A geoblocking, más néven régiózár nem csak a felhasználók szemét szúrja, most már az Európai Bizottság is foglalkozik a kérdéssel. A szervezet meglátása szerint a Valve digitális áruházának azon eljárása, mely az adott régión kívül megvásárolt játékokat nem engedi a vásárlás helyén kívül eső területeken használni, sérti az Unió szabad versenyre vonatkozó szabályozásait. A Valve öt kiadóval kötött megállapodást (Bandai Namco, Capcom, Focus Home Interactive, Koch Media, Zenimax), melynek értelmében egyes játékok más árcímkével jelennek meg például Lengyelországban, mint mondjuk Svédországban – a visszaélések elkerülése érdekében pedig bevezették a régiózárat.
Ezen szeretne változtatni az Európai Bizottság, mert az elvileg egységes és szabad piacon így párhuzamos kereskedelem jön létre, visszaszorítva ezzel az egészséges versenyt és korlátozva a felhasználók választási lehetőségét. Mellesleg az elektronikai eszközök piacán is folynak már vizsgálatok, ugyanezen okból kifolyólag, de még mielőtt mindenki örömujjongásba kezd, mondván, hogy most majd jól olcsóbb lesz minden játék, meg a GTX 1080Ti, muszáj lehűtenünk a kedélyeket. A vizsgálat nem egyenlő a határozattal, és szintén kérdéses, hogy a hazai árakra ez befolyással lesz-e. Többféle kimenetele is lehet az ügynek: nemes egyszerűséggel mindenhol emelkedni vagy éppen csökkeni fognak az árak, netán egy átlagra állnak be, esetleg a cédulákon szereplő összegek változatlanok maradnak és csak a régiózárat törlik el.
Elméletileg mindent ott veszel, ahol akarsz. Ha egy adott műszaki cikket Angliában a hazai ár feléért árulnak, akkor te minden gond nélkül megveheted onnan. Ha valami Németbe olcsóbb, akkor onnan.
Szóval, a valve továbbra is megtehetné, hogy valahol olcsóbban árulja a termékeket egyes országokban, csak hülye lenne, mert minden EU-s országból onnan vásárolnának a népek.
Viszont, a szabad piacra hivatkozni elég érdekes dolog számomra, ugyanis egy cégről beszélünk. Ha van régiózár, ha nincs, nem indul meg semmiféle nemzetközi piaci verseny, mert nincs vetélytárs. A problémát a dobozos verziót jelentik, mert ott különféle boltok árusítanak.
A végeredmény úgy is árdrágulás lesz a mostani olcsó régiókban.
Juncker megint többet ivott a keleténél.
De az összes ilyen internetes szolgáltató kiskapuzik, főleg azok a startup cégek akik a bevételeiket licensz díjak megfizetésével mozgatja kedvezőbb adózású országba. Pl: Apple, Uber, stb.
De szerintem a Magyar AUDI is németországi autógyártási licenszeket fizet. Így ez magyarországon mint költség szerepel, és nyereséget csökkent, így a magyarországon fizetendő adó is kisebb mértékü.
Persze a legyártott termék után a forgalmi adót az eladás országában fizetik ki...
Nah mindegy, biztos vannak jó gondolataim, de az én fejemben is kusza ez a nemzetközi adózás, és nem is nekem kell tudnom. Csak nem tűnik szabályszerűnek.