
Sandy Petersenhez vagy Ian Livingstone-hoz hasonlóan Ken
Rolston is táblás, illetve papír-ceruza RPG-kkel kezdte pályafutását, írt
kalandokat a Chaosium Stormbringer-szériájához és a Games Workshop Warhammerjéhez.
A West End Games tervezője volt, az épp az idén a
GDCA Maverick-díját átvevő Greg
Costikyan társaként megteremtette a mai napig rendkívül népszerű, orwelli
mélységű Paranoia RPG-t. Aztán átigazolt a Bethesdához, ahol a The Elder
Scrolls széria harmadik és negyedik részének (plusz előbbi kiegészítő
lemezeinek) főtervezőjeként tovább öregbítette maga és a cég jó hírét (egy
interjúban azt nyilatkozta, hogy egomániásként inkább a Morrowind áll közelebb
hozzá, mivel azt főleg egyedül tervezte, az Obliviont viszont nagy csapat
gyúrta).
Az ősz hajú mester tavaly májusban jelentette be, hogy
nyugdíjba vonul, és "sokat tangóharmonikázik, énekel, felkeresi barátait,
idióta papír-ceruza RPG-kkel játszik, és játékkatonákat fest". Nos, úgy tűnik,
mégsem tud olyan egyszerűen megválni az ipartól - hiába, nehéz is kiszakadni
ebből a közegből. Tegnap a Big Huge Games sajtóközleményben jelentette be, hogy
leszerződtette Ken Rolstont egy még be nem jelentett RPG tervezésére.
Tim Train, a cég elnöke a következővel kommentálta a
döntést: "Ken csatlakozása a BHG merész, új irányát fémjelzi. Továbbra is
korábbi címeinkhez, a Rise of Nationshöz és Rise of Legendshez hasonló
RTS-játékok készítése mellett vagyunk elkötelezve, emellett viszont már jó pár
éve tervbe vettük egy RPG készítését. Ken minden szinten fantasztikusan passzol
mindebbe, és olyan vezéregyéniség, melyre szükségünk volt ahhoz, hogy az új
vállalkozásunk sikeres legyen."
Ken Rolston maga így nyilatkozott: "Lehetőség, hogy a Big
Huge Gamesnél dolgozzak? Ki tudott volna ellenállni? Úgy terveztem, hogy az
Oblivion után visszavonulok és pihenek a babérjaimon, de Tim és víziókkal
csábító hadserege egy meglepően eredeti és dörzsölt konzolos RPG ötletével állt
elő... így ismét magamra vettem a hámot, és ráharaptam a zablára!"

Nos, hogy az ő szóhasználatával éljek, egy ilyen paripával
valóban versenyt lehet nyerni, ezt már a Bethesda-istálló is bebizonyította.
Sajnos mondataiban ugye ott van a "konzolos RPG" kitétel, és azt is tudjuk,
hogy a csapat Microsoft-érdekeltségű, jelenleg épp a Catant tolták ki Xbox
360-ra, de azért reméljük, hogy eljut PC-re is a cucc - persze előbb várjuk
meg, mi is légyen az. Mindesetre fantasztikus csapat áll mögötte, hiszen ne
feledjük, a BHG egyik létrehozója a Civilization II, az Alpha Centauri és a
Colonization főtervezője, a Firaxis társalapítója, Brian Reynolds, és a fentebb
említett, eddig piacra került játékaik is igen ütős darabok. Rolstonnal az élen
valóban megvan a lehetőség valami egészen zseniális cím megalkotására...
Che: bizony, bizony!