troll szórakozott velem és azzal, hogy küzdöttem a boss ellen részt vettem a beteges kis szívatásában. Azt is érdemes megemlíteni, hogy a helyszínek egy része pofátlanul sokszor újra fel van használva. A Tower of Latria/Sen's Fortress/The Last Bastille még mindig ugyanaz az egyébként baromi unalmas helyszín, a kettőben a földalatti "vikinges" rész ugyanaz mint az egyben Blighttown, a Forest of Giants meg ugyanaz mint az egy DLC-jéből az Artorias előtti kertes terület. De gondolom a pokol téma is fel fog még bukkanni a játékban a későbbiek során.
Aztán néhány ponton hihetetlen unfair nehezítéseket vetettek be. Pl. mi a franc az, hogy a korábbi 10 helyett csak 1 estussal kezdünk? Nekem majd nyolcvanas szinten van kicseszett négy darab!
A pc-s port pedig megint egy hányadék...