• A játék egyik fejlesztője szerint a Battlefield 2042-nek nincs politikai üzenete
  • A témát és a történetet kizárólag játékmeneti okokból választották

Nemrég hivatalosan is bemutatkozott a korábban már pletykált Battlefield 2042, ami a nem túl távoli jövőbe repíti a sorozatot, ezúttal úgy tűnik várhatóan kampány nélkül. A koncepció szerint a játékban egymásnak feszül Oroszország és Amerika, a konfliktusba pedig klímakatasztrófák is bekavarnak, azonban mindezek ellenére a játék nem akar aktuális eseményekre reflektálni, vagy bármiféle üzenetet küldeni – legalábbis ezt nyilatkozta a DICE egyik fejlesztője. Daniel Berlin elmondta, hogy dacára annak, hogy a játékosok egy otthonából a háború és klímakatasztrófák miatt kitelepített polgár szerepét ölthetik magukra, a Battlefield 2042-nek nincs semmiféle mögöttes politikai töltete. Berlin szerint csak a narratíva és játékmeneti okokból választották ezt a vonalat, mert valami igazán látványos, masszív eseményt szerettek volna, ami okot ad a egész világ beutazására. 

Berlin szavai persze nem biztos, hogy teljesen fedik az igazságot, hiszen bárki láthatja a játékban a mai világhoz köthető szálakat, de érthető, ha egy kiadó vagy fejlesztői nem akar politikai állásfoglalást csinálni alkotásából, nehogy hatással legyen a fogadtatására. Korábban a Ubisoft is élből tagadta, hogy bármiféle valós esemény ihlette volna a Far Cry 6-ot, míg végül pár napra rá aztán beismerte, hogy valóban merítettek létező országok történelméből.