- Az Obsidian játékai gyakran bugosak
- Ezek részben a programok komplexitása miatt van
- Részben azért, mert a kiadók miatt nincs idejük mindent kijavítani
Az Obsidian Entertainment játékai néha eléggé bugosak tudnak lenni, bár még mindig nem annyira, mint mondjuk a Bethesdáért – amikor pedig ez a kettő egyesül, nos, akkor jönnek az olyan játékok, mint a Fallout: New Vegas, ami ugyan szórakoztató játék volt, de akadt benne jó pár hiba. Josh Sawyer dizájn direktor szerint eme hibák egy része a kiadóknak köszönhetőek.
„Nem vagyunk totál idióták” – írta a Tumblr-ön, majd kifejtette, hogy tisztában vannak a bugos játékaik miatti reputációjukkal. Bár ezek egy része abból fakad, hogy hatalmas, több szálon futó RPG-ket raknak össze, mégis igyekeznek a megjelenésig annyi hibát kijavítani, amennyit csak lehet. Ám ennek lehetőségét a kiadók az előre meghatározott megjelenési dátumaikkal rendre ellehetetlenítik.
Sawyer azt sem rejtette véka alá, hogy minél komplexebb egy küldetés, annál több idő megcsinálni, viszont ezzel a rá fordítható tesztelés ideje csökken. Ez szintén nem kedvez a bugok irtásának.
Éppen ezért lehet az, hogy a Pillars of Eternity, amit önerőből adtak ki, kevés bugot tartalmaz, ott ugyanis maguk határozhatták meg a kiadás idejét, sőt akár el is tolhatták azt a program csiszolása miatt.
Sawyer megnyilvánulásában persze nincs sok újdonság, hiszen az elmúlt években nagyon-nagyon sok olyan játékot kaptunk készhez, amire alsó hangon is ráfért volna még pár hónap csiszolás, legyen szó akár a Fallout 76-ról, az Anthemről, a Mass Effect: Andromedáról és így tovább.