A 2023-as TGA-n bemutatkozott Exodus leginkább azért lehet érdemes a figyelemre, mert az Oscar-díjas Matthew McConaughey is a nevét adta hozzá, ám szerencsére messze nem ez az egyetlen dolog, ami miatt optimistán szemléljük a program alakulását. A Wizards of the Coast leányvállalata, a fejlesztést végző Archetype Entertainment berkeiben ugyanis olyan veteránokat találni, mint a korábban a BioWare kötelékét erősítő James Ohlen (Star Wars: Knights of the Old RepublicDragon Age: Origins), Drew Karpyshyn (Mass Effect 2), Chad Robertson és Chris King (Halo 4), de egykori Naughty Dog tagok is vannak brigádban.

Ebből adódóan nem túl meglepő, hogy a sci-fi akció-RPG finoman szólva is elég sok közös vonást mutat a Mass Effect-szériával, ám hírünk alanya még a BioWare sikercímeihez viszonyítva is komolyan veszi a tudományos megalapozottságot. Pláne, ami az idődilatáció jelenségét illeti, az Exodusban ugyanis érvényesülni fognak fizika törvényei, így minél közelebb kerülünk a fénysebességhez, annál lassabban halad számunkra az idő, miközben a világ többi részén évek, esetenként évtizedek telhetnek el – aki látta a Csillagok között című filmet, az tudja, miről beszélünk.

Ennek kapcsán kaptunk most egy-két új infót James Ohlen és Chad Robertson jóvoltából, akik egy Q&A videóban beszéltek arról, hogy a pontos megjelenési dátummal egyelőre nem rendelkező produkcióban is lesz egy központi HUB, ezúttal azonban nem egy hajón (természetesen a Mass Effect Normandyjára gondolunk), hanem egy városban üthetjük el az időt két expedíció között, ám nagyon nem mindegy, hogy mennyit vagyunk távol a planétától.

„A világ fővárosát, Persepolist választottuk a játék központi helyszínéül” – magyarázza Ohlen. „Szóval elindultok az utazásaitokra, és hátrahagyjátok a városotokat, valamint néhány barátotokat, majd döntéseket hoztok velük kapcsolatban. [...] Lehet, hogy amikor egy vagy négy évtizeddel később visszatértek, ezek a döntések befolyásolják a kapcsolataitokat azokkal az emberekkel, akik most egy, három vagy négy évtizeddel idősebbek – tette hozzá, majd kiemelte, hogy a távollétünk alatt Persepolis technológiája is változhat, ami hatással van a hadseregre és a polgári berendezkedésre. Papíron mindez rendkívül ígéretesnek és ambiciózusnak tűnik, szóval bízzunk benne, hogy nem roskad össze a koncepció a grandiózus tervek súlya alatt.

A borítóképek forrása: Archetype Entertainment, Exodus Game