A Call of Duty: Ghosts az első nextgen konzolokra megjelenő CoD lesz, melynek PS4-re és Xbox One-ra írt változatai együtt érkeznek meg az Xbox 360-as, a PS3-as, a Wii U-s és persze a PC-s verziókkal. Azt eddig is tudtuk, hogy a fejlettebb gépeken szebb látványban lesz részünk, de most Mark Rubin producer végre árnyaltabban is kitért a generációs különbségekre.
Rubin elsőként a dinamikus fénykezelést említette. Nextgen konzolokon és PC-n minden fény valós időben kerül kiszámításra, míg Xbox 360-on és PS3-on lightmapeket használnak a pályák bevilágítására. A legjobban szerinte a displacement mapping nevű eljárás prezentálja a két konzolcsalád közti különbséget; ez az effekt felelős azért, hogy a textúrák sík felülete 3D-s hatású legyen -- például egy téglafal displacement mappinggel úgy néz ki, mintha tényleg téglákból épült volna, és nem csak utólag pingálták rá a köveket. Utolsónak a geometriai számításokat említette, melyek nextgenen sokkal életszerűbb felépítést kölcsönöznek a pályáknak. A Call of Duty: Ghosts egyébként minden konzolon 60 fps sebességgel fut majd, és PC-n lesz a legszebb.
Rubin kitért a CoD-sorozatban sokszor szidott grafikára is. Állítja: ő mindig azt hitte, hogy a CoD-ok a legszebb játékok közé tartoznak, és csapatával sosem a technológiai fejlettség szintjén, hanem az igényesség oldaláról közelítettek a látványt érintő kérdésekhez.
Apró érdekesség: a Turtle Beach piacra dob egy különleges Call of Duty: Ghosts témájú headset-családot. A sztereó Shadow 100, az 5.1-es Spectre 200, a wireless Phantom pedig 300 dollárt kóstál majd. Alant képek -- jól festenek, nemde?
Call of Duty: Ghosts -- Megjelenés: 2013. november 5. -- Gépigény: nem ismert
A Cod-os brigád felfedezte végre a DX11-et 2013-ban?
Én meg azt hittem, hogy milliomos vagyok, csak amikor elmentem a Lamborghini kereskedésbe és fizetni akartam, akkor rájöttem, hogy mégsem.
Én nem akarom támadni a codot, amikor bejelentették, hogy nextgenesedni fog, drukkoltam. Örültem, hogy végre jól fog kinézni, lesz benne munka. Baromi nagyot csalódtam. Ne értsetek féltre, nincs bajom azzal, ha egy játék nem szép, mert nem az a dolga. De ha valami 8 éve ugyan úgy néz ki, az szerintem felháborító.
A Cod-os brigád felfedezte végre a DX11-et 2013-ban?
Hehe jó vicc.
Hehe jó vicc.