A játék úgy jellemzi magát, mint csapatcentrikus taktikai lövöldét, lovagi harcokkal. Eleinte nem igazán értettem, mitől modern lovagok ezek a mechák, aztán szép lassan kikristályosodott a dolog, miszerint a karakterek kinézete és a játékstílus indokolja a megnevezést.
Modern lovagok titánborítással és lézerfegyverekkel
Miután betöltött a játék – ha betöltött – azonnal a hangárban találjuk magunkat, ahol szép nyugodtan át tudjuk nézni a már elérhető hat karaktert. A panel alján van még két üres hely, oda két további mecha érkezik még a későbbiekben.
Mindegyik kasztni egyedien néz ki, ami nagyon jó, hiszen csata közben is könnyen meg lehet őket különböztetni. Nem egy rakás színes fémvázat látok tötymörögni, pontosan tudom, hogy egy Cordéliával harcolok vagy Martinus lövi ki rám a rakétáit. Abszolút meglepődtem azon, hogy ennyire eltérő kinézetet sikerült megalkotniuk a fejlesztőknek, sőt még a képességek is elég könnyen megkülönböztethetők. Van néhány olyan támadás, aminek hasonló az effektje, de ehhez hozzá lehet szokni. Minden karakter elsődleges és másodlagos tüzeléssel rendelkezik, plusz négy képességgel az ultimate mellett. Ezek mind változatosak és meglepően kiegyensúlyozottak, ígéretesek – de azért így sem tökéletes a rendszer.
Fenn már emlegettem a neveket, most itt a teljes hőslista: Cordelia, Gregor, Kara, Martinus, Ventum, Warmaster. Kevésnek tűnik, de épp annyira különböznek a karakterek, hogy a játék jelenlegi állapotában ez pont elég legyen. Négy alapvető tulajdonsága van minden játszható hősnek: damage/sebzés, speed/gyorsaság, structure/felépítés, armor/pajzs. Ezekből gyorsan ki lehet matekozni, melyik mecha mire való. A magasabb pajzzsal és felépítéssel rendelkező darabok a tankok, nyelik a sebzést, de tulajdonképpen minden karakternek van valamilyen különleges passzív tulajdonsága, ilyen például Gregornak az abszolút pajzsa, mely teljesen ignorálja a beérkező elsődleges támadásokat.
Itt nem áll meg a játék, minden mechánál fel lehet fejleszteni az összes attribútumot, sőt a képességeket, az elsődleges és másodlagos tüzelést is tudjuk modifikálni. Mindezt nem kapjuk meg csak úgy ingyen, a játékbéli pénzt – Crown – meccsek után kapjuk, a nyert harcok után jóval többet, és ha veszítünk, bizony a tapasztalaton kívül más nem lesz a jutalmunk. Hasonlóan a Heroes of the Storm rendszeréhez, a napi kihívásokat teljesítve (például nyerj 10 meccset) még több játékbéli pénzt zsebelhetünk be, amivel fejleszthetjük modern lovagjaink tulajdonságait. A modifikációknál voltak azért gondjaim, kicsit átláthatatlan még, hogyan is működik a dolog, mivel hiába költöttem el 250 koronát egy fejlesztésre, a mutatott értékek nem változtak – sebzés és gyorsaságnövelés –, és a képesség továbbfejlesztése után továbbra is ugyanazt a támadást használta a hős, mintha meg sem vettem volna az extrát. A fórumokon utánanézve mások is tapasztaltak hasonló problémákat, bizonyára a játék megjelenésére már megoldják ezt a dolgot. Hasonló gondokból pedig van még bőven. Lefagy a töltőképernyő, az utóbbi két meccsemen pedig valamelyik lézerfegyver hangja akadt be, ami nem túl kellemes. Tegyük hozzá, hogy az ilyen jellegű gondok természetesek egy korai hozzáférésű játéknál, és a Blazing Core jövőjét illetően nem is ezek adnak okot az aggodalomra.
Aminek változnia kell, és aminek nem
Pályák terén mindenképpen volna még hova fejlődnie a fejlesztőcsapatnak. Sok az olyan felesleges tereptárgy, amely néha fedezéknek sem jó, és mivel csigalassúsággal lehet közlekedni, kifejezetten frusztráló egy megkerülendő fémkupac vagy lézerlöveg. A mapek egyébként (jelenleg) a pontfoglalásra vannak kiélezve, (még) nincs payload vagy hybrid, ami az élményen amúgy nem ront, mivel a meccsek eléggé érdekesek és izgalmasak a már meglévő módozatban is, a jövőben pedig egyértelműen érkezik más is, szóval reméljük, addigra javítanak a fedezékek elhelyezésén, és kicsit logikusabbá teszik a pályákat. A meccseket egyébként kétféleképpen lehet megnyerni. Az egyik verzió az, ha az összes pont a miénk, a másik pedig, hogy az időkorlát előtt minden ellenséget megölünk – ez utóbbi csak akkor lehetséges, ha egyik csapat sem tudja idő előtt megszerezni az összes bázist.
A játékban nem lehet futni/sprintelni és ugrani! Na, ez viszont már nem olyasmi, ami a későbbiekben majd bekerül, hiszen a leírt mozdulatok általában teljesen alap funkciók. Míg a képességek és taktikai játékélmény terén nem is lenne olyan rossz a Blazing Core, a mozgás ilyen jellegű korlátozásával totálisan kiölik az emberből a játékkedvet. A speed alaptulajdonságnak köszönhetően vannak gyorsabban és lassabban tötymörgő karakterek, sőt az egyik hősnek egy ugró képessége is van, de ez minden! Hihetetlen immobilisak a mechák, amitől az egész játékmenet belassul, és nem vagyok biztos benne, hogy ez bármilyen módon változni fog. A fejlesztők beszélnek mindenféle képességváltoztatásokról és cserékről, de sehol nincs szó arról, hogy mondjuk, sprintet tegyenek a lehetőségek közé. Abban az esetben, ha kicsit gyorsítanak a karakterek sebességén, nem lesz gond, de így a lassú mechák csak még lomhábbak. Igaz, ott vannak a fejlesztések, amikkel a gyorsaságot is tudjuk javítani, de összességében vajon mennyire lesz erre lehetőség, és mennyi crown kell ahhoz, hogy legalább kocogás szintű sebességgel haladjunk, és éppen csak egy kicsivel legyünk mozgékonyabbak egy lajhárnál? De tényleg, jelenleg ez a legnagyobb problémám a játékkal. Cserébe nincsenek loot boxok, avagy minden megszerezhető dolgot – fejlesztés vagy skin, crown – játékkal tudunk megnyitni, már ha ezen a későbbiekben sem változtatnak.
Emberek ellen sajnálatos módon nem tudtam játszani, pedig akkor lehetett volna igazán lemérni a Blazing Core játékélményét. Hiába kerestem rendes meccset, játékost nem talált a rendszer, ilyenkor pedig botok ellen dob be és kész. Mondjuk, még így is érezhető, hogy a program igényli a kommunikációt és a csapatjátékot, hiszen a mechák szépen kombózható képességekkel rendelkeznek. Túl sokat nem vártam a játéktól, mivel első látásra nem nagyon fogott meg, de ha valaki megszokja a lassú közlekedést, és csak a harcra koncentrál, tulajdonképpen egészen szórakoztató. Persze, emberekkel még jobb lenne, és itt futunk bele abba a problémába, hogy vajon mi lesz később, ha nem lesz elég játékos.
Megvan a maga bája, csak el ne kopjon
Minden alap megvan ahhoz, hogy a Blazing Core egy bizonyos játékos réteget megfogjon. Aki szereti a robotokat és a mechákat, annak érdemes követnie, mert helyenként valóban szórakoztató, de mindenképp kell majd rendes játékosbázis, mert csak botok ellen játszva hamar meg lehet unni. Egy barátommal kettesben mentünk a csatatérre, és 3v3-ban egyértelműen érvényesült a csapatmunka.
A grafika és a dizájn egyáltalán nem rossz. Az Unreal Engine hajtja a játékot és a mechák kifejezetten jól néznek ki, de a pályák még kicsit sivárok, sőt az effektek sem olyan szépek, de a programozók ezen is folyamatosan dolgoznak, és a legutóbbi patch is finomított a grafikán és a hangokon. Mindenképp ki kell javítani a bugokat (és mozgékonyabbá tenni a hősöket), nem ártana talán egy sztori mód sem, amiről hiába kerestem információt, semmit nem találtam. A fejlesztők egyébként facebookon twitteren és discordon kommunikálnak, de ez jelenleg elég egyoldalúan működik, a kérdés az, hogy a jövőre nézve mennyire jutnak el hozzájuk a visszajelzések.
A korai hozzáférésű, jelenleg 14,99 eurós, nagyjából 4800 forintos Blazing Core ennyit lényegében megér, sokkal rosszabb címek is kaphatók, amik feleennyire sem komplexek, ezért a maga műfajában még egészen jól is elsülhet ez a történet. Persze csak akkor, ha megoldódik a most még erősen problémás játékosbázis kérdése.