Aki eleget játszott már, az találkozhatott kézenjáró lóval a Witcher 3-ban, váratlanul közel fénysebességgel orbitális pályára álló óriásokkal és mamutokkal a Skyrimben, breaktáncot lejtő, változatos módon falba szorult ellenfelekkel gyakorlatilag bármelyik akciójátékban, a rigor mortist meghazudtoló, vibrátorként remegve arrébb mászó hullákkal és még sorolhatnánk.

Ezúttal azonban nem brit tudósok, hanem kanadai kollégáik készítettek egy roppant tanulságos felmérést arról, hogy ezek mennyire zavarnak minket. Minderre pedig a lehető legnagyobb merítéshez a Steam kritikáit vették alapul, innen a végeredmény, mely szerint a negatív kritikát adó játékosoknak:

  • 8%-a nevezi meg a bugokat mint fő indokot a negatív értékelésre
  • 17%-a említi meg azokat egyéb problémák mellett
  • 57%-a hivatkozik a rossz játékdizájnra

És ami perdontő bizonyítékként támasztja alá a felmérés feltevését az az, hogy a pozitív értékelések

  • 42%-a is említi a bugokat

Összegezve tehát az, hogy egy játékban vannak kisebb-nagyobb hibák, az még nem akkora probléma, mintha maga az elképzelés, vagy annak megvalósítása hagyna kívánnivalót maga után. És még egy megfigyelést tettek az urak, egy tévhitet eloszlatva: a pozitív kritikák többsége több javaslatot ad a fejlesztőknek, mint a negatívak.

witcher-3-glitch.jpg

És titeket mennyire zavarnak a bugok? Meliyk volt a legröhejesebb, amivel találkoztatok?