Ahogy azt már sokan, sokszor elmondták, a legtöbb esetben a marketing adja el az adott alkotást (legyen szó filmről, sorozatról vagy videójátékról), nem pedig annak minősége (persze hosszú távon azért az a legfontosabb tényező), így aztán kiemelten fontos, hogy a kiadók/forgalmazók minél ügyesebben reklámozzák az adott portékát. Nos, az Xbox ezen a téren némi lemaradásban van a konkurenciához képest, a vállalat európai, közel-keleti és afrikai piacért felelős marketingigazgatója szerint ugyanis messze nem gazdálkodhatnak akkora forrásokból, mint a PlayStation.

xbox-marketing-playstation-microsoft-reklam.jpg

Az EMEA régió vezetője, Michael Flatt a Marketing Weeklynek adott interjúban értekezett arról, hogy az esetek többségében bizony alaposan meg kell küzdeniük azokért a marketingre fordítandó összegekért, amelyeket alapesetben máshova csatornázna a papíron szinte végtelen pénzből gazdálkodó Microsoft.  Flatt kiemelte, hogy a PlayStation ilyen téren megerőltetés nélkül túlköltekezik rajtuk, mivel a Sony elegendő forrást biztosít a reklámokra (a Marvel's Spider-Man 2 promotálása például megért egy misét), ám hozzátette, hogy ez igazából nem gond, mivel a szűkösebb keretek miatt ők más megközelítést alkalmaznak.

Nem feltétlenül az EMEA régiót érinti, de erre a jelenségre talán a Senua's Saga: Hellblade 2 a legjobb mostani példa, hiszen ahhoz képest, hogy a Ninja Theory mutatós kalandját szánták az Xbox egyik legnagyobb idei dobásának, nem igazán pörgették fel a kampányt a debütálás előtt – meg is lett neki az eredménye. A jelek szerint tehát hiába ad a Microsoft potom 68,7 milliárd dollárt az Activision Blizzardért, a reklámozásra már nem jut akkora keret, mint a Sony és a PlayStation esetében – legalábbis a szóban forgó területeket tekintve.