2000 februárjában igazi bombaként robbant a hír, hogy Brian Reynolds, a MicroProse korábbi főprogramozója, a Firaxis egyik alapítója, Sid Meier jobbkeze, a Civilization II, az Alpha Centauri és a Colonization tervezője (képünkön) három kollégájával együtt otthagyta atyamesterét, és a kaliforniai Timoniumban új céget alapított Bige Huge Games néven, azzal a feltett szándékkal, hogy a körökre osztott stratégiák helyett valós idejűeket készítsenek. Első játékuk bő három év alatt készült el, saját motorral – és aratott osztatlan sikert: a 2003 májusában piacra dobott, okos és csinos Rise of Nations mind a karosszéktábornokok, mind a kritikusok tetszését elnyerte, a 2004 áprilisában debütált Thrones and Patriots névre keresztelt kiegészítőjével több mint egymillió példányban kelt el. A 2006 májusában kiadott egyedi hangulatú Rise of Legends még tovább növelte a csapat ázsióját (bár a fogadtatása eléggé vegyes volt), így aztán nem csoda, hogy állandó kiadójuk, a Microsoft felkérte a srácokat, segítsenek be az Age of Empires III: Asian Dynasties tervezésébe. Sajnos a végeredmény nem igazán volt meggyőző: a grafika továbbra is bámulatos volt, a mechanizmus viszont már nem annyira. (A BHG közben 2007-ben elkészítette a nálunk Catan telepesei néven ismert remek táblás játék adaptációját X360-ra).
A stúdió következő lépése ismét nagy meglepetést keltett: ahogy azt mi is megírtuk 2007 februárjában, Reynolds hívó szavára egy már nyugdíjba vonult legendás figura, Ken Rolston, az Elder Scrolls-széria harmadik és negyedik részének főtervezője csatlakozott a csapathoz, hogy közösen elkészítsenek egy RPG-t – talán érezték az urak, hogy ki kell lépniük az RTS-skatulyából, míg nem késő. A mind ezideig titokban tartott projektet elvileg 2009-re ígérték, ráadásul tavaly júliusban újabb aduászt szereztek meg: Grant Kirkhope, a Rare komponistája, többek között a Banjo-Kazooie és Perfect Dark játékok zeneszerzője lett a cég hangdivíziójának igazgatója.
Időközben persze más, fontosabb dolog is történt a cég életében: miután az említett RPG kiadására leszerződtek a THQ-val, tavaly januárban Brian Farrell kaliforniai vállalata felvásárolta a Big Huge Gamest, így aztán meg is nyugodtunk, hogy Reynolds csapata biztos anyagi körülmények között készítheti a nagy meglepetést. De sajnos közbejött a válság...
Mint arról szintén beszámoltunk, 2008 novemberében igen nagy veszteségeket könyvelt el a THQ, így bezártak öt stúdiót (Paradigm Entertainment, Mass Media, Helixe, Locomotive Games, Sandblast Game), kettőt pedig (Rainbow Studios, Juice Games) alaposan megcsonkítottak, bízva abban, hogy ezek a lépések, valamint a konzolon akkor debütált, és rögtön kétmilliós eladást produkáló Saints Row 2, illetve a többi készülő projekt egyenesbe hozza őket. Nos, úgy tűnik, nem jött össze...
A Crispy Gamer tudósítása szerint a kiadó függetlenítette a Los Angeles-i Heavy Iron Studios (Wall-E, Ratatouille, The Incredibles, Up, SpongyaBob-játékok) és a carlsbadi (Kalifornia) Incinerator (MX vs. ATV: Untamed, Cars [Wii]) leányait (azaz ezek önálló cégként, saját pénzből próbálnak meg fennmaradni a továbbiakban), míg a Big Huge Games stúdiót értékesíti – ám ha záros határidőn belül nem talál vevőre Reynolds és csapata, kénytelenek lesznek bezárni azt. Julie MacMedan befektetésekért és vállalati kommunikációért felelős alelnök elmondta: a lépés a THQ korábban bejelentett üzleti struktúraváltásának és átszervezésének része, amelynek keretében világszerte 600 embert bocsájtanak el – a cél 220 millió dollár megtakarítása a kiadásokon. A lépések „nagyon sajnálatosak, ám a nehéz gazdasági helyzetben szükségesek.”
Innentől kezdve imádkozhatunk: jöjjön valami pénzes ember, aki megmenti a BHG-t, hiszen talán egyetértetek velem abban, hogy nagy kár lenne a tehetséges és talentumát többször bizonyított stúdióért. A kérdés pedig, hogy mi van ama bizonyos, évek óta készülő RPG-vel, úgyszintén a levegőben lóg...
A stúdió következő lépése ismét nagy meglepetést keltett: ahogy azt mi is megírtuk 2007 februárjában, Reynolds hívó szavára egy már nyugdíjba vonult legendás figura, Ken Rolston, az Elder Scrolls-széria harmadik és negyedik részének főtervezője csatlakozott a csapathoz, hogy közösen elkészítsenek egy RPG-t – talán érezték az urak, hogy ki kell lépniük az RTS-skatulyából, míg nem késő. A mind ezideig titokban tartott projektet elvileg 2009-re ígérték, ráadásul tavaly júliusban újabb aduászt szereztek meg: Grant Kirkhope, a Rare komponistája, többek között a Banjo-Kazooie és Perfect Dark játékok zeneszerzője lett a cég hangdivíziójának igazgatója.
Időközben persze más, fontosabb dolog is történt a cég életében: miután az említett RPG kiadására leszerződtek a THQ-val, tavaly januárban Brian Farrell kaliforniai vállalata felvásárolta a Big Huge Gamest, így aztán meg is nyugodtunk, hogy Reynolds csapata biztos anyagi körülmények között készítheti a nagy meglepetést. De sajnos közbejött a válság...
Mint arról szintén beszámoltunk, 2008 novemberében igen nagy veszteségeket könyvelt el a THQ, így bezártak öt stúdiót (Paradigm Entertainment, Mass Media, Helixe, Locomotive Games, Sandblast Game), kettőt pedig (Rainbow Studios, Juice Games) alaposan megcsonkítottak, bízva abban, hogy ezek a lépések, valamint a konzolon akkor debütált, és rögtön kétmilliós eladást produkáló Saints Row 2, illetve a többi készülő projekt egyenesbe hozza őket. Nos, úgy tűnik, nem jött össze...
A Crispy Gamer tudósítása szerint a kiadó függetlenítette a Los Angeles-i Heavy Iron Studios (Wall-E, Ratatouille, The Incredibles, Up, SpongyaBob-játékok) és a carlsbadi (Kalifornia) Incinerator (MX vs. ATV: Untamed, Cars [Wii]) leányait (azaz ezek önálló cégként, saját pénzből próbálnak meg fennmaradni a továbbiakban), míg a Big Huge Games stúdiót értékesíti – ám ha záros határidőn belül nem talál vevőre Reynolds és csapata, kénytelenek lesznek bezárni azt. Julie MacMedan befektetésekért és vállalati kommunikációért felelős alelnök elmondta: a lépés a THQ korábban bejelentett üzleti struktúraváltásának és átszervezésének része, amelynek keretében világszerte 600 embert bocsájtanak el – a cél 220 millió dollár megtakarítása a kiadásokon. A lépések „nagyon sajnálatosak, ám a nehéz gazdasági helyzetben szükségesek.”
Innentől kezdve imádkozhatunk: jöjjön valami pénzes ember, aki megmenti a BHG-t, hiszen talán egyetértetek velem abban, hogy nagy kár lenne a tehetséges és talentumát többször bizonyított stúdióért. A kérdés pedig, hogy mi van ama bizonyos, évek óta készülő RPG-vel, úgyszintén a levegőben lóg...
Gondolom nem egy stalker játék másolatot akarnak kiadni mert azt nem 3 évig fejlesztenék!
Gondolom nem egy stalker játék másolatot akarnak kiadni mert azt nem 3 évig fejlesztenék!
Egyre inkább érezhető a gazdasági válság a játékiparban is...
Egyre inkább érezhető a gazdasági válság a játékiparban is...
Ahogy ]{redenc írta, ha nem jön egy pénzes emberke aki megkegyelmez nekik... és szárnyai alá vonja a bandát, akkor azt hiszem bezáródnak a a sok-sok éve nyitva álló kapuk, melyeken rengeteg híresség kijött hozzánk.
Ahogy ]{redenc írta, ha nem jön egy pénzes emberke aki megkegyelmez nekik... és szárnyai alá vonja a bandát, akkor azt hiszem bezáródnak a a sok-sok éve nyitva álló kapuk, melyeken rengeteg híresség kijött hozzánk.