HTML5-változatot kapott az Epic Citadel techdemó, melynek első, működő verzióját az idei Game Developers Conference-en mutatták be. A Firefox Nightly 23-as vagy jobb változatára optimizálták, úgyhogy érdemes feltelepíteni a kiegészítőt, ha ki akarjátok próbálni az itt elérhető Citadelt.
Az Epic a Mozilla mérnökeivel együttműködve mindössze négy nap alatt fejlesztette ki az Unreal Engine 3 webképes változatát. A JavaScript részhalmazául szolgáló asm.js, és az Emscripten névre hallgató fordítóprogram kombinációja vezetett egy olyan port létrehozásához, ami mindenféle plusz plugin nélkül futhat a HTML5, WebGL és JavaScript alapú böngészőkön.
Legalábbis elméletben, mert az Epic Citadel Chrome alatt jelenleg összeomlik -- a Google dolgozói már keresik a hiba okát --, az Internet Explorer legfissebb verziója pedig nem támogatja a WebGL-t. Az Epic Citadel 2010-ben ingyenesen letölthető alkalmazásként látta meg a napvilágot iOS-en, és megnyitotta az utat az Infinity Blade RPG előtt, amely az első Unreal Engine 3 motorral futó játék volt mobilplatformra. 2013 januárjában aztán Androidra is megjelent a techdemó.
Ezzel az Epic bebizonyította, hogy a böngészők már nemcsak egyszerű játékokat, hanem komoly grafikájú produktumokat is képesek futtatni. Az egyetlen hátráltató tényező a töltési idő, hiszen a mai 10-20 GB-os méretekkel megáldott játékok pályáit az átlagos sebességű otthoni internetkapcsolatokkal nem lehet egy-két másodperc alatt betölteni.