Egy pénzügyi konferencián az egyik elemző nekiszegezte a nagy kérdést Kotick úrnak: miért nem tartották meg a Vivendi címeit (többek között a Ghostbusters, az új 50 Cent és Riddick-játék) az egyesülés után. Az elnök úr ezt az Activision kiadói filozófiájával magyarázta: szavai szerint azok a játékok, melyeket szélnek eresztettek, „nem rendelkeznek olyan potenciállal, amit évenkénti új, összplatformos részekkel bővülő, 100 millió dolláros franchise keretében ki lehetne aknázni.”. Hogy lefordítsam magyarra: az Activisiont csak olyan címek érdeklik, mint amilyen például a CoD: minden évben piacra lehet dobni belőle egy új részt, a lehető legtöbb platformra, és ez legalább 10 évig kell, hogy kitartson. Kotick állítása szerint 15 IP-jük (konyhanyelven saját, önálló játékuk) van, amelyből a következő évben 70 terméket gyártanak – ezt ugye úgy kell érteni, hogy egy adott cím 4-5 platformra jön ki; az elnök szerint ebben „három, talán négy izgalmas, új cím is van”.
Ez a profitcentrikusság egyébként máshol is lecsapódik: alig pár héttel a Guitar Hero: World Tour megjelenése után a játékba épített szerkesztő, és a GH Tunes szolgáltatás segítségével a kreatív játékosok már 25 ezer játszható dalt töltöttek fel. Ez rögtön felizgatta a kiadót, és máris azt fontolgatják, hogy a WoW-hoz hasonló előfizetéses rendszerré alakítják át az egészet. Kotick szerint „év végére 100 ezer dal is lehet a rendszerben, és ha ezt előfizetéses alapja helyezzük, az lehet a portfóliónk legújabb, remek lehetősége” (értsd: „jó sok pénzt csinálhatunk belőle”). Jelenleg a szolgáltatás ingyenes, feltölteni csak öt dalt lehet, leszedni viszont elvileg bármennyit.
Amúgy nem csoda, hogy Kotickék fejükbe vették ezt a dolgot, hiszen a WoW maga az aranytojást tojó tyúk, őt idézve: „előnyt biztosít sok vetélytársunkkal szemben, főleg az ünnepi szezonban”. A most napvilágot látott pénzügyi jelentés is felülmúlta az előrejelzéseket, az Activsion/Blizzard 711 milliós bevételt ért el, bár az egyesülés, egyéb pénzügyi kötelezettségek miatt 194 milliós a veszteségük, de emiatt nem nagyon aggódnak. A Call of Duty 4, Guitar Hero: Aerosmith, Guitar Hero: On Tour, a World of Warcraft, és a Star Wars: The Force Unleashed a húzócímek, és ugye a CoD, a GH, a WoW mind osztja az első bekezdésben idézett filozófiát: folyamatosan lehet hozzájuk termelni az újabb és újabb expanziókat, részeket, még jó sok ideig...
Ez a profitcentrikusság egyébként máshol is lecsapódik: alig pár héttel a Guitar Hero: World Tour megjelenése után a játékba épített szerkesztő, és a GH Tunes szolgáltatás segítségével a kreatív játékosok már 25 ezer játszható dalt töltöttek fel. Ez rögtön felizgatta a kiadót, és máris azt fontolgatják, hogy a WoW-hoz hasonló előfizetéses rendszerré alakítják át az egészet. Kotick szerint „év végére 100 ezer dal is lehet a rendszerben, és ha ezt előfizetéses alapja helyezzük, az lehet a portfóliónk legújabb, remek lehetősége” (értsd: „jó sok pénzt csinálhatunk belőle”). Jelenleg a szolgáltatás ingyenes, feltölteni csak öt dalt lehet, leszedni viszont elvileg bármennyit.
Amúgy nem csoda, hogy Kotickék fejükbe vették ezt a dolgot, hiszen a WoW maga az aranytojást tojó tyúk, őt idézve: „előnyt biztosít sok vetélytársunkkal szemben, főleg az ünnepi szezonban”. A most napvilágot látott pénzügyi jelentés is felülmúlta az előrejelzéseket, az Activsion/Blizzard 711 milliós bevételt ért el, bár az egyesülés, egyéb pénzügyi kötelezettségek miatt 194 milliós a veszteségük, de emiatt nem nagyon aggódnak. A Call of Duty 4, Guitar Hero: Aerosmith, Guitar Hero: On Tour, a World of Warcraft, és a Star Wars: The Force Unleashed a húzócímek, és ugye a CoD, a GH, a WoW mind osztja az első bekezdésben idézett filozófiát: folyamatosan lehet hozzájuk termelni az újabb és újabb expanziókat, részeket, még jó sok ideig...
...kivéve az Activision Value címeket....