A Call of Duty: Ghosts az első nextgen konzolokra megjelenő CoD lesz, melynek PS4-re és Xbox One-ra írt változatai együtt érkeznek meg az Xbox 360-as, a PS3-as, a Wii U-s és persze a PC-s verziókkal. Azt eddig is tudtuk, hogy a fejlettebb gépeken szebb látványban lesz részünk, de most Mark Rubin producer végre árnyaltabban is kitért a generációs különbségekre.

Rubin elsőként a dinamikus fénykezelést említette. Nextgen konzolokon és PC-n minden fény valós időben kerül kiszámításra, míg Xbox 360-on és PS3-on lightmapeket használnak a pályák bevilágítására. A legjobban szerinte a displacement mapping nevű eljárás prezentálja a két konzolcsalád közti különbséget; ez az effekt felelős azért, hogy a textúrák sík felülete 3D-s hatású legyen -- például egy téglafal displacement mappinggel úgy néz ki, mintha tényleg téglákból épült volna, és nem csak utólag pingálták rá a köveket. Utolsónak a geometriai számításokat említette, melyek nextgenen sokkal életszerűbb felépítést kölcsönöznek a pályáknak. A Call of Duty: Ghosts egyébként minden konzolon 60 fps sebességgel fut majd, és PC-n lesz a legszebb.

Rubin kitért a CoD-sorozatban sokszor szidott grafikára is. Állítja: ő mindig azt hitte, hogy a CoD-ok a legszebb játékok közé tartoznak, és csapatával sosem a technológiai fejlettség szintjén, hanem az igényesség oldaláról közelítettek a látványt érintő kérdésekhez.

Apró érdekesség: a Turtle Beach piacra dob egy különleges Call of Duty: Ghosts témájú headset-családot. A sztereó Shadow 100, az 5.1-es Spectre 200, a wireless Phantom pedig 300 dollárt kóstál majd. Alant képek -- jól festenek, nemde?

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Call of Duty: Ghosts -- Megjelenés: 2013. november 5. -- Gépigény: nem ismert