- A DICE igyekszik távol tartani a csalókat
- A FairFight szűrőre és a játékosok jelentéseire hagyatkoznak
- Csak akkor bannolnak, ha van bizonyíték
- Battlefield 4 teszt
Egyetlen olyan online akciójáték sincs, amely mentes lenne a csalóktól, különösen nem a népszerűbb darabok, így a Battlefield 4 sem, ám ennél a szokottnál is többet panaszkodnak a játékosok -- annyit, hogy a DICE kénytelen volt egy blogbejegyzésben részletezni, mit tesznek a nem kívánatos játékosokkal szemben.
A legfontosabb védelmi vonal PC-n a FairFight nevű rendszer, ami aktívan keresi a csalókat -- nem csupán a gyanús eredményeket jegyzi, hanem azt is, mit csinál a játékos, sőt még az is beállítható, hogy ha olyan területre megy a katona, ahova nem szabadna, akkor büntetést kapjon. Utóbbira jól ismert példa a Metróban korábban megtalálható „helyiség” ahonnan ki lehet lőni, de a jómadarat már csak nagyon nehezen lehet kiszedni. Ez a fajta tiltott zónás szűrés egyébként csak egy ideiglenes megoldás, ameddig az adott pályát érintő frissítés meg nem jelenik.
A csalók elleni harcban természetesen a játékosok is segíthetnek, jelezve, ha valami gyanús dologgal találkoznak, de a DICE nem kizárólag ezekre a jelentésekre alapoz, csupán útmutatónak használja, hogy kiket figyeljenek jobban. A fejlesztőcsapat kihangsúlyozta, hogy csak akkor tiltanak ki valakit, ha biztos bizonyíték van a csalás fennforgására -- kisebb büntetés az eredmények lenullázása, illetve az ideiglenes kitiltás.